Διαγώνισμα Α’ Λυκείου Ευθύγραμμες Κινήσεις

ΘΕΜΑ Α
Α1. Το διάστημα S:
α. εκφράζει τη χρονική διάρκεια της κίνησης.
β. είναι διανυσματικό μέγεθος.
γ. έχει μονάδα στο S.I. το 1m/s.
δ. εκφράζει το μήκος της τροχιάς του σώματος.

….

Διαγώνισμα Α Λυκείου. Ευθύγραμμες Κινησεις

(Visited 1,495 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Νίκο.
Σε ευχαριστώ για το διαγώνισμα που μοιράστηκες μαζί μας.

Βασίλειος Γκάγκας
1 μήνας πριν

Γεια σου Νίκο.
Στο Α4 θεωρώ ότι είναι πιο επιστημονικά ορθό να γράψουμε στην εκφώνηση:
“Το εμβαδόν στο διάγραμμα α − t εκφράζει:”

Βασίλειος Γκάγκας
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Νίκος Κυριάκος

Γεια σου Νίκο.
Το εμβαδόν έτσι όπως έχει οριστεί στη Γεωμετρία δεν μπορεί να πάρει αρνητικές τιμές.
Ωστόσο, στο σχολικό βιβλίο της Α’ λυκείου (σελ. 54-55) όταν αυτό αναφέρεται σε ένα διάγραμμα ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης γράφει: “Άρα το εμβαδό μεταξύ της ευθείας που αναπαριστά την επιτάχυνση σε συνάρτηση με το χρόνο, και των αξόνων επιτάχυνσης και χρόνου, είναι αριθμητικά ίσο με τη μεταβολή της ταχύτητας Δυ.”

Σύμφωνα με αυτή τη “δήλωση” του σχολικού βιβλίου, ένας μαθητής μπορεί να βγάλει το εξής συμπέρασμα: Όταν το σώμα κινείται με αρνητική επιτάχυνση, η μεταβολή της ταχύτητας του είναι αρνητική. Επομένως αφού Δu=E τότε θα υπάρχει και αρνητική αριθμητική τιμή για το εμβαδόν”.

Η γνώμη μου σε αυτό το σημείο είναι να οδηγήσουμε τη σκέψη των μαθητών στο να θεωρούν το εμβαδόν μπορεί να πάρει και αρνητικές τιμές. Στον Ολοκληρωτικό λογισμό γνωρίζουμε ότι το ορισμένο ολοκλήρωμα εκφράζει το χωρίο μεταξύ της συνάντησης και του οριζόντιου άξονα. Στον Ολοκληρωτικό Λογισμό γνωρίζουμε ότι υπάρχει αρνητικό ορισμένο ολοκλήρωμα.

Βασίλειος Γκάγκας
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Βασίλειος Γκάγκας

Ξαναγράφω την τελευταία παράγραφο λόγω λάθους σε δυο λέξεις:
Η γνώμη μου σε αυτό το σημείο είναι να οδηγήσουμε τη σκέψη των μαθητών στο να θεωρούν οτι το εμβαδόν μπορεί να πάρει και αρνητικές τιμές. Στον Ολοκληρωτικό Λογισμό γνωρίζουμε ότι το ορισμένο ολοκλήρωμα εκφράζει το χωρίο μεταξύ της συνάρτησης και του οριζόντιου άξονα. Στον Ολοκληρωτικό Λογισμό γνωρίζουμε ότι υπάρχει αρνητικό ορισμένο ολοκλήρωμα.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Όμορφα θέματα.
Δίωρο;

