Για να ξυπνήσει ήρεμα το …λιοντάρι

Ένα λιοντάρι κοιμάται στο σημείο Γ, ακριβώς στο χείλος μιας ημικυκλικής τάφρου ακτίνας h, όπως φαίνεται στο σχήμα. Προκειμένου να το ξυπνήσουμε «γλυκά», σκεφτόμαστε να εκτοξεύσουμε μια σφαίρα Σ1, μάζας m1 = m, από το σημείο Α, με κατάλληλη κατακόρυφη αρχική ταχύτητα μέτρου υ0. Η σφαίρα αυτή, αφού κατέλθει, θα συγκρουστεί κεντρικά και ελαστικά με δεύτερη σφαίρα Σ2, μάζας m2 = 2m, που ηρεμεί στο κατώτερο σημείο Β, του ημικυκλίου. Η σφαίρα Σ2 με τη σειρά της θα εκτελέσει την …αποστολή.

Ξύπνημα σε Word

Ξύπνημα σε Pdf

(Visited 340 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
1 μήνας πριν

Καλημέρα Ανδρέα.
Βλέπω στοχευμένη άσκηση – διαμαρτυρία για την κατάσταση στα σχολεία…
Το φυσικό περιβάλλον ( χωρίς λιοντάρι!), μου έφαγε το χθεσινό απόγευμα, που βροχερή μέρα γαρ, δεν έκανε για περπάτημα και το έριξα στο …γράψιμο.
προσεχώς…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Ανδρέα.
…και αν το αποτέλεσμα της κρούσης μπορεί να εξαχθεί
πειράζοντας κατάλληλα το δεδομένο της ελαστικής κρούσης,
γίνεται κατάλληλη και για δευτεροετείς.
Καλό Σαββατοκύριακο

Βαγγέλης Κουντούρης
1 μήνας πριν

καλημέρα σε όλους
πολύ καλή, Ανδρέα,
προφανώς, επειδή “ακουμπάει” τη φύση, μου άρεσε ιδιαίτερα
και θα μου άρεσε ακόμη περισσότερο, αν στη θέση του δεύτερο σώματος ήταν ένα μπούτι μοσχαρίσιο, ελευθέρας βοσκής, δωράκι στο λιοντάρι
το ξυπνάμε ενώ, κατά σύμπτωση, ονειρεύεται ένα μπούτι μοσχαρίσιο, μυρίζει το μπούτι και το αρπάζει αμέσως ευχαριστώντας τον Θεό των λιονταριών που νομίζει ότι του το έστειλε….
(συμπλήρωσε ότι δεν υπάρχουν τριβές)

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Ναι …”το Σ1 δίνει στο Σ2 ποσοστό …% της ενέργειάς του”,
η κάπως αλλιώτικα …υπάρχει τρόπος.

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Αντρέα.
Έχεις όμως ένα τρόπο ακόμη και σε μια απλή άσκηση σφαιρών να την μετατρέψεις σε όμορφο σενάριο…
Μια χαρά θέμα είναι που και με νούμερα μπορεί να στηθεί άνετα ως άσκηση…
Κρατείται.

Τζίκας Γεώργιος
1 μήνας πριν

Ανδρέα,μας έστειλες στην Μποτσουάνα!

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Ανδρέα… Αν και δεν έχω φέτος κάποιο τμήμα στην Α΄ Λυκείου, η γενική εικόνα που έχω δείχνει ότι:
— Η καραντίνα έκανε κακό … Οι μαθητές όλων των τάξεων έχουν πάθει μια αδρανοποίηση. Αρκετοί νομίζουν ότι έχουμε ακόμη τηλεκπαίδευση… Ειδικά στη Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου και με δεδομένη την έλευση της τράπεζας θεμάτων το φαινόμενο είναι εντονότατο. Τα παιδιά αδυνατούν να φέρουν έστω και ένα ύψος σε ένα τρίγωνο… Εμ αφού δύο χρόνια τώρα δεν έχουν πιάσει χάρακα στα χέρια τους, τι περιμένουμε;;
— Δεδομένη είναι και η δυσκολία που συναντούν οι μαθητές και στη Φυσική της Α΄ Λυκείου. Αυτή τη στιγμή οι συνάδελφοι ολοκληρώνουν το κεφάλαιο με τις κινήσεις.
— Τις μεγαλύτερες όμως δυσκολίες τις έχουν οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου που βρέθηκαν ξαφνικά από τα μέσα της Ε΄ Δημοτικού σε νέα βαθμίδα! Πολύ δύσκολη η προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα… Πολλοί καθηγητές αντί για τη δασκάλα τους… και συμπεριφορά πολύ πιο παιδική.
— Όσον αφορά Β΄ και Γ΄Λυκείου. Για τη Β΄ Λυκείου είναι δεδομένο… Ότι δεν σχετίζεται με πανελλαδικώς εξεταζόμενη ύλη περνάει στα παιδιά και δεν ακουμπάει… Δεν ξέρω τι θα γίνει με την τράπεζα θεμάτων… Το πιο ωραίο που άκουσα ήταν από έναν γονιό που σε ενημέρωση για την πορεία του παιδιού της μου είπε: “Πότε θα τελειώσουμε την ύλη του προσανατολισμού για να κάνουμε τράπεζα;;;; ”
Και βέβαια η απάντησή μου ήταν… “Δεν διδάσκουμε στα παιδιά την τράπεζα, διδάσκουμε Φυσική και τρόπους σκέψης… Εξάλλου στη Γ΄ Λυκείου που θα δώσει το παιδί πανελλαδικές δεν υπάρχει καμία τράπεζα αλλά τρόποι σκέψης…”
— Για τη Γ΄ Λυκείου αυτοί που μπορύν να προχωρήσουν θα προχωρήσουν… είτε διαζώσης, είτε με τηλεκπαίδευση, είτε αν κάναμε την ύλη με mails… Η αλήθεια είναι ότι η περσινή απώλεια της Β΄ Λυκείου τους έχει κάνει τεράστια ζημιά… Είναι που είναι η Β΄ Λυκείου μια “χαλαρή τάξη” ήρθε και η περσινή καραντίνα και έφερε πολλά παιδιά πίσω…