Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Άννα Κουμαρά
7 μήνες πριν

Οι γενικοί στόχοι του Λυκείου είναι γραμμένοι με την προσέγγιση STEM, που απέκτησε τον ελληνικό όρο ΦΥ.Τ.ΕΜ.ΜΑ (!) που μάλλον δεν ακούστηκε στους εμπνευστές καθόλου αστείος. Και επειδή θέλουμε να πρωτοπορούμε παγκόσμια, μετατράπηκε σε ΦΥ.Τ.ΕΜ.ΜΑ.Γ βάζοντας τη γλώσσα, κατά τα STREAM, STREAΗM κλπ. πατέντες… Βέβαια αυτό παρουσιάζεται μόνο στους γενικούς στόχους και όχι στους αναλυτικούς, οι οποίοι είναι λίγο από τα ίδια, γνωστικοί και πάλι γνωστικοί. Και καμία αναβάθμιση του εργαστηρίου επί τοις ουσίας, γιατί δεν θα υπάρχει χρόνος. Η δε φύση της επιστήμης δεν αναφέρεται πουθενά ούτε ως όρος.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
7 μήνες πριν

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου 

τα Αναλυτικά Προγράμματα του ΙΕΠ για την Μαθηματική Εκπαίδευση

Αθήνα, 12 Νοεμβρίου 2021

 

   Νέα Αναλυτικά Προγράμματα χωρίς αξιολόγηση της εφαρμογής των προηγούμενων, χωρίς αναγνώριση της ιδιαιτερότητας της κάθε βαθμίδας, χωρίς φροντίδα για διεπιστημονικές συνδέσεις, χωρίς αναφορά στις μεταβαλλόμενες σχολικές συνθήκες και τις υβριδικές παιδαγωγικές πρακτικές λόγω της πανδημίας, είναι η πρώτη εικόνα που αντικρύζει κανείς στις επεξεργασίες του ΙΕΠ. 

    Εάν προσπεράσουμε την ατυχή επινόηση και αναφορά που έγινε κατά την ενημέρωση στην έννοια μοτίβο-συνάρτηση που διασχίζει την εκπαίδευση από την Προσχολική Ηλικία έως και το Λύκειο, θα δούμε τις ακριβοπληρωμένες επεξεργασίες του ΙΕΠ να αγνοούν ή να αποσιωπούν τις συλλογικά καταγεγραμμένες εμπειρίες της εκπαιδευτικής μαθηματικής κοινότητας για συγκεκριμένες δυσχέρειες και ασυμβατότητες από την εφαρμογή των εν ισχύ Αναλυτικών Προγραμμάτων. 

  Σαν να απευθύνονται σε έναν εκπαιδευτικά ουδέτερο χώρο και χρόνο, αποσιωπούν ή αγνοούν την καταγεγραμμένη σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών, τα φαινόμενα αποθάρρυνσης και φόβου για τα Μαθηματικά ήδη από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την απομάκρυνση μέρους του μαθητικού πληθυσμού από την μαθηματική εκπαίδευση λόγω μη προσβασιμότητας στις εξ αποστάσεως πρακτικές και ακατάλληλων συνθηκών στο σπίτι.  

   Η ΕΜΕ επεσήμανε τα παραπάνω έγκαιρα και πρόσφατα κατέθεσε πρόταση 4 σημείων, ώστε τα νέα ΑΠ να συνδέονται, αφενός με τις εξελίξεις της μαθηματικής επιστήμης, αφετέρου με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, και να συμβάλλουν στην ανανέωση του μαθητικού ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά και σε μια ευέλικτη και συμπεριληπτική παιδαγωγική προοπτική. 

  Δυστυχώς εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου, οι προτάσεις του ΙΕΠ αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην Εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων χωρίς καμία μελέτη της εκπαιδευτικής λειτουργικότητας ανά βαθμίδα και των ειδικών παιδαγωγικών προδιαγραφών. 

  Η ΕΜΕ θα συνεχίσει να ενημερώνεται και να ενημερώνει την εκπαιδευτική κοινότητα με αίσθηση επιστημονικής και κοινωνικής ευθύνης. Είμαστε πάντα στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας για τη βελτίωση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας