Με μια πρώτη ματιά:
1) Η δομή είναι διαφορετική από σχεδόν ΟΛΑ τα βιβλία φυσικής Λυκείου και πανεπιστημίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Π.χ. προηγούνται οι κινήσεις των δυνάμεων, Δεν ανήκουν στο ίδιο κεφάλαιο η δυναμική υλικού σημείου και στερεού σώματος κ.λ.π.
2) Δεν έχει ληφθεί η πρόνοια να έχουν διδαχτεί τα αντίστοιχα μαθηματικά. Π.χ. στις ταλαντωσεις στη Β λυκείου δεν έχουν διδαχθεί τριγωνομετρικές συναρτήσεις και μάλιστα γραφικές παραστάσεις αυτών (μέχρι τουλάχιστον τη χρονική στιγμή διδασκαλίας των ταλαντώσεων), δεν διδάσκονται επιφανειακά ολοκληρώματα για να καταλάβουν το νόμο του Gauss, ούτε τελεστές για να καταλάβουν την αρχή της αβεβαιότητας.
3) Στις δύο πρώτες τάξεις του λυκείου υπάρχει αναντιστοιχία ποσότητας ύλης με αριθμό ωρών διδασκαλίας.
Πως είναι δυνατόν με τις ίδιες ώρες διδασκαλίας να καλυφθεί όλος αυτός ο τεράστιος όγκος πρόσθετης ύλης?. Εκτός αν υπάρχουν όλα αυτά τα κεφάλαια στο αναλυτικό πρόγραμμα αλλά μέσα στην τάξη διδάσκουμε τα δύο τρίτα της ύλης
θα δοκιμαστεί πρώτα στα πειραματικά σχολεία. Έτσι μας είπαν μια και είμαι σε πειραματικό λύκειο. Αλλά πως θα δοκιμαστεί; μόνο αποσπασματικά και κατά βούληση του διδάσκοντα μια και είναι ασύμβατη με τη φετινή ύλη που πρέπει να διδαχθεί μια και υπάρχει και τράπεζα θεμάτων. Συμφωνώ στο ότι η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Ηδη διαφώνησα άπαξ με την υπεύθυνο καθηγητή πανεπιστημίου Αθηνών που είναι υπεύθυνος στην τηλεδιάσκεψη που ήταν όλοι οι φυσικοί που διδάσκουν σε πειραματικά Λύκεια. Δεν έδειξε να τον έπεισα στο ελάχιστο. Ήμουν και ο μόνος. Αλλά Dum spiro spero.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Ελπίζω να μπερδεύτηκα μόνο εγώ.
Άνοιξα το αρχείο με το αναλυτικό για τη Φυσική Λυκείου, είδα ωραία χρώματα, αλλά δεν διέκρινα τι ακριβώς θα διδαχτεί στην Α, τι στην Β και τι στην Γ.
Στο ΦΕΚ… εμφανίζονται.
Επί της ουσίας και μιας και ο Βασίλης ανέφερε τη μεταρρύθμιση Αρσένη.
Φοβάμαι ότι διαβάζουμε ύλη, την οποία θα πρέπει γρήγορα να ξεχάσουμε…
Θα βγει υπουργική απόφαση όπου η διδακτέα ύλη θα είναι το 30% από αυτήν που βλέπουμε.
Μακάρι να διαψευστώ…
Πρώτες σκέψεις για τα νέα αναλυτικά προγράμματα Φυσικής λυκείου. 1)έπρεπε να αλλάξουν? Η απάντηση είναι ναι. Καλά έκανε το υπουργείο και το τόλμησε. 2)η ύλη της Β Λυκείου είναι μεγάλη σε όγκο και το μαθηματικό υπόβαθρο των μαθητών ελλιπές. Ελπίζω να είναι μικρότερη η διδακτέα ύλη. 3)το βάρος που πέφτει στους ώμους των συναδέλφων που θα διδάξουν την νέα ύλη, τεράστιο. Πρέπει το καλοκαίρι να διαβάζουν 10 ώρες την ημέρα. Μακάρι να πάνε όλα καλά. Το εύχομαι για την μόρφωση των Ελλήνων μαθητών και την πρόοδο της χώρας μας.
