Τρεις δυνάμεις, τρεις κινήσεις

Ένα σώμα μάζας m=2kg κινείται σε λείο οριζόντιο επίπεδο κατά μήκος ενός άξονα x με ταχύτητα υ0=2m/s και τη στιγμή t=0 φτάνει σε ένα σημείο Ο, το οποίο λαμβάνουμε ως αρχή των οριζοντίων ορθογωνίων αξόνων x, y, όπως στο σχήμα (σε κάτοψη). Στη θέση αυτή μπορεί να δεχτεί την επίδραση μιας οριζόντιας δύναμης, σε τρεις διαφορετικές εκδοχές.

Α) Σταθερή δύναμη όπως η F1=2Ν, ίδιας κατεύθυνσης με την ταχύτητα υ0.

Β) Σταθερή δύναμη στην διεύθυνση y, όπως η F2 μέτρου 2Ν, κάθετη στην αρχική ταχύτητα υ0.

Γ) Δύναμη σταθερού μέτρου F3=2Ν, η οποία διατηρείται διαρκώς κάθετη στην ταχύτητα του σώματος

a) Για τη στιγμή t1=2s, να βρεθούν και για τις τρεις παραπάνω περιπτώσεις:

  1. Το μέτρο της ταχύτητας του σώματος.
  2. Η θέση του σώματος.
  3. Να υπολογιστεί η μεταβολή της ταχύτητας του σώματος στην διεύθυνση x, από 0-2s.

b) Να παρασταθούν γραφικά οι συναρτήσεις x=x(t) για την τετμημένη του σώματος σε συνάρτηση με το χρόνο και για τις τρεις περιπτώσεις, μέχρι τη χρονική στιγμή t2=15 s.

Δίνεται συν1=0,54, όπου η γωνία μετριέται σε rad.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Τρεις δυνάμεις, τρεις κινήσεις
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Τρεις δυνάμεις, τρεις κινήσεις

 

(Visited 410 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Διονύση, είναι εξαιρετικό.
Όλη η φυσική που θα έπρεπε να έχουμε διδάξει μέχρι την κυκλική κίνηση
Θα το μελετήσω με προσοχή, ειδικά το τελευταίο ερώτημα, να δω πώς
μπορεί να “περάσει” στην τάξη, ως ΦΕ
Ευχαριστούμε

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Διονύση καλημέρα.
Θα συμφωνήσω είναι εξαιρετικό. Ειδικά η δεύτερη περίπτωση.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
Αρης Αλεβίζος(@arisalevizos)
1 μήνας πριν

Γεια σου Διονύση.
Όπως πάντα στις ασκήσεις, σου κυριαρχεί η φυσική. Ελέγχει ότι πρέπει να ξέρει ο μαθητής/τρια για δυνάμεις μέχρι την Β.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Διονύση.
Όμορφος “πακέτο” …χειροκροτώ κι εγώ το b) !
Καλό Σαββατόβραδο

Κωτσιόπουλος Γιώργος
1 μήνας πριν

Μπράβο. Μπορεί ο μαθητής να έχει λύσει 100 ασκήσεις στην οριζόντια βολή αλλά με το ερώτημα της επόδρασης της F2, δύσκολα θα απαντούσε

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
28 ημέρες πριν

Σου αρέσει αυτό το θέμα, Διονύση, και καλά κάνεις, σε όλους μας αρέσει, εκτός από τους μαθητές!
Παίρνουν τυφλοσούρτη την οριζόντια βολή “προς τα κάτω”, την επιτάχυνση g και το y=h (το τελευταίο με εκνευρίζει ιδιαίτερα!).

Θυμάμαι αντίστοιχο παλιότερο θέμα σου, όπου μάλιστα η F1 σχημάτιζε γωνία θ με την αρχική ταχύτητα.

Δεν έχεις, όμως, ξαναβάλει ερώτηση σαν την τελευταία γραφική παράσταση.

Θα μπορούσε να χρησιμεύσει και ως εισαγωγή στην ταλάντωση.

Θα το διαμορφώσω και γω ως φύλλο εργασίας για να το δώσω στην επανάληψη στο Γιώργη.

Εκτός αν το κάνει πρώτος ο Θοδωρής και πάρω το δικό του!

Συμπλήρωσε, αν θέλεις, στην εκφώνηση το συν1=0,54 (ή ότι το 1rad ισούται περίπου με π/3 rad).