Διαγώνισμα Η/Μ, επαγωγής, κρούσεις, ταλαντώσεις (με.. μεταλλαγμένα θέματα Πανελλαδικών)
Α1) Στο παράπλευρο σχήμα, ο μαγνήτης βρίσκεται ακίνητος αρχικά μέσα στο σωληνοειδές. Ασκώντας δύναμη στο μαγνήτη, τον απομακρύνουμε σε μεγάλη απόσταση από αυτό. Το βαλλιστικό γαλβανόμετρο G, που μετρά το επαγωγικό φορτίο που διέρχεται από αυτό, θα δείξει ένδειξη
α. μεγαλύτερη, αν η απομάκρυνση γίνει αργά.
β. μεγαλύτερη αν η απομάκρυνση γίνει γρήγορα.
γ. μικρότερη αν η απομάκρυνση αρχικά γίνει αργά και μετά γρήγορα.
δ. ίδια, ανεξάρτητα από το είδος της απομάκρυνσης του μαγνήτη.
Στην πρακτική των διαγωνισμάτων που εφαρμόζεται σε σχολεία και φροντιστήρια αυτό τον καιρό, προκειμένου να αποκτήσουν οι υποψήφιοι την απαραίτητη εμπειρία διαχείρισης του 3ωρου χρόνου που τους διατίθεται αφενός, και των γνώσεων που έχουν αποκτήσει μέχρι στιγμής αφετέρου, έκανα το διαγώνισμα αυτό με …μετάλλαξη των θεμάτων που έχουν τεθεί σε πανελλαδικές εξετάσεις σε προηγούμενα έτη, κρατώντας την αρχική φόρμα και θέτοντας και άλλα ερωτήματα.
Ελπίζω ότι θα ωφεληθούν γράφοντάς το ή απλά διαβάζοντάς το.
Αφιερωμένο εξαιρετικά στους υποψηφίους που προσπαθούν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους…
Πολύ καλό Πρόδρομε.
Απαιτητικότατο, αλλά καλά κάνεις.
Γειά σου Πρόδρομε. Ωραία τα πείραξες τα θέματα. Στο Α3 μου φαίνεται σωστό και το δ.
Γεια σου Αποστόλη. Ευχαριστώ για το σχόλιο και για το ότι σου άρεσαν τα ”πειράγματά μου” !
Όσο για το Α3 που λες, ίσως δεν πρόσεξες την εκφώνηση
Κατά τη μικρή χρονική διάρκεια κεντρικής ελαστικής κρούσης δύο σωμάτων, που αποτελούν μονωμένο σύστημα,
σωστή είναι η γ.
διατηρείται και η ορμή και η μηχανική ενέργεια του συστήματος.
αφού κατά τη διάρκεια της κρούσης θα έχουμε και ελαστική παραμόρφωση των σωμάτων, άρα δεν διατηρείται η κινητική ενέργεια του συστήματος, αλλά η μηχανική.
Βλέπεις το πείραγμα οδηγεί σε ..μπανανόφλουδες. Πάντως στις Πανελλαδικές όταν τέθηκε, σωστό ήταν αυτό που είπες (δ), αφού δεν έλεγε Κατά τη μικρή χρονική διάρκεια... αλλά στην κεντρική ελαστική κρούση…
Να είσαι καλά .
Μα ακριβώς επειδή έχουμε και ενέργεια παραμόρφωσης μου φαίνεται σωστή και η δ, αφού λέει ότι διατηρείται η ορμή του συστήματος και όχι η κινητική του ενέργεια.
Και φυσικά έχεις δίκιο Αποστόλη! Το διόρθωσα σε
δ. διατηρείται μόνο η ορμή και όχι η μηχανική ενέργεια του συστήματος.
Ευχαριστώ για την προσεκτική μελέτη σου και την εύστοχη παρατήρησή σου!
Ευχαριστώ πολύ Γιάννη.
Έκανα αλλαγές σε θέματα που έπεσαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, και βγήκε αυτό το διαγώνισμα. Διάλεξα τα πιο καλά κατά την άποψή μου, και πρόσθεσα ή άλλαξα δεδομένα, κι έτσι βγήκε ένα αρκετά απαιτητικό διαγώνισμα κυρίως στα Γ και Δ θέματα.
Καλό απόγευμα.
Καλησπέρα Πρόδρομε. Πολύ λίγο θυμίζουν τα θέματα ότι έχουν τη βάση τους σε δοθέντα Πανελλαδικών. Είναι σαν τις διασκευές τραγουδιών που είναι ανώτερες από το αρχικό. Ένας μαθητής ακόμα κι αν διαβάσει τις λύσεις, μόνο όφελος μπορεί να έχει. Μου άρεσε ιδιαίτερα το θέμα Γ, που έχει ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση και όχι οριακή ταχύτητα… Για την οριακή ταχύτητα έχουν μάθει κονσέρβα λύση – χωρίς να καταλαβαίνουν ουσιαστικά το φαινόμενο – ενώ η επιταχυνόμενη τους βάζει να σκεφτούν λίγο παραπάνω.
