Δυο σώματα επιταχύνονται

 

Δυο σώματα Α και Β με μάζες m1=2kg και m2=3kg αντίστοιχα, ηρεμούν σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμένα στα άκρα ενός ιδανικού ελατηρίου, με φυσικό μήκος ℓ0=60cm. Σε μια στιγμή ασκούμε στο Α, μια οριζόντια δύναμη F=4Ν, όπως στο σχήμα, με αποτέλεσμα το ελατήριο να επιμηκύνεται και κάποια στιγμή t1 το σώμα Α έχει επιτάχυνση α1=0,5m/s2.

  1. Να υπολογιστεί η δύναμη που το ελατήριο ασκεί στο σώμα Α την παραπάνω στιγμή t1.
  2. Ποια η αντίστοιχη επιτάχυνση του Β σώματος, τη στιγμή αυτή;
  3. Αν τη στιγμή t1 το ελατήριο έχει μήκος ℓ=75cm, να υπολογιστεί η σταθερά του ελατηρίου k.
  4. Την παραπάνω στιγμή το Α σώμα, έχοντας ταχύτητα υ1=0,6m/s λύνεται από το ελατήριο, να υπολογιστεί η ταχύτητά του τη χρονική στιγμή t2=t1+1,2s.

Απάντηση:

ή

(Visited 320 times, 3 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου
5 ημέρες πριν

Έξυπνο θέμα Διονύση, βάζει τις βάσεις στους μαθητές της Α Λυκείου!
Ελπίζω να διδάσκεται το ελατήριο (νόμος του Hook)στο σχολείο εφέτος. Αλλά και να μη διδάσκεται, πρέπει να το ξέρει ο μαθητής της Α Λυκείου, για να θέσει τις βάσεις για τη Γ.
Επίσης καταλαβαίνει έμμεσα γιατί τα νήματα αμελητέας μάζας δίνονται και μή εκτατά, δηλ. να μην επιμηκύνονται από τη δράση σε αυτά δυνάμεων.
Να είσαι καλά και καλό βράδυ.

Πρόδρομος Κορκίζογλου
5 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση . Δεν είναι και τόσο σαφές για μένα! Γιατί δεν το έβαζε στο κυρίως ταμπλό και με σαφήνεια, να διδαχθεί ο νόμος του Hook , και όχι στις “ενδεικτικές προσομοιώσεις/δραστηριότητες”!
Καθαρά πράγματα, που θα σήμαινε και υποχρέωση της διδασκαλίας του.
Ακόμη και να μη διέθετε το σχολείο εργαστήριο, το πρόγραμμα του Ρhet έχει δυνατότητες να τρέξει και με κινητό! Ένα φύλλο εργασίας και με τη βοήθεια του προγράμματος, “μετρήσεις” μέσω της προσομοίωσης, γραφική παράσταση , κλπ,.
Επισημοποιείται έτσι η υποχρεωτική διδασκαλία του νόμου του Hook, και αργότερα, όταν θα διδαχθεί και το έργο δύναμης (σταθερής η μεταβλητής), διδάσκεται και το έργο της δύναμης του ελατηρίου, η δυναμική ενέργειά του, η συντηρητικότητά της….
Βέβαια ο διδάσκων που γνωρίζει ότι όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητη γνώση, θα τα διδάξει, αλλά θα μπορεί να νιώσει έννομος και όχι παράνομος αν έβαζε σε διαγώνισμα κάτι τέτοιο;
Θα ήθελα πολύ σαφή οδηγία και όχι κάτι ως δραστηριότητα ενδεικτική. Υποχρεωτική διδασκαλία του ελατηρίου.
Τέλος πάντων! Στην τράπεζα θεμάτων υπάρχει κάτι σχετικό ώστε να διαφανεί αυτό που λέω;
Να είσαι πάντα καλά φίλε μου και καλό ΣΚ.

Τελευταία διόρθωση5 ημέρες πριν από Πρόδρομος Κορκίζογλου
Πρόδρομος Κορκίζογλου
5 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Κι εγώ Διονύση το δίδασκα, και το επαναλάμβανα και στη Γ (πλήρως), ώστε να μπορεί να χειριστεί ο μαθητής θέματα. Νομίζω ότι όλοι οι διδάσκοντες αναφέρονται στο ελατήριο και στα πέριξ αυτού.
Η θεμελίωση πρέπει να γίνεται στην Α Λυκείου.
Δεν ξέρω αν η τράπεζα θεμάτων έχει ελατήριο, (ν. Ηook, έργο της δύναμης του ελατηρίου, δυναμική ενέργεια)!
Αν δεν έχει, τότε …παραπέμπει εμμέσως πλην σαφώς στην κατά το δοκούν διδασκαλία του, και στον αποκλεισμό στις εξετάσεις της Α Λυκείου!
Δεν κατάλαβα ποτέ το σκεπτικό αυτών που κάνουν “κοπτοραπτική” της ύλης!
Βγαίνει ένα αναλυτικό πρόγραμμα, γράφονται βιβλία με τη στοχοθεσία που θέτει και αναφέρεται σε αυτό, και όταν εφαρμόζεται στα σχολεία, αρχίζει η .. αφαίρεση ποιητική αδεία;; Τι να πω!
Να είσαι καλά.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
4 ημέρες πριν

Καλημέρα Διονύση. Μια άσκηση που θα προβληματίσει αρκετά και θα διδάξει τους μαθητές στη δυναμική ενός δύσκολου συστήματος. Μην ξεχνάμε ότι εκτελεί ταλάντωση. Δεν είναι κακό να το αναφέρουμε και αυτό στους μαθητές.
Για τη συζήτηση με τον Πρόδρομο – καλημέρα Πρόδρομε – περί νομιμότητας, ανεβάζω τη φωτογραφία…
comment image
από τη φετινή Τ.Θ.
Έφτιαξα και το σχετικό i.p. ΕΔΩ. (Έβαλα έναν παρατηρητή στο Α για να φαίνεται και η ταλάντωση).
Παρατηρούμε ότι για l = 0,75m υA = 0,6m/s!
Κάτι που δείχνει την ποιότητα των θεμάτων σου Διονύση!
Να είσαι καλά!