Σε συνέχεια της ανάρτησης που έκανα με τίτλο “Φάσματα – Δακτυλικά αποτυπώματα στοιχείων και αστέρων” ετοίμασα ένα βίντεο στο οποίο εμφανίζεται η πειραματική διαδικασία που ακολούθησα.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο ΕΔΩ.
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Σε συνέχεια της ανάρτησης που έκανα με τίτλο “Φάσματα – Δακτυλικά αποτυπώματα στοιχείων και αστέρων” ετοίμασα ένα βίντεο στο οποίο εμφανίζεται η πειραματική διαδικασία που ακολούθησα.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο ΕΔΩ.
Μπράβο Αντώνη.
Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη!
Σε αυτή τη φωτογραφία έχω επισημάνει την πράσινη γραμμή στο φάσμα από τη λυχνία του υδραργύρου στα 546 nm. Έχω επισημάνει και τη μικρή γραμμή στο κάτω μέρος του φάσματος. Αυτή τη γραμμή χρησιμοποιούμε για να ρυθμίσουμε το φασματόμετρό μας. Για να το ρυθμίσουμε πρέπει να κοιτάξουμε με το φασματόμετρο μια λάμπα φθορισμού και να να δούμε αν υπάρχει μια έντονη πράσινη γραμμή στα 546 nm. Στο μπροστά μέρος υπάρχει μια μικρή οπή. Με ένα μικρό κατσαβίδι πρέπει να τη μετακινήσουμε ώστε η πράσινη γραμμή να είναι στα 546 nm.
Καλημέρα Αντώνη.
Όμορφη δουλειά, προφανής η αγάπη του δασκάλου για το αντικείμενο που πρέπει να διδάξει.
Να είσαι καλά Άρη.
Τα πειράματα που πραγματοποιώ δίνουν αυτό το … κάτι ιδιαίτερο και διαφορετικό που πάντα προσπαθώ να έχω στη διδασκαλία της Χημείας. Ακόμη και στη Γ΄ Λυκείου όπου είναι σχεδόν αδύνατο να αποφύγουμε την ακραία και εξωπραγματική ασκησιολογία!!!
Καλησπέρα Αντώνη. Η ανάρτησή σου είναι εξαιρετική και μπορεί να αξιοποιηθεί και από εμάς τους Φυσικούς στο κεφάλαιο για το Φως και τη δομή του ατόμου της Β΄Γενικής. Οι λυχνίες αερίου που έχω στο εργαστήριο, είναι λίγο προβληματικές, αφού δε σταθεροποιούν εύκολα το φως τους… Αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να δουν οι μαθητές, πως καταλαβαίνουμε τη σύσταση της ατμόσφαιρας ενός άστρου ή εξωπλανήτη χιλιάδες έτη φωτός μακριά.
Μην ξεχνάμε ότι το ήλιο ονομάστηκε έτσι από τον Ήλιο, επειδή ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά ως μια άγνωστη κίτρινη φασματική χαρακτηριστική γραμμή, κατά τη διάρκεια ηλιακής έκλειψης.
Να είσαι καλά!
Σε ευχαριστώ Ανδρέα.
Μακάρι να βοηθήσει αυτή η ανάρτηση και στη Φυσική της Β΄ Λυκείου.