Να είσαι καλά!
Καλησπέρα Ανδρέα κι ευχαριστώ για το σχόλιό σου.
Σκέφτηκα να κινηθώ επί..πραγματικού πεδίου!
Δηλαδή να δει ένας υποψήφιος “πειραγμένα” σε αρκετά σημεία θέματα που έπεσαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, και θα μπορούσαν να τεθούν με τις επιπλέον ερωτήσεις μου ή τη διαμόρφωση που έκανα κυρίως στα Α και Β θέματα. Έτσι, γράφοντάς το ή απλά διαβάζοντάς το, κινείται σε ρεαλιστικό επίπεδο, και αν πάει καλά, η αισιοδοξία του πάει στα ύψη. Μεγάλο πράγμα το τελευταίο! Βάζεις το διάβασμά σου σε ανταγωνιστικό επίπεδο και μπορείς να κάνεις τα όνειρα πραγματικότητα.
Ελπίζω να φανεί χρήσιμη η δουλειά μου.
Η επιλογή των θεμάτων ήταν κατά την άποψή μου τα πιο απαιτητικά, κάτι που δεν γίνεται σε διαγώνισμα στις εξετάσεις.
Καλό βράδυ.
Καλημέρα Πρόδρομε.
Καλή η ιδέα της μεταποίησης με απαιτούμενη ιδιαίτερη προσοχή
για την επίλυσή τους .
Να είσαι καλά
Ευχαριστώ Παντελή.
Ο σωστός όρος είναι μεταποίηση ή ..μετάλλαξη ή παραλλαγή των θεμάτων των Πανελλαδικών που έθεσα στο διαγώνισμα;
Όπως και να το πούμε, το διαγώνισμα είναι αυτό, με συρραφή και μεταποίηση από μένα , έτσι ώστε να γίνει από τον υποψήφιο στον πραγματικό κόσμο, και να βγάλει τα συμπεράσματά του ως προς τις δυνατότητές του.
Να είσαι καλά.
Καλησπέρα Πρόδρομε
Πολύ ωραίο στο σύνολο του. Θα ξεχωρίσω το Β3 που βλέποντας τη σχ σή της συχνότητας αναπολώ το ντοπλερ.
Επίσης μου άρεσε η παραλλαγή στο Δ όπου αν θυμάμαι το πρωτότυπο ζητουσε να αποδειχθεί ότι η κρούση συμβαίνει στο μέσο Κ και ακολουθεί πλαστική κρούση. Η υπάρξη ελαστικής κρούσης που βάζεις και οι χρόνοι που ζητάς το κάνουν πολύ πιο ωραίο
Ευχαριστώ Χρήστο.
Προσπάθησα να κάνω μικροαλλαγές σε θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων που τέθηκαν διάφορες χρονιές, και θα μπορούσαν να είναι κι έτσι, ώστε αν το γράψει ή διαβάσει τις απαντήσεις κάποιος υποψήφιος, να κατατάξει τον εαυτό του αυτό τον καιρό, σε μια κλίμακα . Έτσι αν πάει καλά, θα έχει αναπτέρωση του ηθικού του και της ψυχολογίας του, με αποτέλεσμα να συνεχίσει το διάβασμά του χωρίς ψυχολογική πίεση.
Να είσαι πάντα καλά.
Καλημέρα Πρόδρομε. Σήμερα είχα το χρόνο να τρέξω και να δω ολοκληρωμένα το διαγώνισμα σου.
Θεωρώ πολύ καλή πρακτική την τροποποίηση θεμάτων που ήδη έχουν πέσει στις πανελλαδικές για την εξάσκηση ενός υποψηφίου.
Με τον τρόπο αυτό δεν χρειάζεται κανέναν να πείσεις όταν σε ρωτά: “Κύριε αυτό μπορεί να πέσει;;”
Το διαγώνισμά σου καλύπτει ακριβώς αυτή την πρακτική.
Ξεχωρίζω και εγώ το Β3 (που και όταν είχε πέσει είχε δημιουργήσει προβλήματα στους υποψήφιους).
Να είσαι καλά. Καλό ΣΚ.
Καλησπέρα Νεκτάριε κι ευχαριστώ για το σχόλιο και την αποδοχή.
Το Β3 (α) έπεσε στις πανελλήνιες. Το (β) το πρόσθεσα εγώ.
Επίσης το Δ έχει απλά τα δεδομένα των θεμάτων των επαναληπτικών του 2020, τα ερωτήματα τα τροποποίησα εγώ. Δεν άφησα ”απείραχτο” κανένα από τα θέματα που έπεσαν. Γι’ αυτό και θεωρώ ότι αξίζει να το γράψει ή να το διαβάσει κάποιος υποψήφιος.
Να είσαι καλά και να προσέχεις, ο κορονοιός Ο δεν αστειεύται!