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
1 μήνας πριν

Καλησπερα.Ως ορισμο της τροχιας ενος κινητου υλικου σημειου βρισκω στα βιβλια οτι ειναι το συνολο των σημειων απο τα οποια περασε το κινητο,η ο γεωμετρικος τοπος των σημειων απο τα οποια περασε το κινητο.Το σχολικο γραφει οτι: Η τροχιά ενός σώματος που κινείται είναι το σύνολο των διαδοχικών θέσεων από τις οποίες διέρχεται το σώμα.Αρα τροχια ειναι μια γραμμη και μηκος της τροχιας ειναι το μηκος αυτης της γραμμης.Στην ευθυγραμμη κινηση τροχια ειναι παντα ενα ευθυγραμμο τμημα και μηκος της τροχιας ειναι το μηκος αυτου του ευθυγραμμου τμηματος.Στην απλη αρμονικη ταλαντωση πχ η τροχια του κινητου σε χρονο μεγαλυτερο η ισο της μιας περιοδου, ειναι ενα ευθυγραμμο τμημα με μηκος 2Α οπου Α το πλατος ταλαντωσης. Αρα το μηκος της τροχιας ειναι το πολυ 2Α.Το διαστημα ομως που διανυει το κινητο π.χ.σε χρονο μιας περιοδου ειναι 4Α.Στην κατακορυφη βολη επισης γενικα μηκος τροχιας και διαστημα ειναι διαφορετικα.Ομοια π.χ.στην κυκλικη κινηση το μηκος της τροχιας το πολυ να ειναι 2πR ενω το διαστημα ειναι οσο θελουμε. Αρα το διαστημα και το μηκος της τροχιας γενικα δεν ειναι ισα.Αρα στο ερωτημα Α1 ολες οι απαντησεις ειναι λανθασμενες.

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Νίκος Κυριάκος

Καλημερα Νικο .Σε ποιο σημειο ακριβως διαφωνεις? Εσυ πως οριζεις την τροχια ωστε το μηκος της να ταυτιζεται με το διανυομενο διαστημα?Μπορεις να δωσεις τον ορισμο της τροχιας ?

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Νίκο καλημέρα!
Στο Β1 ΙΙ γράφεις “Δυο σώματα (Σ1) και (Σ2) εκτελούν ευθύγραμμη ομαλά επιβραδυνόμενη κίνηση στον άξονα xx′. ”

Λογικά εννοείς ευθύγραμμες κινήσεις αφού το Σ1 κάνει ΕΟΚ. (πολύ δύσκολο θέμα θεωρώ για να το βγάλει μαθητής)

Στο Β2 ΙΙ λες x1 και x2 τις μετατοπίσεις, γιατί όχι Δx1 και Δx2 ή έστω θέσε x0 = 0. Με αυτό νομίζω μπερδεύουμε τη θέση με την μετατόπιση και οι μαθητές χάνουν την μπάλα (ήδη το κάνει το βιβλίο άμα το κάνουμε και μεις…..).

Στο Θέμα Γ στις απαντήσεις βλέπω ότι στο διάγραμμα x – t δεν φαίνεται μία συνεχόμενη γραμμή αλλά διακρίνω “κάποιες γωνίες” όταν αλλάζει η κίνηση.
Θα μου πεις κάνουν κάποια τέτοια διάκριση οι μαθητές, προφανώς και όχι, αλλά πιστεύω ότι ο δάσκαλος πρέπει να είναι σωστός και από και πέρα ας κάνουν αυτό που θέλουν οι μαθητές (έστω και ένας να χαράξει σωστά το διάγραμμα, πιστεύω είναι κέρδος).

Στο θέμα 4 πιστεύω πως καλή και “ευκολοχώνευτη” για τους μαθητές είναι και η εύρεση της συνολικής μετατόπισης μέχρι να σταματήσει, από το εμβαδόν στο υ – t.

Κώστας Παπαδάκης
1 μήνας πριν

Διαγώνισμα στην Α λυκείου που το μοιράζεσαι με τους καθηγητές Φυσικής.
Δύο Μπράβο λοιπόν. Ένα Μπράβο που ασχολήθηκες με την Α λυκείου (μικρός ο αριθμός των αναρτήσεων στην Α λυκείου ενώ είναι συγκεκριμένοι οι συγγραφείς). Άλλο ένα μπράβο που το μοιράζεσαι με τους υπόλοιπους.
Όσο αφορά τις προτάσεις των καθηγητών που σχολίασαν, λύνονται με μικρές αλλαγές στις εκφωνήσεις.

Κωνσταντίνος Δημόπουλος
1 μήνας πριν

Πολύ ωραίο διαγώνισμα! Για μαθητές που καταλαβαίνουν και εφαρμόζουν κάθε τι που διαβάζουν…