web analytics

Κυκλική κίνηση-οριζόντια βολή

Σώμα μάζας m=0,5Kg είναι δεμένο στο άκρο αβαρούς μη εκτατού νήματος μήκους L=0,8m με όριο θραύσης Τθ=15Ν, το άλλο άκρο του είναι στερεωμένο.

α) Από ποιο ύψος πρέπει να αφεθεί ώστε το νήμα να σπάσει όταν το σώμα διέρχεται από την  κατώτερη του θέση;

Μετά το σώμα εκτελεί οριζόντια βολή.

β) Ποια η κατακόρυφη απόσταση (Η) του σώματος, όταν σπάσει το νήμα, με το έδαφος και ποιο το βεληνεκές του, αν φτάνει στο έδαφος με ταχύτητα

γ) Ποιος ο ρυθμός μεταβολής της κινητικής ενέργειας, ο ρυθμός μεταβολής της δυναμικής ενέργειας και ο ρυθμός μεταβολής του μέτρου της ταχύτητας του σώματος σε ύψος  .

Δίνεται g=10m/s2 .

Η λύση …Κυκλική κίνηση-οριζόντια βολή

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
5 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
14/11/2021 5:33 ΜΜ

Καλησπέρα Νίκο.
Ωραίο, αλλά και πολύ ουσιαστικό, θέμα.
Σε ευχαριστούμε.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Νίκο.
Πολύ καλή.

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Γεια σου Νίκο.
Πολύ όμορφο θέμα, από το οποίο ξεχωρίζω το τελευταίο ερώτημα με το “ρυθμό μεταβολής του μέτρου της ταχύτητας”, το οποίο αντιπαραβάλλω με το “μέτρο του ρυθμού μεταβολής της ταχύτητας”.

Η απάντηση απλά που δίνεις στο ερώτημα (β) δεν είναι ολοκληρωμένη, καθώς στην εκφώνηση ζητάς και το βεληνεκές.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα και από εμένα, προσωπικά θα εκφράσω διαφωνία ως προς
τη διδακτική στόχευση της έννοιας “επιτρόχια επιτάχυνση” σε καμπυλόγραμμη
κίνηση άλλη, πλην της κυκλικής…
Φοβάμαι πως το αποτέλεσμα θα είναι άλλο από το προσδοκώμενο..
Την οριζόντια βολή την μελετάμε με επαλληλία δύο συγκεκριμένων υποθετικών
κινήσεων…. τα παιδιά ανταποκρίνονται σχετικά καλά σε αυτή τη νέα για εκείνα
μέθοδο…Απευθυνόμαστε σε “φρέσκους” της Β Λυκείου, δλδ μαθητές που ουσιαστικά
έχουν την εμπειρία της Α’ Λυκείου…
Προσπαθούμε να δείξουμε πως η κατακόρυφη κυκλική στο άκρο μη εκτατού
νήματος είναι μια μεταβαλλόμενη κίνηση με επιτάχυνση “άλλη” από την κεντρομόλο….
Σε αυτό αν δουλέψουμε μεθοδικά έχουμε ελπίδες να πετύχουμε αρκετά…

Αν όμως βάλουμε στο παιχνίδι και επιτρόχια επιτάχυνση στην παραβολική
τροχιά της οριζόντιας βολής… φοβάμαι πως ζημιά θα κάνουμε, παρά καλό..
αφού θα δυσκολευτούμε να εξηγήσουμε ποιο είναι το στιγμιαίο κέντρο
της καμπύλης τροχιάς
Εκτός και αν απευθυνόμαστε σε λίγους που προετοιμάζονται για κάποιο
διαγωνισμό όπως Θέμα 3 “Αριστοτέλης” Γ Λυκείου β φάση 2017
Το σχόλιο γίνεται με απόλυτο σεβασμό στο συνάδελφο Ανέστη και στις προθέσεις του
Δεν θα ήθελα όμως να δει την ανάρτηση κάποιος μαθητής και να αρχίσει να αμφιβάλει
για όσα με κόπο έμαθε…