καλησπέρα σε όλους
επειδή “παλιός”, “παθός” και “μαθός”…
εξ ου και αυστηρός και απαιτητικός κριτής, ίσως και καθ΄ υπερβολήν
το βασικό μου ερώτημα: ποίοι και με ποία προσόντα επέλεξαν, ενέκριναν, απεφάσισαν;
καταξιωμένοι, δοκιμασμένοι, διακεκριμένοι, έμπειροι, εργάτες του πίνακα και του εργαστηρίου για δεκαετίες ή διάττοντες αστέρες, παρατρεχάμενοι, κομματόσκυλα, δικοί μας, με “χαρτιά” πιθανόν;
(προσωπικά έχω να προτείνω πανάξιους συναδέλφους, και από τον χώρο εδώ, εξαιρετικούς Φυσικούς και Δασκάλους)
και το δεύτερο ερώτημα: καλά ρε κουμπάροι θα αναμορφώσετε την ύλη του Λυκείου, χωρίς αυτήν του Γυμνασίου πρώτα;
πόσες φορές να το γράψω δημόσια ότι “όλα τα λεφτά είναι το Γυμνάσιο”;
ήμουν εκεί 28 συνεχή χρόνια, από τα 33+ συνολικά, το γνωρίζω πολύ καλά, εκεί πρέπει να μπουν οι βάσεις Φυσικής ώστε να “πατήσει” το Λύκειο και να τις διευρύνει
δηλαδή χτίζεται ο δεύτερος όροφος ενός κτηρίου χωρίς να έχει κτισθεί ο πρώτος;
(ως προς τον όγκο της ύλης, έχω και παλιότερα τοποθετηθεί, θα πρέπει να περιέχει για κάθε Τάξη τη διδακτέα ύλη, αυτήν και μόνον, αυτήν, η οποία θα διδάσκεται πάση θυσία όλη, αυτό σημαίνει διδακτέα)
Καλησπέρα συνάδελφοι. Χαράλαμπε ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση.
Έχουν μπει σε τάξη τα τελευταία χρόνια αυτοί που τα έφτιαξαν; Σε ποιους μαθητές απευθύνονται; Στους ίδιους που κάνουν εργαστήρια δεξιοτήτων με σαϊτοπόλεμο στο προαύλιο (δεν είναι αστείο είναι πρόταση του ΙΕΠ…);
Δεν υπάρχει Φυσικός που να μη θέλει ανανέωση των βιβλίων, της ύλης, να μπουν και στοιχεία ίσως σύγχρονης Φυσικής, αλλά χρειάζεται δόμηση και του Μαθηματικού υπόβαθρου, από το Δημοτικό θα έλεγα. Το να βάζουμε στη Γ΄ να ορίζουν την κυκλοφορία του ηλεκτρικού πεδίου και να επιχειρηματολογούν για τη γενίκευση του νόμου του Faraday, όταν πολλοί μαθητές δε γνωρίζουν τι είναι ολοκλήρωμα…είναι ανανέωση; Το να αφήνουν 2 ώρες Προσανατολισμού στη Β΄ αυξάνοντας την ύλη είναι ανανέωση; Το να αγνοούν τη σειρά διδασκαλίας στην παγκόσμια βιβλιογραφία είναι ανανέωση;
Δεν ξέρω μήπως έχασα κάτι…
Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Ουδεμία επαφή με την πραγματικότητα… Έτσι απλά!!!
