Διαγώνισμα Α΄ Τετρ/νου Φυσικής Γ΄ Λυκείου

ΘΕΜΑ Γ

Οι δύο κατακόρυφοι αγωγοί Δx, Ζy, αμελητέας αντίστασης, συνδέονται στα πάνω άκρα τους μέσω αντιστάτη αντίστασης R1=1Ω, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι1=4Α. Μεταξύ των x και y συνδέεται μια πηγή με ΗΕΔ Ε, χωρίς εσωτερική αντίσταση r=0 και ένα ιδανικό αμπερόμετρο, RA=0, ενώ το κύκλωμα κλείνει με έναν διακόπτη δ. Σε επαφή με τους αγωγούς Δx, Ζy μπορεί να κινείται, χωρίς τριβές, ένας αγωγός ΑΓ, μάζας m=0,2kg, μήκους L=1m, αντίστασης R, ενώ στο χώρο υπάρχει ένα οριζόντιο ομογενές μαγνητικό πεδίο B με δυναμικές γραμμές κάθετες στο επίπεδο των αγωγών. Με κλειστό το διακόπτη, ο αγωγός ΑΓ ισορροπεί, ενώ το αμπερόμετρο δείχνει ένδειξη ΙΑ=5Α.
Δίνεται g=10m/s2.
i) Να υπολογίσετε την ΗΕΔ E της πηγής και την αντίσταση R του ΑΓ. (3+3=6)
ii) Να βρείτε τη φορά της έντασης του μαγνητικού πεδίου, και να υπολογίσετε το μέτρο της B. (2+4=6)
iii) Κάποια στιγμή, έστω tο=0, ανοίγουμε το διακόπτη δ και ασκούμε σταθερή κατακόρυφη δύναμη F=5N, με φορά προς τα πάνω. Τη στιγμή αυτή να βρεθούν, η ένταση του ρεύματος I που διαρρέει τον ΑΓ, η επιτάχυνση a του ΑΓ και ο ρυθμός μεταβολής dI/dt της έντασης του ρεύματος στον ΑΓ (2+3+3=8)
Ο αγωγός ΑΓ κινούμενος προς τα πάνω αποκτά οριακή ταχύτητα πριν φθάσει στα άκρα Δ,Ζ.
iv) Μια χρονική στιγμή t1 ο αγωγός ΑΓ ανεβαίνει με ταχύτητα υ1=2m/s. Για τη στιγμή αυτή να βρεθούν:
α) Ο ρυθμός προσφοράς ενέργειας στον ΑΓ καθώς και η θερμική ισχύς στους αντιστάτες (3+3=6)
β) Οι ρυθμοί μεταβολής, της κινητικής και της δυναμικής βαρυτικής ενέργειας του αγωγού ΑΓ (3+3=6)
γ) Να επιβεβαιώσετε την Αρχή Διατήρησης της Ενέργειας τη στιγμή αυτή (3)
v) Ποια η μέγιστη κινητική ενέργεια που αποκτά ο αγωγός ΑΓ κινούμενος προς τα πάνω (5)

ΘΕΜΑΤΑ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ δια χειρός Κώστα Ψυλάκου

ΘΕΜΑ Β και οι ΠΙΘΑΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ του

(Visited 2,320 times, 2 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παρμενίων Μανδραβέλης
16 ημέρες πριν

Θοδωρή καλησπέρα.
Μας προσφέρεις ένα διαγώνισμα συμβατό με το επίπεδο των θεμάτων των πανελληνίων εξετάσεων,με ελαφρά αυξημένο βαθμό δυσκολίας,
απρόσιτο για τον μαθητή τον αιροντα τας αμαρτίας του παρελθόντος του
και rapid test για τον έχοντα υψηλούς στόχους
Υπό αυτήν την έννοια απαραίτητο να μελετηθεί από καθένα μαθητή ώστε να πράξει τα δέοντα.

