Βολές μαζί με ελαστικές κρούσεις.

Ένα μπαλάκι βάλλεται κατακόρυφα προς τα πάνω.

Αν συγκρουστεί με το ταβάνι, η κρούση θα είναι ελαστική.

Ας συγκρίνουμε τον χρόνο ανόδου με τον χρόνο καθόδου.

Απλό δεν είναι;

Αφού η κρούση είναι ελαστική τραβάμε βίντεο την άνοδο και το παίζουμε ανάποδα. Έτσι βλέπουμε την κάθοδο.

Υπάρχει περίπτωση οι δύο προβολές να έχουν διαφορετική διάρκεια;

Ας το δείξουμε όμως και μαθηματικότερα:

Κάποιες λύσεις και μια άσκηση μπόνους:

(Visited 353 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπέρα Γιάννη. Νομιζω ότι καλη διατυπωση είναι επίσης η εξής. Σε κάθε σημείο της τροχιάς η διατήρηση της ενέργειας επιβάλει τα μέτρα των ταχυτήτων είναι ίσα ειτε ανεβαίνει είτε κατεβαίνει. Άρα ίσες ταχύτητες ίσοι χρόνοι. Αυτή είναι η λογική με βάση την οποία αν υπήρχαν τρίβες ο χρόνος ανόδου είναι σίγουρα μικρότερος από τον χρόνο καθόδου η στην ταλάντωση με απόσβεση το πήγαινε γίνεται γρηγορότερα από το έλα κλπ

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
11 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιάννη. Απολαυστικές οι λύσεις σου, έτσι όπως τις διατυπώνεις – ιδιαίτερα η ομολογία βαρεμάρας με τη δευτεροβάθμια… Η λύση με το διάγραμμα είναι ωραιότατη, αφού το Θ. Merton δε διδάσκεται στην Α΄τάξη.
Το τεράστιο δωμάτιο μας εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχει κρούση με το ταβάνι ή τον τοίχο που είναι στο τέλος; Όταν λες “μέχρι να τελειώσει το δωμάτιο”, αν η τελευταία κρούση είναι με τον τοίχο δε θα γυρίσει και λίγο πίσω;

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
11 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιάννη.
Ψηφίζω λύση με διαγράμματα. Γενικά στις κρούσεις πάντα μου γουστάρανε είτε ως δεδομένα είτε ως μέρος της λύσης.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Ευρηματική η αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων Γιάννη από σένα!
Μόνο που θέλει να βάλει κάποιος το μυαλό να δουλέψει περισσότερο.
Οι μαθητές αν εκπαιδευτούν και σε τέτοιες λύσεις, θα δουν και άλλες οπτικές γωνίες επίλυσης! Θα αναδειχθούν βασικές αρχές και νόμοι που μπορούν να εφαρμόζονται σε προβλήματα που η κλασσική αντιμετώπιση έχει αρκετό δρόμο!
Ο λαός λέει
όποιος δεν έχει μυαλό έχει πόδια!
Βέβαια η παραπάνω ρήση δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτική εδώ, αλλά οι περισσότεροι μαθητές προτιμούν την πεπατημένη μεθολογία που έχουν διδαχθεί, κι από αυτή θα ξεκινήσουν τη λύση!
Όμως τα παραπάνω δεν μειώνουν τη δική σου αντιμετώπιση. Ίσα ίσα αναδεικνύουν και “κρυφά μονοπάτια” που κόβουν δρόμο.
Να είσαι καλά και να μας δίνεις στο πιάτο τις ωραίες ιδέες σου.