Δηλαδή αν οι μαθητές μισούν τώρα τη Φυσική με τη νέα προαναγγελθείσα ύλη τι θα κάνουν;;; θα την αγαπήσουν;;;
Υ.Γ1. Άσχετο αλλά σχετικό με περικοπές λόγω λίγων ωρών… Αν κάποιος έχει καταλάβει τι πρέπει να διδάξουμε φέτος στο κεφάλαιο της Θερμοδυναμικής, σύμφωνα με τις οδηγίες που μας στείλανε… παρακαλώ να μου πει και εμένα…
Υ.Γ.2 Όταν θα βγουν τα θέματα στην τράπεζα στη Β΄ Λυκείου θα γελάσουμε…
φρέσκοι όροι: «Αντίστροφη Πυραμίδα» στην ανάπτυξη της ύλης – να δώσω σημασία;
με αριθμούς:
πλήθος στόχων: 50!,
έκταση της εισαγωγικής επιχειρηματολογίας: 18% του συνολικού κειμένου
περικοπές
1.ελάττωση των δραστηριοτήτων στην Α Γυμνασίου/ μέχρι τα θερμικά φαινόμενα δεν το λες κακό, αφού τα κομμένα δεν υλοποιούνταν ή «ξεπετάγονταν»
2. αφαιρείται η θερμότητα απ’ τη Β Γυμνασίου αυτό το περιεχόμενο θα καλυφθεί αποκλειστικά απ’ τη φαινομενολογική διαπραγμάτευση που γίνεται στην Α Γυμνασίου
3.δεν μπόρεσα να διακρίνω αναφορά στο μοντέλο του Μπορ (;) ούτε στον Στατικό, ούτε στην Πυρηνική – το ερωτηματικό, για το ενδεχόμενο να χάνω κάτι
αναδιάταξη
1.“κατεβαίνει” κυματική – ήχος – φως στη Β Γυμνασίου υπάρχουν εμπειρίες πως δεν θα «κλωτσήσουν» οι μαθητές σ’ αυτή την ηλικιακή βαθμίδα
2.η πυκνότητα (στην Α Γυμνασίου) συνδέεται με την πλεύση η εμπειρία θα δικαιώσει την επιλογή
προσθήκες
1.φαινομενολογικά, ο νόμος της επαγωγής του Φαραντέυ και η δύναμη Λαπλάς
2.ο νόμος της τριβής Τ=μΝ και η διάκριση στατικής απ’ την ολίσθηση
3.άνωση στα αέρια
δεν δημιουργούν πρόβλημα
4.δυναμικό και δυναμική ηλεκτρική ενέργεια (οι μεταβολές τους) απαιτητική η διαχείριση
5.2ος Νόμος, επιταχυνόμενη κίνηση (+ ομαλή κυκλική κίνηση) ορθή επιλογή – ως ενδεχόμενα «απόνερα» έμφαση στην ασκησιολογία γιατί «θα χρειαστούν στο Λύκειο» και πιθανό αποτέλεσμα να παραληφθεί η τελευταία ενότητα, δηλαδή η Φυσική του Πυρήνα
λοιπόν;
ορθολογική διαχείριση της εμπειρίας απ’ την εφαρμογή του προηγούμενου Α.Π.
ασαφές πως με επιλογές όπως π.χ. η επεξεργασία εικονικών πειραματικών δεδομένων, θα εξυπηρετηθούν τα ακόλουθα
αφού έτσι ανοίγεται ο δρόμος για ψευδοπειραματικές δραστηριότητες
ή δε βαριέσαι;
Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Γιώργος Φασουλόπουλος
Όντως προηγούνται οι δυνάμεις των κινήσεων, ενδιαφέρον και σίγουρα δεν το έχω δεί σε κανένα βιβλίο.
Η ύλη είναι δομημένη αλλά είναι τεράστια..Βαρέθηκα να την διαβάζω.
Στην Α λυκείου θέλει 6 ώρες την βδομάδα η Φυσική, στην Β και Γ πρέπει να κάνω υπολογισμούς..
Έχει ωραίες προτάσεις, συμφωνώ π.χ. οι ροπές να διδάσκονται στην Α λυκείου, έχει ένα πλάνο όλο αυτό το πόνημα αλλά οι άνθρωποι που έφτιαξαν το πρόγραμμα σπουδών δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα, δεν έχουν δοκιμάσει τις απόψεις τους σε μαθητές.
Αν οι καθηγητές μπορούν να διδάξουν αυτή την ύλη σε 3 χρόνια στους μαθητές, μπορούν να κάνουν τα πάντα.
Οι μαθητές με όλο αυτό τον ογκόλιθο της γνώσης θα … ανυψωθούν σε άλλο πνευματικό επίπεδο..
Με μια πρώτη ματιά:
1) Η δομή είναι διαφορετική από σχεδόν ΟΛΑ τα βιβλία φυσικής Λυκείου και πανεπιστημίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Π.χ. προηγούνται οι κινήσεις των δυνάμεων, Δεν ανήκουν στο ίδιο κεφάλαιο η δυναμική υλικού σημείου και στερεού σώματος κ.λ.π.
