Η “Ταλάντωση” της Αφροδίτης

Αφιερωμένο εξαιρετικά στον Ανδρέα Ριζοπουλο που είχαμε μια σχετική συζήτηση. 

 

Οι κινήσεις στο ηλιακό μας σύστημα κατά βάση είναι χαοτικές. Σε συντριπτική πλειοψηφία όμως μπορούμε να προβλέπουμε τη θέση των αντικειμένων σε βάθος αρκετών αιώνων με μεγάλη ακρίβεια. Μόνο ένας δορυφόρος του Κρόνου κινείται τόσο χαοτικά που δε μπορούμε να προβλέψουμε τη θέση του ούτε για ένα μήνα. Εκτός αυτού επειδή βρισκόμαστε πάνω στη γη που και περιστρέφεται και περιφέρεται γύρω από τον ήλιο, όλες οι κινήσεις που παρατηρούμε στον ουρανό είναι σχετικές. Απόλυτες θεωρούμε αυτές ως προς τα ακίνητα άστρα. Αυτή η σχετικότητα των κινήσεων δημιουργεί  την ψευδαίσθηση της αναδρομής κίνησης των πλανητών, βούτυρο στο ψωμί των αστρολόγων, την συμπεριφορά της Αφροδίτης στον ουρανό και πολλά άλλα “παράδοξα”.

Επι του θέματος. Η Αφροδίτη σαν εσωτερικός πλανήτης, όπως θα δείτε στην ανάλυση, κατά τη φαινόμενη κίνησή της στον ουρανό αφού παρατηρείται από εμάς που θεωρουμαστε ακίνητοι, δεν απομακρύνεται από τον ήλιο παραπάνω από 45 μοίρες. Έτσι τη βλέπουμε από 0 – 45 μοίρες και 45 – 0 στον δυτικό νοτιοδυτικό ορίζοντα σαν αποσπεριτη όταν είναι πίσω από τον ήλιο κατά τη δύση του ή 0 – 45 μοίρες και 45 – 0 στον ανατολικό ορίζοντα όταν είναι μπροστά από τον ήλιο και ανατέλλει πριν από αυτόν σαν Αυγερινός. Ο οποίος Αυγερινός πέραν του άσματος ουδεμία σχέση έχει με τη Πούλια, καθώς Πούλια είναι οι Πλειάδες ένα ανοιχτό αστρικό σμήνος από 2500 αστέρια τα 7 λαμπρότερα από τα οποία φέρουν το όνομα των 7 θυγατερων του  Άτλαντα και της Πλειόνης.

Δηλαδη για εμάς η Αφροδίτη κάνει μια ιδιότυπη ταλάντωση στον ουρανό.

Η ανάρτηση έχει 2 σκέλη. Το πρώτο για την κατανόηση του αστρονομικού φαινομένου και το 2ο τη μαθηματική επεξεργασία. Το δεύτερο μέρος μπορεί να τεθεί στο σχολείο με ερώτημα : Γη-ήλιος – Αφροδίτη είναι ευθυγραμισμενα, να βρεθούν τα χρονικά διαστήματα για τις επόμενες δύο ευθυγραμισεις ανεξαρτήτως σειράς.

Αυτές τις ημέρες η Αφροδίτη έκλεισε τον κυκλο της σαν αποσπεριτης και σε λίγες μέρες θα φαίνεται το πρωί πριν ανατείλει ο ήλιος σαν Αυγερινός. Και τώρα είναι Αυγερινός αλλά είναι πολύ κοντά στον ήλιο και χάνεται στο λυκαυγες.

 

(Visited 219 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 ημέρες πριν

Καλησπέρα Άρη. Καλή Χρονιά! Ελπίζω κανένας ανάδρομος πλανήτης να μη σε επηρεάσει….
Σε ευχαριστώ για την αφιέρωση. Μας μαθαίνεις πολύ ενδιαφέρονται στοιχεία και μακάρι κάποιοι μαθητές να τα διαβάσουν και να ασχοληθούν. Είναι κρίμα να βομβαρδίζονται το 2022, με τόσες άχρηστες πληροφορίες και να μη μαθαίνουν αυτά που η επιστήμη του Κοπέρνικου έχει δώσει από το 1500! Αν κάνουμε ένα γκάλοπ, πόσοι θα γνωρίζουν τι σημαίνει Ηλιοκεντρικό μοντέλο;
Ντροπή για το εκπαιδευτικό σύστημα η έλλειψη Αστρονομίας. Περιμένω κάθε χρόνο να φτάσω στο Βαρυτικό Πεδίο, για να πω με την ψυχή στο στόμα δυο κουβέντες στα παιδιά και να λυπάμαι περισσότερο, γιατί βλέπω την ανταπόκριση από όλους ακόμα και από εκείνους που δε διαβάζουν Φυσική…
Να συμπληρώσω και κάποια στοιχεία για την Αφροδίτη.
Είναι το πιο λαμπρό αστέρι στον ουρανό μετά τον Ήλιο και τη Σελήνη, έχοντας ανακλαστικότητα 80%(!). Ακόμα και στην ανώτερη σύνοδο κανένας πλανήτης δεν τη συναγωνίζεται στο νυχτερινό ουρανό.
Είναι ο μοναδικός πλανήτης, γένους θηλυκού… Στρέφεται περί τον άξονά της ωρολογιακά σε αντίθεση με τη Γη και μάλιστα στρέφει προς τη Γη το ίδιο “πρόσωπο”, όπως η Σελήνη.
Και μια φωτογραφία σε θέση Αποσπερίτη.

