Διαγώνισμα Α΄ Τετρ. Φυσική Β΄ Λυκείου Προσ.

ΘΕΜΑ Γ
Σε λείο οριζόντιο επίπεδο ηρεμούν δύο μικρές σφαίρες Α και Β δεμένες στα άκρα μη ελαστικού τεντωμένου νήματος μήκους ℓ=1,2m. Σε μια στιγμή t0=0, κτυπάμε ταυτόχρονα τις δύο σφαίρες προσδίδοντάς τους οριζόντιες ταχύτητες με μέτρα υ1=2m/s και υ2=1m/s, κάθετες προς το νήμα. Παρατηρούμε στη συνέχεια τις σφαίρες να εκτελούν ομαλή κυκλική κίνηση, σε τροχιές με κέντρο ένα ελεύθερο σημείο Ο του νήματος, ενώ το νήμα παραμένει διαρκώς τεντωμένο. Στο σχήμα, (σε κάτοψη) βλέπετε τις αρχικές θέσεις των δύο σφαιρών, καθώς και τις θέσεις τους μετά από ¼ της κοινής περιόδου Τ περιφοράς τους. (Δt=T/4)

Γ1. Να αποδείξετε πως οι ακτίνες των κυκλικών τροχιών (ΟΑ) και (ΟΒ), που διαγράφουν οι σφαίρες, είναι: R1=(OA)=0,8m και R2=(OB)=0,4m
Αν mA=0,1kg, να υπολογιστούν:
Γ2. Η ορμή και ο ρυθμός μεταβολής της ορμής της Α σφαίρας, στην αρχική θέση, αμέσως μετά το κτύπημα.
Γ3.Η μεταβολή της ορμής της Α σφαίρας, μέχρι η επιβατική ακτίνα να διαγράψει γωνία 90°, ερχόμενη στη θέση Α΄.
Γ4. Να υπολογίσετε τη μάζα της δεύτερης σφαίρας και στη συνέχεια να υπολογίσετε την ορμή του συστήματος των δύο σφαιρών τη στιγμή t0=0+, αμέσως μόλις αποκτήσουν τις αρχικές ταχύτητες

ΘΕΜΑΤΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

(Visited 1,601 times, 5 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Θοδωρή.
Όμορφα παιγνίδια με τις νεροτσουλήθρες έστω …και χειμωνιάτικα!
Ωραία ιδέα η “μετάλλαξη” του “διπλού αστέρα” σε Γ θέμα !
Επίπεδο που απαιτεί να έχει προηγηθεί σοβαρή μελέτη στο κτίσιμο
σταθερής βάσης γνώσης και ευελιξίας κατά την επίλυση .
Καλά αποτελέσματα
(Προωθήθηκε στ’ανήψιο)

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Θοδωρή και συγχαρητήρια για το “δυνατό” διαγώνισμα, που μας παρουσιάζεις.
Να υποθέσω ότι ήταν δίωρο;
Βλέπω να πιάνει όλη τη μηχανική της Β΄, αλλά πολύ μεγάλη προτίμηση στην κυκλική κίνηση. Να υποθέσω ότι είχατε επανάληψη όλη την ύλη και η κυκλική προτιμήθηκε λόγω στερεού στη Γ;

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Θοδωρή. Ευχαριστούμε για το διαγώνισμα.
Θέματα που απαιτούν διαβασμένους μαθητές, αλλά που βλέπουν και προς το μέλλον αφού μιλάμε για ύλη ουσιαστικά προαπαιτούμενη στη Γ.
Οι νεροτσουλήθρες παραπέμπουν σαφώς στις 2 τρύπες στο τοίχωμα του δοχείου στα ρευστά και είναι απόδειξη της συνέχειας και αλληλεξαρτησης των κεφαλαίων της Φυσικής.
Εγώ μόλις μπήκα στην ορμή. ..

Βαγγέλης Κουντούρης
1 μήνας πριν

καλημέρα σε όλους
υψηλού επιπέδου όλα, έως δύσκολα, τα εκτιμώ, Θοδωρή, δύο διδακτικές ώρες τουλάχιστον
αν, πάντως, οι μαθητές σου ανταποκρίνονται ικανοποιητικά μπράβο τους και μπράβο σου
(ερωτήματα
το τρίτο παιδί στις νεροτσουλήθρες τί ρόλο βαράει;
η νεροτσουλήθρα 1, αφού έχει κοινό κέντρο με την 2 , πού στηρίζεται;)

Βαγγέλης Κουντούρης
1 μήνας πριν

!
μπράβο τους και μπράβο σου, Θοδωρή
συνέχισέ τα έτσι
και μην τα αφήσεις σε άλλα “χέρια” του χρόνου
εκτιμώ ότι πάνω από το 50% θα περάσει στην πρώτη τους προτίμηση