2) Δεν έχει ληφθεί η πρόνοια να έχουν διδαχτεί τα αντίστοιχα μαθηματικά. Π.χ. στις ταλαντωσεις στη Β λυκείου δεν έχουν διδαχθεί τριγωνομετρικές συναρτήσεις και μάλιστα γραφικές παραστάσεις αυτών (μέχρι τουλάχιστον τη χρονική στιγμή διδασκαλίας των ταλαντώσεων), δεν διδάσκονται επιφανειακά ολοκληρώματα για να καταλάβουν το νόμο του Gauss, ούτε τελεστές για να καταλάβουν την αρχή της αβεβαιότητας.
3) Στις δύο πρώτες τάξεις του λυκείου υπάρχει αναντιστοιχία ποσότητας ύλης με αριθμό ωρών διδασκαλίας.
Gauss στη β΄? προφανώς σε επιφάνειες απλής δομής (συμμετρικές).
κάτι από μεταρρύθμιση Αρσένη θυμίζει σε πολλά θέματα…
Πως είναι δυνατόν με τις ίδιες ώρες διδασκαλίας να καλυφθεί όλος αυτός ο τεράστιος όγκος πρόσθετης ύλης?. Εκτός αν υπάρχουν όλα αυτά τα κεφάλαια στο αναλυτικό πρόγραμμα αλλά μέσα στην τάξη διδάσκουμε τα δύο τρίτα της ύλης
Πρώτο ερώτημα
Χρονοδιάγραμμα : Για ποιο εκπαιδευτικό έτος σχεδιάζονται οι αλλαγές ; (Δεν βλέπω καλά τελευταία μάλλον.)
Δεύτερο ερώτημα:
Πειρεματικό στάδιο: Θα δοκιμαστεί στα πειραματικά σχολεία ή βουρ παντού κι ας την πληρώσουν διδάσκοντες και μαθητές ;
Πρώτο σχόλιο : Επιτέλους κάτι να κινηθεί και τα επιμέρους θα δοκιμαστούν και θα συζητηθούν ελπίζω. ( η ελπίδα πεθαίνει μετά από μας )
θα δοκιμαστεί πρώτα στα πειραματικά σχολεία. Έτσι μας είπαν μια και είμαι σε πειραματικό λύκειο. Αλλά πως θα δοκιμαστεί; μόνο αποσπασματικά και κατά βούληση του διδάσκοντα μια και είναι ασύμβατη με τη φετινή ύλη που πρέπει να διδαχθεί μια και υπάρχει και τράπεζα θεμάτων. Συμφωνώ στο ότι η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Ηδη διαφώνησα άπαξ με την υπεύθυνο καθηγητή πανεπιστημίου Αθηνών που είναι υπεύθυνος στην τηλεδιάσκεψη που ήταν όλοι οι φυσικοί που διδάσκουν σε πειραματικά Λύκεια. Δεν έδειξε να τον έπεισα στο ελάχιστο. Ήμουν και ο μόνος. Αλλά Dum spiro spero.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Ελπίζω να μπερδεύτηκα μόνο εγώ.
Άνοιξα το αρχείο με το αναλυτικό για τη Φυσική Λυκείου, είδα ωραία χρώματα, αλλά δεν διέκρινα τι ακριβώς θα διδαχτεί στην Α, τι στην Β και τι στην Γ.
Στο ΦΕΚ… εμφανίζονται.
Επί της ουσίας και μιας και ο Βασίλης ανέφερε τη μεταρρύθμιση Αρσένη.
Φοβάμαι ότι διαβάζουμε ύλη, την οποία θα πρέπει γρήγορα να ξεχάσουμε…
Θα βγει υπουργική απόφαση όπου η διδακτέα ύλη θα είναι το 30% από αυτήν που βλέπουμε.
Μακάρι να διαψευστώ…
Πρώτες σκέψεις για τα νέα αναλυτικά προγράμματα Φυσικής λυκείου.
1)έπρεπε να αλλάξουν? Η απάντηση είναι ναι. Καλά έκανε το υπουργείο και το τόλμησε.
2)η ύλη της Β Λυκείου είναι μεγάλη σε όγκο και το μαθηματικό υπόβαθρο των μαθητών ελλιπές. Ελπίζω να είναι μικρότερη η διδακτέα ύλη.
3)το βάρος που πέφτει στους ώμους των συναδέλφων που θα διδάξουν την νέα ύλη, τεράστιο. Πρέπει το καλοκαίρι να διαβάζουν 10 ώρες την ημέρα. Μακάρι να πάνε όλα καλά. Το εύχομαι για την μόρφωση των Ελλήνων μαθητών και την πρόοδο της χώρας μας.