Πρόδρομος Κορκίζογλου
15 ημέρες πριν

Καλημέρα Θοδωρή. Ένα διαγώνισμα που εξετάζει την ουσία , χωρίς να έχει ακρότητες. Crash test των γνώσεων και δεξιοτήτων που έχει αποκτήσει ο υποψήφιος μέχρι τώρα, έτσι ώστε να μπορεί να διορθώσει πράγματα αφού έχει αρκετό καιρό μπροστά του μέχρι τις εξετάσεις, αν φυσικά δεν αποδώσει σύμφωνα με τις προσδοκίες του. Βέβαια και ηθική ανάταση και αισιοδοξία, αν τα πάει καλά.
Α1: πολύ καλό, επικίνδυνο να .. ολισθήσει αν το δει επιπόλαια.
Α2: πολύ καλό το α, εξετάζει αν έχει καταλάβει ότι για να έχουμε επαγωγικό ρεύμα πρέπει να μεταβληθεί η μαγνητική ροή. Με σταθερό το δρομέα, έχουμε σταθερό ρεύμα, άρα και σταθερή ροή από τον κυκλικό αγωγό. Το β ωραίο θέμα, πρέπει να δει πως μεταβάλλεται η ένταση του ρεύματος, να δει τι κάνει η μαγνητική ροή από τον κυκλικό αγωγό, και αναλόγως να αποφανθεί για τη φορά του.
Β: πολύ καλό θέμα, που συνδέει την παραγωγή Ε.Τ. με την τροφοδοσία δύο συσκευών που θέλουμε να δουλεύουν κανονικά. Σηκώνει κι άλλα ερωτήματα αν η χρονική διάρκεια εξέτασης ήταν μεγαλύτερη.
Γ: ένα κλασσικό θέμα στην επικίνδυνη ζώνη, διαχειρήσιμο από τον υποψήφιο, εφόσον έχει εντρυφήσει επαρκώς.
Να είσαι καλά και καλό ΣΚ.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
15 ημέρες πριν

Καλημέρα Θοδωρή και καλό ΣΚ.
Ωραίο διαγώνισμα, λίγο τσιμπημένο, αλλά εντός πλαισίου!
Σε ευχαριστούμε που το μοιράστηκες.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
15 ημέρες πριν

Καλημέρα Θοδωρή. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι το επίπεδο ενός διαγωνίσματος τετραμήνου. Ούτως ή άλλως ο βαθμός του δεν καθορίζει το βαθμό που θα πάρει ένας μαθητής στο τετράμηνο, όπου λαμβάνουμε αρκετά άλλα υπόψη… Οι μαθητές ξέρουν και τι δάσκαλο έχουν απέναντί τους και δε νομίζω να περιμένουν κάτι λιγότερο, από θέματα με κριτική σκέψη, που και να μην απαντήσουν σωστά, μόνο ωφέλεια θα έχουν.
Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες.

Κωνσταντίνος Σαράμπαλης
15 ημέρες πριν

Θοδωρή, πολύ καλό. Όπως πρέπει. Χωρίς υπερπαραγωγές. Ουσία και μόνον ουσία. Ίσως λίγο παραπάνω από μια διδακτική ώρα.

Μου άρεσε ιδιαίτερα το Β που ανακατεύει και τη Β τάξη, αλλά και το Γ με την επιβεβαίωση της ΑΔΕ.

Στο Γ μήπως την ένταση στην R1 έπρεπε να τη δώσεις μετά το κλείσιμο του διακόπτη;

Να είσαι καλά.

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
15 ημέρες πριν

Καλημέρα Θοδωρή. Καλόγουστα θέματα. Το ερώτημα για την επιβεβαίωση της ΑΔΕ δείχνει τη στοργή του δασκάλου προς το μαθητή: αν έχει γίνει κάποιο λάθος στο προηγούμενο υποερώτημα, μπορεί να διορθωθεί…

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης
15 ημέρες πριν

Καλησπέρα φίλε Θοδωρή.
Συγχαρητήρια για το εξαιρετικό σου διαγώνισμα. Στοχευμένο και προορισμένο να δείξει στον μαθητή που έχει στόχους που πάει καλά αλλά και τι ελλείψεις έχει. Συμφωνώ με τον Αποστόλη, πολύ διδακτική η ερώτηση για την επιβεβαίωση της Α.Δ.Ε.

Υ.Γ. Τα τεστ του Η/Μ που είχες ανεβάσει , τα έδωσα όλα. Άρεσαν πολύ στα παιδιά και το σημαντικότερο: πήγαν πολύ καλά.

Σ΄ευχαριστώ πολύ που τα μοιράστηκες, όπως και αυτό το διαγώνισμα τετραμήνου.

Να είσαι καλά , φίλε.