Ανακρίνοντας το … φως!!!

Φάσματα – Δακτυλικά Αποτυπώματα Στοιχείων Και Αστέρων

Πείραμα στο 6ο κεφάλαιο της Χημείας  Γ΄ Λυκείου γίνεται;;;;  Βεβαίως και γίνεται!!!

Ένα κεφάλαιο που αφορά τη φυσικοχημεία μπορεί να παρουσιαστεί σε όλα τα σχολικά εργαστήρια Φυσικών Επιστημών της χώρας.

Η Φυσικοχημική μου αυτή ανάρτηση αφιερώνεται στη μνήμη ενός Φυσικού και ενός Χημικού που συχνά εύχομαι να είχα περισσότερο χρόνο μαζί τους.

Στον Ανδρέα Κασσέτα (από όπου έχω δανειστεί τον τίτλο μου) και στον Παύλο Μπασδάρα που συχνά φέρνω στο μυαλό μου τις συζητήσεις μας.

Ελπίζω να φανεί χρήσιμη στους συναδέλφους και να πραγματοποιήσουν τα πειράματα αλλά και τις εφαρμογές τους στα φάσματα των αστέρων.

Μπορείτε να δείτε το αρχείο ΦΑΣΜΑΤΑ- ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ-ΑΣΤΕΡΩΝ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
21 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Αντώνη
Ωραία δουλειά για τα σημαντικά φάσματα που κάποτε στοιχειωδώς έστω διδάσκονταν.
Αναπολώ το τότε που δίδασκα Φυσική Γενικής παιδείας και αξιοποιούσαμε με τα παιδιά τις συσκευές φασμάτων στο εργαστήριο ,με πολύ κόπο ομολογώ αλλά θετικό νομίζω αποτέλεσμα.
Μοιραία θυμήθηκα και τούτη την ανάρτηση πτωχή βέβαια ,αλλά αν φανούν τα σχόλια …σχολιάζει συν τοις άλλοις και ο αναφερόμενος από εσένα αξέχαστος Ανδρέας μας
τονίζοντας την αξία των φασμάτων.
Να είσαι καλά

Διονύσης Μάργαρης
10/11/2021 5:06 ΜΜ

Καλησπέρα Αντώνη και συγχαρητήρια για την ανάρτηση.
Με κίνδυνο να μας πιάσουν μελαγχολίες, να επαναφέρω σχόλιό μου, στην αντίστοιχη ανάρτηση του Παντελή (καλησπέρα Παντελή).
Τα φάσματα. Το σπουδαιότερο μέρος της μελέτης του φωτός, δυστυχώς εκτός ύλης.”
Βλέπω να γίνεται προσπάθεια επαναφοράς, μέσω του εργαστηρίου σε Χημεία!

Δημήτρης Σκλαβενίτης

Αντώνη συγχαρητήρια για την πληρέστατη παρουσίαση. Τόνιζα (στο Γυμνάσιο) ότι ό, τι γνωρίζουμε για τα αστέρια το ξέρουμε από το φως που εκπέμπουν. Ο τίτλος ( μπορεί δανεισμένα) πολύ εύστοχος. Και πάλι συγχαρητήρια!

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

καλησπέρα στους επισκέπτες της ανάρτησης

Αντώνη, όμορφα πράγματα

αν έχει δοκιμαστεί,
πόσο χρόνο χρειάζεται;
και ποια η ανταπόκριση;

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Αντώνης Χρονάκης

η παρατηρησιακή αστρονομία θεωρείται ως ο «εξέχων ελκυστής» για όλα τα θετικά μαθήματα – το άκουσα βεβαίως να το λέει αστρονόμος

ευχαριστώ για την απάντηση, σε μια ερώτηση που προκλήθηκε όχι μόνο για το ενδιαφέρον υλικό σου
αλλά και απ’ τον όγκο του

καλή δύναμη Αντώνη – τίποτα να μην μας χαλάει το κέφι!  

Διονύσης Μάργαρης
12/11/2021 5:27 ΜΜ

Καλησπέρα Γιώργο.
η παρατηρησιακή αστρονομία θεωρείται ως ο «εξέχων ελκυστής» για όλα τα θετικά μαθήματα – το άκουσα βεβαίως να το λέει αστρονόμος”
μόνο ένας αστρονόμος θα το έλεγε αυτό…


Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

…. δε λέω,

θα μπορούσαν βέβαια να είναι και κάποιοι από τους αρκετούς ερασιτέχνες που δραστηριοποιούνται σε συλλόγους αστρονομικής παρατήρησης σ’ όλη την Ελλάδα

comment image

είναι και πολλοί και εκλεκτοί

Διονύσης Μάργαρης
12/11/2021 6:02 ΜΜ

άνω θρώσκων…

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

άνω θρώσκων αλλά ….. με προσοχή!

comment image

Στέλλα Χριστοπούλου

Αντώνη, εξαιρετικό (όπως πάντα!).
Με τον φυσικό του σχολείου μας αφιερώσαμε μια διδακτική ώρα για μια παρουσίαση σχετικά με το φως και παρατήρηση φασμάτων από το σετ του φασματοσκοπίου. Είχε θετική ανταπόκριση, όπως καθετί βιωματικό. Φαντάζομαι, ακόμη περισσότερο αν εκτελέσεις κανείς τη δραστηριότητα όπως την περιγράφεις.

Γιάννης Φιορεντίνος

Καλησπέρα και πάλι σε όλους.
Αντώνη εξαιρετική δουλειά! Συγχαρητήρια!

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
10/11/2021 8:03 ΜΜ

Καλησπέρα Αντώνη.
Πολύ όμορφη και πραγματικά δουλειά όπου το παιδί μπορεί να πλησιάσει συνθήκες πραγματικής δουλειάς ενός επιστήμονα.
Σχετικά με το πρώτο κομμάτι κάπου διάβασα την φράση οι αστρονόμοι έγιναν αστροφυσικοί όταν άρχισαν να ανακρίνουν το φως των άστρων.
Μπράβο.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μπράβο ρε Αντώνη!

Αβραμίδης Ανέστης
10/11/2021 11:47 ΜΜ

Καλησπέρα Αντώνη
Εξαιρετική και εμπνευσμένη δουλειά, μπράβο.
Βέβαια έχω ένα θεματάκι με τα φασματοσκόπια του εργαστηρίου. Πολλές φορές δεν καταφέρνω να δω τα γραμμικά. Το συνεχές φαίνεται εύκολα. Διαβάζοντας όμως το κείμενό σου, σκέπτομαι μήπως χρειάζεται να κάνω πιο σκοτεινό το εργαστήριο…

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Αβραμίδης Ανέστης
Αβραμίδης Ανέστης
13/11/2021 12:39 ΜΜ
Απάντηση σε  Αντώνης Χρονάκης

Αντώνη το θέμα της ρύθμισης είναι τακτοποιημένο (θα το ξαναελέγξω πάντως).
Θυμάμαι που και στο προηγούμενο σχολείο είχα προβλήματα. Το είχαμε προσπαθήσει και με τον Γιάννη (Κυρ), αλλά μία βλέπαμε το φάσμα και 5 δεν το βλέπαμε.Καταλήγω στο ότι μάλλον το πρόβλημα οφείλεται στην συσκότιση της αίθουσας. Θα ξαναπροσπαθήσω.Σε κάθε περίπτωση σε ευχαριστώ για τις οδηγίες σου