καλησπέρα σε όλους
επειδή “παλιός”, “παθός” και “μαθός”…
εξ ου και αυστηρός και απαιτητικός κριτής, ίσως και καθ΄ υπερβολήν
το βασικό μου ερώτημα: ποίοι και με ποία προσόντα επέλεξαν, ενέκριναν, απεφάσισαν;
καταξιωμένοι, δοκιμασμένοι, διακεκριμένοι, έμπειροι, εργάτες του πίνακα και του εργαστηρίου για δεκαετίες ή διάττοντες αστέρες, παρατρεχάμενοι, κομματόσκυλα, δικοί μας, με “χαρτιά” πιθανόν;
(προσωπικά έχω να προτείνω πανάξιους συναδέλφους, και από τον χώρο εδώ, εξαιρετικούς Φυσικούς και Δασκάλους)
και το δεύτερο ερώτημα: καλά ρε κουμπάροι θα αναμορφώσετε την ύλη του Λυκείου, χωρίς αυτήν του Γυμνασίου πρώτα;
πόσες φορές να το γράψω δημόσια ότι “όλα τα λεφτά είναι το Γυμνάσιο”;
ήμουν εκεί 28 συνεχή χρόνια, από τα 33+ συνολικά, το γνωρίζω πολύ καλά, εκεί πρέπει να μπουν οι βάσεις Φυσικής ώστε να “πατήσει” το Λύκειο και να τις διευρύνει
δηλαδή χτίζεται ο δεύτερος όροφος ενός κτηρίου χωρίς να έχει κτισθεί ο πρώτος;
(ως προς τον όγκο της ύλης, έχω και παλιότερα τοποθετηθεί, θα πρέπει να περιέχει για κάθε Τάξη τη διδακτέα ύλη, αυτήν και μόνον, αυτήν, η οποία θα διδάσκεται πάση θυσία όλη, αυτό σημαίνει διδακτέα)
Καλησπέρα συνάδελφοι. Χαράλαμπε ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση.
Έχουν μπει σε τάξη τα τελευταία χρόνια αυτοί που τα έφτιαξαν; Σε ποιους μαθητές απευθύνονται; Στους ίδιους που κάνουν εργαστήρια δεξιοτήτων με σαϊτοπόλεμο στο προαύλιο (δεν είναι αστείο είναι πρόταση του ΙΕΠ…);
Δεν υπάρχει Φυσικός που να μη θέλει ανανέωση των βιβλίων, της ύλης, να μπουν και στοιχεία ίσως σύγχρονης Φυσικής, αλλά χρειάζεται δόμηση και του Μαθηματικού υπόβαθρου, από το Δημοτικό θα έλεγα. Το να βάζουμε στη Γ΄ να ορίζουν την κυκλοφορία του ηλεκτρικού πεδίου και να επιχειρηματολογούν για τη γενίκευση του νόμου του Faraday, όταν πολλοί μαθητές δε γνωρίζουν τι είναι ολοκλήρωμα…είναι ανανέωση; Το να αφήνουν 2 ώρες Προσανατολισμού στη Β΄ αυξάνοντας την ύλη είναι ανανέωση; Το να αγνοούν τη σειρά διδασκαλίας στην παγκόσμια βιβλιογραφία είναι ανανέωση;
Δεν ξέρω μήπως έχασα κάτι…
Ουδεμία επαφή με την πραγματικότητα… Έτσι απλά!!!
