Διαγώνισμα στην οριζόντια βολή 2021

ΘΕΜΑ Δ

Σώμα Σ1 μάζας m = 0,4 kg εκτοξεύεται από το σημείο Α με οριζόντια ταχύτητα μέτρου υ0 = 20√2 m/s από κάποιο όροφο πολυκατοικίας. Τη στιγμή που το σώμα Σ1 φτάνει στο έδαφος το διάνυσμα της ταχύτητας υ (αν το προεκτείνουμε προς το κτήριο) τέμνει το κτήριο σε σημείο Β που βρίσκεται σε ύψος H = 40 m πάνω από το έδαφος. Η ταράτσα του του κτηρίου βρίσκεται σε ύψος h1 = 5 m πάνω από το σημείο Β. Να βρεθούν:

α. Το ύψος από το οποίο έγινε η βολή

β. Η γωνία μεταξύ επιτάχυνσης και ταχύτητας τη στιγμή που το σώμα φτάνει στο έδαφος.

Αν επαναλάβουμε τη βολή από την ταράτσα του κτηρίου τότε το σώμα κτυπά το έδαφος σε σημείο Δ που απέχει από το σημείο Γ που χτύπησε η προηγούμενη ρίψη απόσταση d.

γ. Πόσο απέχει το σημείο Γ από το σημείο Δ;

Τη στιγμή t0 = 0 που εκτελούμε τη βολή από την ταράτσα ένα άλλο σώμα Σ2 αρχίζει να
κινείται και περνά από το σημείο Γ μετά από 0,5 s από την εκκίνηση του Σ1 κινούμενο με σταθερή ταχύτητα ως το σημείο Δ.

δ. Ποια η ταχύτητα του Σ2 ώστε να συναντηθεί με το Σ1 στο σημείο Δ;

Δίνεται g = 10 m/s2. Οι αντιστάσεις του αέρα θεωρούνται αμελητέες.

Η συνέχεια εδώ.

Το Γ θέμα είναι διασκευή σε μία ανάρτηση του Νίκου Κυριάκου τον οποίο ευχαριστώ για την παραχώρηση.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
5 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βασίλη.
Πάρα πολύ καλό διαγώνισμα, συγχαρητήρια!

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Βασίλη καλησπέρα, φαντάζομαι η διάρκεια να είναι 2 ώρες =120 λεπτά

Ζόρικα θέματα που απαιτούν και ουσιαστική κατανόηση της κίνησης και ικανότητα
αποκωδικοποίησης δεδομένων….

Στη λύση αναφέρεις “Εφόσον το Σ2 περνά από το σημείο Γ με καθυστέρηση 0,5 s”
Νομίζω το “καθυστέρηση” δεν ταιριάζει…..μάλλον μπερδεύει…

Ευχαριστούμε

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Βασίλη. Οι ασκήσεις σου στις βολές είναι πάντα πολύ διδακτικές.
Το διαγώνισμά σου – αν και ελάχιστοι δικοί μου μαθητές θα μπορούσαν να το ολοκληρώσουν, αν σκεφτούμε ότι πέρυσι δεν έκαναν ούτε Ενέργεια – είναι σε υψηλό επίπεδο. Υπάρχει η νοοτροπία ότι πρέπει οπωσδήποτε κάποιοι να γράψουν 20άρι. Είναι καλύτερα να δείχνουμε στα παιδιά ότι η Φυσική δεν έχει όρια και να τονίζουμε την αξία της προσπάθειας…
Σε ευχαριστούμε.