Ένας λαμπτήρας σε μαγνητικό πεδίο

Το ομογενές ορθογώνιο αγώγιμο πλαίσιο ΑΓΔΕ του σχήματος συνολικής αντίστασης R, είναι εντός ομογενούς μαγνητικού πεδίου με το επίπεδό του κάθετο στο μαγνητικό πεδίο. Στα μέσα των πλευρών ΑΓ και ΕΔ συνδέουμε μέσω σύρματος αμελητέας αντίστασης ένα λαμπτήρα που θεωρούμε ότι συμπεριφέρεται σαν ωμικός αντιστάτης αντίστασης RΛ.

Αρχικά αυξάνουμε συνεχώς το μέτρο της έντασης του μαγνητικού πεδίου για χρονικό Δt1 και κατόπιν ελαττώνουμε συνεχώς το μέτρο της έντασης του πεδίου για χρονικό διάστημα Δt2.

Ο λαμπτήρας:

i) Στο χρονικό διάστημα Δt1 φωτοβολεί όλο και πιο έντονα και στο χρονικό διάστημα Δt2 η φωτοβολία του μειώνεται συνεχώς.

ii) Στο χρονικό διάστημα Δt1 με βάση τον κανόνα Lenz αντιστέκεται στην αύξηση του μέτρου του μαγνητικού πεδίου και η φωτοβολία του ελαττώνεται ενώ στο χρονικό διάστημα Δt2 η φωτοβολία του αυξάνεται.

iii) Σε όλη τη διάρκεια του φαινομένου δεν φωτοβολεί.

 Απάντηση 

σε word ή σε pdf

(Visited 648 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Χρήστο.
Βλέποντας το σχήμα σκέφτηκα ότι μεταβάλλεται η ροή στον δεξιό βρόχο (που έχει σημειωθεί το Β), οπότε λέω:
Ωραία περίπτωση βραχυκυκλώματος, οπότε σβηστός ο λαμπτήρας.
Εσύ τον έσβησες με πεδίο και στους δύο βρόχους!

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Χρήστο.
…και αν κάποιος δεν “μπορεί” ή δεν θέλει να φανταστεί δυο ρεύματα στον ίδιο κλάδο,
μπορεί να διαβεί μέσω διαφοράς δυναμικού Vκ-Vλ ,εκ δεξιών και εξ’ ευωνύμων ,οπότε προσθέτοντας τις δύο θα προκύψει Vκ-Vλ=0 άρα Ι(λαμτηρα)=0
Καλό βράδυ

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Χρήστο. Στην άσκησή σου εμφανίζονται δύο ΗΕΔ οπότε το ρεύμα του αγωγού με τη λάμπα προκύπτει ως αλγεβρικό άθροισμα δύο ρευμάτων. Ως ιδέα για προβληματισμό των μαθητών είναι άριστη, αφού βοηθάει και στην κατανόηση του κανόνα Lenz.
Θεωρείς ότι μπορούμε να την εντάξουμε κανονικά στη διδασκαλία μας, δεδομένου ότι δεν έχει γίνει κάτι αντίστοιχο στη Β΄τάξη;
Πολλοί μαθητές δεν έχουν ακόμα καταλάβει τι είναι η ΗΕΔ και αν έχει κάποια διαφορά με την τάση…
Και μια σκέψη. Το βιβλίο έχει τη γνωστή
comment image
Θεωρώντας υ = 0 για την ΚΛ, από τον τύπο Ε = ΒυL =0. Στέκει τόσο σύντομη λύση;

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος