ΦΕ. Δυναμική Ηλεκτρική Ενέργεια συστήματος δύο φορτίων

Σε λείο οριζόντιο μονωτικό δάπεδο, έχουμε ακλόνητα τοποθετήσει στο σημείο Ο ευθείας (ε), ένα σημειακό θετικό φορτίο Q. Στο σημείο Κ της ευθείας (ε), σε απόσταση (ΟΚ)=r, συγκρατούμε ακίνητη μια μικρή σφαίρα μάζας m και θετικού φορτίου q. Το επόμενο σχήμα παρουσιάζει κάτοψη του οριζόντιου δαπέδου
Κάποια στιγμή αφήνουμε ελεύθερη τη σφαίρα να κινηθεί.
i) Να περιγράψετε το είδος της κίνησης που θα εκτελέσει η σφαίρα και να σχεδιάσετε ένα ποιοτικό διά-γραμμα της ταχύτητάς της σε συνάρτηση με το χρόνο υ=f(t)
ii) Η αύξηση του μέτρου της ταχύτητας, δηλώνει αύξηση της κινητικής ενέργειας της σφαίρας. Ποιας δύναμης το έργο προκάλεσε την αύξηση της κινητικής ενέργειας; Το έργο αυτό εκφράζει μετατροπή βαρυτικής δυναμικής ενέργειας σε κινητική; Ποια ενεργειακή μετατροπή εκφράζει το έργο αυτό;

Ολόκληρο το ΦΕ με προτεινόμενες απαντήσεις

(Visited 865 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
19 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα σε όλη την παρέα, καλησπέρα Παντελή και Θοδωρή.
Παντελή, δεν το έπιασα αυτό με τον “εξωγήινο”, είναι η αλήθεια!
Θοδωρή, και γω προς τα κει κλίνω τελικά, για τους λόγους που αναφέρεις.

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Ελευθερία Νασίκα
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Ελευθερία.
Δεν πιστεύω να σε τρομοκράτησε ο “εξωγήινος” τον οποίο θεώρησα ότι δρά με κάποιο τρόπο στο κινούμενο φορτισμένο σώμα οπότε με βολεύει το ΘΜΚΕ που απαιτεί έργα δυνάμεων …

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης (@dmargaris_2z73r8xw)
1 μήνας πριν

Καλημέρα σε όλους.
Διάβασα τις τοποθετήσεις σας, οπότε να πω μια σκέψη.
Δεν διαφωνώ Θοδωρή ότι καλό είναι να συνδέουν οι μαθητές το έργο με τις μεταβολές της δυναμικής ενέργειας και μακάρι να περάσει η μέθοδος.
Έπεισες και την Ελευθερία βλέπω (καλημέρα Ελευθερία).
Αλλά εγώ θα προτιμούσα το ΘΜΚΕ (αν και Αλεξοπουλικός…) και την χρήση των δυναμικών. Γιατί;
1) Γιατί περνάει πιο εύκολα στα παιδιά.
2) Γιατί καλύπτει και την κίνηση σε ομογενές πεδίο.
3) γιατί και στο συνεχές ρεύμα μας ενδιαφέρει η τάση και το έργο qV και όχι οι δυναμικές ενέργειες.
4) Γιατί ισχύει και στην περίπτωση που στο σωματίδιο ασκείται και κάποια άλλη δύναμη, εκτός αυτής του πεδίου.
Η τελευταία περίπτωση ήταν ο … εξωγήινος του Παντελή! (Καλημέρα Παντελή).

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση.
Τα είπες σαν γήινος !

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Τώρα κατάλαβα τι εννοούσες Παντελή! Ήταν καταλυτική και η επεξήγηση του Διονύση!

Διονύση, δεν είναι θέμα πειθούς, είναι θέμα πιο πρακτικό.
Και εξομολογούμαι την αμαρτία μου (μπας και μου τη συγχωρέσετε):

Σκέφτομαι πώς θα μπορούσα να διδάξω στο Γιώργη μια φορά το πεδίο Coulomb: κάνοντας το ενεργειακό του κομμάτι τώρα στη γενική παιδεία, να το κάνω με τέτοιο τρόπο που να εξυπηρετεί και εφαρμογές, που άπτονται της κατεύθυνσης.
Προσπαθώ δηλαδή, με έναν σμπάρο να πετύχω δυο τριγώνια:
και να καλύψω (κάπως) την επερχόμενη τράπεζα αλλά και να μη “χάσω” πολύτιμο χρόνο εξαιτίας της από την προετοιμασία του παιδιού για του χρόνου.
Την είπα την αμαρτία μου… ξέρω πως διαφωνείτε με την τακτική, και γω θα διαφωνούσα αν…

Θα μελετήσω και το φύλλο εργασίας, που έδωσες από τα παλιά και θα επανέλθω.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης (@dmargaris_2z73r8xw)
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Θοδωρή.
Η σειρά μου ήταν στις 11 Σεπτέμβρη του 2010!!!
Τότε είχα δώσει ένα φύλλο εργασίας…
Δεν το είχα μεταφέρει εδώ και το έκανα τώρα.
Δες το, με κλικ εδώ.
ΥΓ
Αν το έγραφα σήμερα μπορεί να είχε χαμηλότερους διδακτικούς στόχους, αλλά προτιμώ να το δώσω με την παλιότερη έκδοση…