Δηλαδή αν οι μαθητές μισούν τώρα τη Φυσική με τη νέα προαναγγελθείσα ύλη τι θα κάνουν;;; θα την αγαπήσουν;;;
Υ.Γ1. Άσχετο αλλά σχετικό με περικοπές λόγω λίγων ωρών… Αν κάποιος έχει καταλάβει τι πρέπει να διδάξουμε φέτος στο κεφάλαιο της Θερμοδυναμικής, σύμφωνα με τις οδηγίες που μας στείλανε… παρακαλώ να μου πει και εμένα…
Υ.Γ.2 Όταν θα βγουν τα θέματα στην τράπεζα στη Β΄ Λυκείου θα γελάσουμε…
Γυμνάσιο – ΑΠ
τα τυπικά
δηλώνουν προθέσεις
(ξέρεις: δημιουργικότητα, ευαισθησία στο περιβάλλον, αναγνώριση ψευδοεπιστήμης, … ηγεσία …. )
Διερεύνηση + Διαθεματικότητα
φρέσκοι όροι: «Αντίστροφη Πυραμίδα» στην ανάπτυξη της ύλης – να δώσω σημασία;
με αριθμούς:
πλήθος στόχων: 50!,
έκταση της εισαγωγικής επιχειρηματολογίας: 18% του συνολικού κειμένου
περικοπές
1.ελάττωση των δραστηριοτήτων στην Α Γυμνασίου/ μέχρι τα θερμικά φαινόμενα
δεν το λες κακό, αφού τα κομμένα δεν υλοποιούνταν ή «ξεπετάγονταν»
2. αφαιρείται η θερμότητα απ’ τη Β Γυμνασίου
αυτό το περιεχόμενο θα καλυφθεί αποκλειστικά απ’ τη φαινομενολογική διαπραγμάτευση που γίνεται στην Α Γυμνασίου
3.δεν μπόρεσα να διακρίνω αναφορά στο μοντέλο του Μπορ (;)
ούτε στον Στατικό, ούτε στην Πυρηνική – το ερωτηματικό, για το ενδεχόμενο να χάνω κάτι
αναδιάταξη
1.“κατεβαίνει” κυματική – ήχος – φως στη Β Γυμνασίου
υπάρχουν εμπειρίες πως δεν θα «κλωτσήσουν» οι μαθητές σ’ αυτή την ηλικιακή βαθμίδα
2.η πυκνότητα (στην Α Γυμνασίου) συνδέεται με την πλεύση
η εμπειρία θα δικαιώσει την επιλογή
προσθήκες
1.φαινομενολογικά, ο νόμος της επαγωγής του Φαραντέυ και η δύναμη Λαπλάς
2.ο νόμος της τριβής Τ=μΝ και η διάκριση στατικής απ’ την ολίσθηση
3.άνωση στα αέρια
δεν δημιουργούν πρόβλημα
4.δυναμικό και δυναμική ηλεκτρική ενέργεια (οι μεταβολές τους)
απαιτητική η διαχείριση
5.2ος Νόμος, επιταχυνόμενη κίνηση (+ ομαλή κυκλική κίνηση)
ορθή επιλογή – ως ενδεχόμενα «απόνερα» έμφαση στην ασκησιολογία γιατί «θα χρειαστούν στο Λύκειο» και πιθανό αποτέλεσμα να παραληφθεί η τελευταία ενότητα, δηλαδή η Φυσική του Πυρήνα
λοιπόν;
ορθολογική διαχείριση της εμπειρίας απ’ την εφαρμογή του προηγούμενου Α.Π.
ασαφές πως με επιλογές όπως π.χ. η επεξεργασία εικονικών πειραματικών δεδομένων, θα εξυπηρετηθούν τα ακόλουθα
αφού έτσι ανοίγεται ο δρόμος για ψευδοπειραματικές δραστηριότητες
ή δε βαριέσαι;
Όντως προηγούνται οι δυνάμεις των κινήσεων, ενδιαφέρον και σίγουρα δεν το έχω δεί σε κανένα βιβλίο.
Η ύλη είναι δομημένη αλλά είναι τεράστια..Βαρέθηκα να την διαβάζω.
Στην Α λυκείου θέλει 6 ώρες την βδομάδα η Φυσική, στην Β και Γ πρέπει να κάνω υπολογισμούς..
Έχει ωραίες προτάσεις, συμφωνώ π.χ. οι ροπές να διδάσκονται στην Α λυκείου, έχει ένα πλάνο όλο αυτό το πόνημα αλλά οι άνθρωποι που έφτιαξαν το πρόγραμμα σπουδών δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα, δεν έχουν δοκιμάσει τις απόψεις τους σε μαθητές.
Αν οι καθηγητές μπορούν να διδάξουν αυτή την ύλη σε 3 χρόνια στους μαθητές, μπορούν να κάνουν τα πάντα.
Οι μαθητές με όλο αυτό τον ογκόλιθο της γνώσης θα … ανυψωθούν σε άλλο πνευματικό επίπεδο..