- Ένα φορτισμένο σωματίδιο, με φορτίο q=10-4C αφήνεται στο σημείο Α ενός ηλεκτρικού πεδίου με δυναμικό 10V.
i) Έχει ενέργεια; Αν ναι, ποιας μορφής;……………………………………………………
ii) Να υπολογίστε την ενέργεια αυτή……………………………………………………….
2. Μετά από λίγο, το σωματίδιο φτάνει στο σημείο Γ. Ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές και ποιες λάθος:
i) Η κίνησή του ήταν επιταχυνόμενη, συνεπώς στο σημείο Γ έχει κάποια ταχύτητα.
διαβάστε τη συνέχεια…
ή
Δυναμικό και διαφορά δυναμικού.
Δυναμικό και διαφορά δυναμικού.
Δυναμικό και διαφορά δυναμικού.
Ένα φύλλο εργασίας για την διδασκαλία του δυναμικού, του 2010!
Δεν είχε μεταφερθεί στο δίκτυο και το έκανα τώρα, που το ζήτησε ο Θοδωρής.
Οπότε δικαιωματικά, του το αφιερώνω…
Ευχαριστώ Διονύση για την αφιέρωση
Συμφωνώ πως είναι “παλαιάς κοπής” αλλά διαχρονικής αξίας
Μην βλέποντας απαντήσεις, μήπως πρέπει να αναφέρεις πως το πεδίο είναι ομογενές;
Και αν είναι ομογενές, φαντάσου μαθητής να ρωτήσει
“Στο σχήμα φαίνεται (ΒΑ)=(ΑΓ), μήπως το δυναμικό στο Β είναι 40V;
Θα μπορούσαμε να γυρίσουμε και μόνο 7 χρόνια πίσω με ίδιας αξίας θέμα
Να είσαι καλά Διονύση, να μας θυμίζεις και κάπως θα τα αξιοποιούμε …
Καλημέρα Θοδωρή.
Όχι το πεδίο δεν είναι ομογενές, ούτε πρέπει να δοθεί κάτι τέτοιο.
Μιλάμε για διδασκαλία δυναμικού και δίνεται μια ευθύγραμμη δυναμική γραμμή.
Το πώς προκύπτει δεν ενδιαφέρει κανέναν και πολύ περισσότερο πρέπει ο μαθητής να αποσυνδέσει την δυναμική γραμμή από το ομογενές πεδίο.
Δίνονται τα δυναμικά και με αυτά πρέπει να δουλέψει. Δεν πρέπει να τα αφήσει και να περάσει σε εντάσεις και δυνάμεις…
Όσον αφορά τον σύνδεσμο που θυμίζεις, αυτό είναι δύσκολο θέμα!!!
Έχει καλή Φυσική, αλλά ο μαθητής θα μπερδέψει την καμπύλη δυναμική γραμμή με την καμπύλη της συνάρτησης του δυναμικού (έτσι για να συνδέονται τα σχόλια…).