Η μαγνητική ροή και η ΗΕΔ

Ένας κυκλικός αγωγός  με αντίσταση R=2Ω βρίσκεται μέσα σε ένα ομογενές μαγνητικό πεδίο, κάθετα στις δυναμικές γραμμές του.
Στο σχήμα έχει σχεδιαστεί η κάθετος στο επίπεδο του αγωγού, ενώ στο διάγραμμα δίνεται η γραφική παράσταση της μαγνητικής ροής που διέρχεται από το κυκλικό πλαίσιο, σε συνάρτηση με το χρόνο.

  1. Να σχεδιάσετε την ένταση του μαγνητικού πεδίου και να εξηγήσετε, γιατί και πότε, το πλαίσιο θα διαρρέεται από ηλεκτρικό ρεύμα. Ποια η φορά του ρεύματος αυτού;
  2. Να κάνετε την γραφική παράσταση τη ηλεκτρεγερτικής δύναμης που εμφανίζεται στο πλαίσιο, σε συνάρτηση με το χρόνο (Ε=f(t)).
  3. Πόση συνολικά θερμότητα θα παραχθεί πάνω στον αγωγό;
  4. Σε μια επανάληψη του πειράματος, πήραμε την μεταβολή της ΗΕΔ που αναπτύσσεται στο πλαίσιο σε συνάρτηση σε το χρόνο, οπότε προέκυψε το διπλανό διάγραμμα.

α) Να βρεθεί η μεταβολή της μαγνητικής ροής που διέρχεται από το πλαίσιο από 0-2s.

β) Ποιο από τα παρακάτω ποιοτικά διαγράμματα, θα μπορούσε να παριστάνει την μαγνητική ροή που διέρχεται από το πλαίσιο σε συνάρτηση με το χρόνο;

r3

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Η μαγνητική ροή και η ΗΕΔ
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Η μαγνητική ροή και η ΗΕΔ

 

(Visited 738 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
10 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Διονύση καλημέρα.
Μια ακόμη διδακτική προσέγγιση από εσένα. Στα πλαίσια και σε αυτές τις διατάξεις οι ασκήσεις που κάνω είναι οι δικές σου.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Διονύση.
Δίνεις στο τμήμα αυτό της ύλης, ένα θέμα τέτοιου επιπέδου που θα έλεγα πως αν ένας υποψήφιος μπορεί να το διεκπεραιώσει, δίκαια θα ελπίζει πως μεθαύριο στον επίσημο αγώνα θα πάρει το εισιτήριο για να ανοίξει την πύλη για παραπάνω σπουδές.
Να είσαι καλά

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
Κώστας Ψυλάκος(@kostaspsilakos)
1 μήνας πριν

Καλημερα.

Διονύση πολυ καλη η αναλυση σου στο θεμα μιας και προσπαθεις να αναδείξεις ενα ιδιαιτερο κομμάτι που αφορά την μεταβολη της ροης οταν η ροη είναι συναρτηση δευτερου βαθμου σε σχεση με το χρονο.
Η διερευνηση απαιτει καλη γνωση μαθηματικων όπως αλλωστε φαινεται και στην αντιμετωπιση σου στο κυριως κειμενο της αναρτηση.
Σιγουρα εχει ενδιαφερον, ειναι βεβαια ενα δυσκολο θεμα για αρκετους.

Βαγγέλης Κουντούρης
1 μήνας πριν

πολύ καλή, Διονύση
με αρκετά ζόρικο το iv, η επιβεβαίωση του οποίου μπορεί να γίνει και από την εκφώνηση και την απάντηση του ii
(κρατώ την ένστασή μου για το “-”, αλλά αφού ο “μπούσουλας”, το σχολικό βιβλίο το έχει έτσι, τί να κάνω;)

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Διονύση. Εξαιρετική!
Σήμερα με ρώτησαν οι μαθητές μου για τις κλίσεις και τα εμβαδά στα διαγράμματα αυτά. Αύριο θα τους δώσω την άσκησή σου.
Είναι σίγουρο ότι θα δυσκολευτούν στο iv…., αλλά πιστεύω ότι θα τους κάνει καλύτερους, όταν το διαβάσουν.
Το ενδιαφέρον μειωμένο, αφού οι περισσότεροι έχουν κάνει Η/Μ από τον …Μάρτιο και τώρα είναι …Ταλαντώσεις. Ίσως στα εναλλασσόμενα προσέξουν αφού κάτι θα τους θυμίσει το ημίτονο…
Να είσαι καλά!

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Διονύση, καλημέρα στην παρέα.
Εξαιρετική Διονύση. Η μετάβαση από την αρχική γραφική παράσταση στην “παράγουσα” είναι γοητευτική. Και την δίνεις με πολύ βατό τρόπο.

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Διονύση. Τι ωραία που θα ήταν, η διδασκαλία και τα θέματα των εξετάσεων, αντί των υπερπαραγωγών, να περιλαμβάνουν ποιοτικά θέματα, που θα πρόσφεραν ουσιαστική αξιολόγηση γνώσεων…