comment image

Πηγή για καλύτερη ανάλυση της φωτογραφίας

Τελευταία διόρθωση6 ημέρες πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Ραμαντάς Άρης

Η χώρα του Αρίσταρχου του Σάμιου, που 2000 χρόνια πριν τον Κοπέρνικο είχε σκεφτεί το Ηλιοκεντρικό Σύστημα, δεν έχει αστρονομία πουθενά. Η χώρα του Σταμάτη Κριμιζή, έχει τα Θρησκευτικά από το Δημοτικό μέχρι τη Γ΄Λυκείου. Δεν έχουμε κάτι με το μάθημα, ούτε με τις θρησκείες, αλλά έλεος! Δεν είμαστε Θεοκρατική χώρα. Ή μήπως είμαστε;

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
Αρης Αλεβίζος(@arisalevizos)
6 ημέρες πριν

Άρη και Αντρέα συμφωνώ ότι η παντελής απουσία της αστρονομίας-αστροφυσικής από το αναλυτικό  πρόγραμμα του ελληνικού σχολείου είναι πολύ λυπηρό και επιζήμιο.
Έχω ζήσει την μικρή περίοδο που υπήρχε το μάθημα στην Β Λυκείου και πράγματι έβλεπες το ενδιαφέρον πολλών παιδιών ακόμη και των μη «γνωστών».
Κρίμα που μια περίοδο όπου αστροφυσική και κοσμολογία θεωρούνται   από τα θέματα που πολλοί επιστήμονες (όχι μόνο οι ειδικοί) περιμένουν  πολλά, το ελληνικό σχολείο να «είναι αλλού».

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 ημέρες πριν

Καλημέρα Άρη.
Πολύ ωραία ανάλυση..
Μιας και η ανάλυση πήγε στο μάθημα της Αστρονομίας. Είχα υποχρεωθεί τη δεκαετία του 80, στο Λύκειο Καλλίπολης να διδάξω το μάθημα, αφού δεν το ήθελε κανένας συνάδελφος…
Οργανώθηκα, αγόρασα και κάποια βιβλία και σε λίγο χρόνο, χαιρόμουν να μπω στην τάξη να διδάξω “Κοσμογραφία”, παρά Φυσική.
Πολύ καλύτερο κλίμα, πολύ μεγαλύτερο πραγματικό ενδιαφέρον των μαθητών.
Αποτέλεσμα ήταν να επιλέγω και να κρατήσω το μάθημα, όλες τις επόμενες χρονιές, ακόμη και όταν άλλαξα σχολείο, η πρώτη μου προτίμηση ήταν το μάθημα, μέχρι που …καταργήθηκε…
Καλημέρα Άρη.
Πολύ ωραία ανάλυση..
Μιας και η ανάλυση πήγε στο μάθημα της Αστρονομίας. Είχα υποχρεωθεί τη δεκαετία του 80, στο Λύκειο Καλλίπολης να διδάξω το μάθημα, αφού δεν το ήθελε κανένας συνάδελφος…
Οργανώθηκα, αγόρασα και κάποια βιβλία και σε λίγο χρόνο, χαιρόμουν να μπω στην τάξη να διδάξω “Κοσμογραφία”, παρά Φυσική.
Πολύ καλύτερο κλίμα, πολύ μεγαλύτερο πραγματικό ενδιαφέρον των μαθητών.
Αποτέλεσμα ήταν να επιλέγω και να κρατήσω το μάθημα, όλες τις επόμενες χρονιές, ακόμη και όταν άλλαξα σχολείο, η πρώτη μου προτίμηση ήταν το μάθημα αυτό, μέχρι που …καταργήθηκε…

Τελευταία διόρθωση6 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης