Όταν ανοίξουμε την τάπα.

Ένα κυλινδρικό σώμα Σ εμβαδού βάσης Α=20cm2 και ύψους l=20cm, κρέμεται στο κάτω άκρο κατακόρυφου ελατηρίου σταθεράς k=30Ν/m, το άλλο άκρο του οποίου έχει δεθεί σε σταθερό σημείο. Όταν το Σ τίθεται σε κατακόρυφη ταλάντωση εκτελεί 5 ταλαντώσεις σε χρονικό διάστημα t1=3,14s.

i) Ποια η πυκνότητα του σώματος Σ;

Το σώμα Σ τοποθετείται στο εσωτερικό του δεξιού δοχείου, όπως στο σχήμα, εμβαδού διατομής Α1=30cm2, το οποίο συνδέεται με σωλήνα, ο οποίος κλείνεται με τάπα, με το αριστερό δοχείο, εμβαδού βάσης Α2=90cm2, το οποίο περιέχει νερό μέχρι ύψος Η=50cm. Ανοίγουμε την τάπα και τελικά αποκαθίσταται ισορροπία με το νερό σε ύψος h=40cm και στα δυο δοχεία.

ii) Να υπολογιστεί η μεταβολή της πίεσης, σε ένα σημείο κοντά στον πυθμένα του αριστερού δοχείου, εξαιτίας της πτώσης της στάθμης του νερού.

iii) Να βρεθεί το ύψος l1 του σώματος Σ που βυθίζεται στο νερό.

iv) Πόσο ανεβαίνει το σώμα Σ, εξαιτίας της μεταφοράς του νερού στο δεξιό δοχείο;

Δίνεται η πυκνότητα του νερού ρ=1g/cm3, g=10m/s2, ενώ ο σωλήνας που συνδέει τα δύο σκέλη του δοχείου, έχει αμελητέο όγκο.

Απάντηση:

ή

 

(Visited 928 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
30 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Εξαιρετική Διονύση και πρωτότυπη. Σε ευχαριστώ.

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
5 μήνες πριν

Διονύση καλησπέρα.
Θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους. Πολύ καλό θέμα.
Έχω μια μικρή ένσταση που αν θέλεις την αγνοείς καθώς άλλο είναι το νόημα της άσκησης. Στην ισορροπία του σώματος στο σημείο που αναφέρεις ότι θα αγνοήσουμε τη δύναμη της ατμόσφαιρας και συμβολίζεις ως Fυγ. την άνωση θα ανέφερα ότι η συνολική δύναμη από την ατμόσφαιρα και το υγρό είναι ρglA μιας και όταν ρωτάμε την δύναμη που δέχεται μια πλευρά από το υγρό γράφουμε pολ.Α.
Να σαι καλά.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Διονύση, μια σκέψη βραδινή

Μεταφέρθηκαν 900cm^3 δηλαδή 900g νερού από το δοχείο Α1 στο δοχείο Α2
και το ΚΜ κατέβηκε 0,25m, άρα η δυναμική ενέργεια μειώθηκε κατά 2,25J
Επιπλέον η δυναμική ελαστικής παραμόρφωσης του ελατηρίου 0,15J άλλαξε
μορφή. Η δυναμική βαρύτητας του κυλίνδρου αυξήθηκε κατά 0,3J
Άρα 2,4-0,3=2,1J είναι η θερμική ενέργεια στη διάρκεια της φθίνουσας ταλάντωσης
Σωστός ο συλλογισμός ή κάτι δεν βλέπω;

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Όμορφος συνδυασμός και μετά την στροβιλώδη αναταραχή η ηρεμία!
Καλή βδομάδα

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους
ωραίες “πάσες”, Διονύση
(αλλά τη δύναμη από το υγρό γιατί δεν τη λες άνωση;)

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

α, χα,
τζάμπα τη διδάσκαμε και πειραματικά στη φουκαριάρα τη Β Γυμνασίου…
https://ekountouris.blogspot.com/2019/03/blog-post_13.html

Χριστόπουλος Γιώργος

Bαγγέλη ο Διονύσης έχει δίκιο. Αφού δεν αναφέρεται πουθενά στην ύλη της Γ Λυκείου η άνωση δεν “θα βάλουμε τα χερακια μας να βγάλουμε τα ματάκια μας” ανοίγοντας ενα πεδίο με ασκήσεις “περίεργες” που αφορούν την άνωση.

Βαγγέλης Κουντούρης

!!!
δηλαδή η απλή μέθοδος των τριών που διδάσκεται στην Ε Δημοτικού θεωρείται εκτός ύλης;
η πρόσθεση 5+5=10 που διδάσκεται στη Β Δημοτικού θεωρείται εκτός ύλης;
το Γυμνάσιο δεν αποτελεί τη βάση του Λυκείου;
εκτός ύλης η Άνωση;
αν ναι, φαίνεται ματαίως τη δίδασκα με πολύ σεβασμό επί 28 χρόνια!
συγγνώμην, χάσαμε, Δάσκαλε Αρχιμήδη…
https://ekountouris.blogspot.com/2019/03/blog-post_11.html

Χριστόπουλος Γιώργος

Βαγγέλη …Καλημέρα! Πολύ καλά έκανες ! Αλλά όπως ξέρεις υπάρχει πλήθος ασκήσεων γύρω από την άνωση. Γιατί εμείς να ανοίξουμε αυτό το πεδίο και να φορτώσουμε μια επιπλέον μελέτη στους υποψηφιους. Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι όσο περνάνε τα χρόνια τοσο πιο πολλές ασκήσεις ανακαλύπτουμε ή ¨ξεθάβουμε” γύρω από ένα θέμα και φτάνουμε να αναλύουμε την περίπτωση, την υποπερίπτωση, την υπο-υπο-περίπτωση κ.ο.κ Σίγουρα και η ύλη αλλά και οι απαιτήσεις προς τους υποψήφιους πρέπει να αλλάξουν και η Φυσική να αποτελεί μια συνέχεια σε όλο το Σχολείο. Αλλά ποιός ακούει;;;

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Γιώργο
βασικά εννοώ έστω το όνομά της και o τύπος της Α=ρgVεκτ
προσωπικά, εκτός από τα 28 συνεχόμενα χρόνια που τη δίδασκα στο Γυμνάσιο του Ιλίου, έχω και άλλον λόγο να “συμπάσχω” μαζί της και να διαμαρτύρομαι
στο υπάρχον σχολικό βιβλίο της Γενικής Παιδείας, είχα γράψει το κεφάλαιο των ταλαντώσεων, όπου και είχα γράψει δύο ασκήσεις, προσεγγιστικές, με ταλάντωση λόγω άνωσης, μία λυμένη και μία “φορτώγκα” με άνωση και με ελατήριο
το κεφάλαιο αυτό καρατομήθηκε! (για την ιστορία είχα γράψει στη θεωρία τη μελέτη της κατακόρυφης ταλάντωσης ελατηρίου-σώματος και όχι της εύκολης οριζόντιας που έχει το βιβλίο της Γ Κατεύθυνσης)
μαζί του “πάει” και το απλό εκκρεμές; και το όνομα και το τύπος της περιόδου Τ=2π√L/g
άλλη πληγή αυτή, κι αυτό το δίδασκα 28 χρόνια στη Γ Γυμνασίου…

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

καλημέρα Διονύση
(η “ατάκα” ήταν του “γέρου της Δημοκρατίας” όταν επεβλήθη δικτατορία)
περιληπτικά η ξαναγραμμένη θέση μου
χρειάζομαι επιτροπές “σοφών” για αναλυτικά προγράμματα και συγγραφή βιβλίων (και “κλοπή” από άλλες χώρες π.χ. την Κύπρο)
εξαιρούνται τα εκάστοτε παρατρεχάμενα κομματόσκυλα
τα βιβλία Φυσικής είναι τρία
ένα Γενικής για όλο το Γυμνάσιο, με διάκριση κατά τάξη
ένα Γενικής για όλο το Λύκειο, επίσης με διάκριση κατά τάξη και
ένα Κατεύθυνσης για τις δύο τάξεις του Λυκείου, επίσης με διάκριση κατά τάξη
στο βιβλίο του Λυκείου και σε κατάλληλες θέσεις γίνεται υπενθύμιση-επανάληψη ύλης του Γυμνασίου
περιοχή που διδάχθηκε στο Γυμνάσιο δεν ξαναδιδάσκεται, υπενθυμίζεται και συμπληρώνεται
τόσο η ύλη του γυμνασίου όσο και του Λυκείου διδάσκεται ολόκληρη και παρακολουθείται όπως τώρα η ύλη της Γ Λυκείου
εξεταστέα ύλη στις Πανελλήνιες είναι όλη του βιβλίου του Λυκείου

Χριστόπουλος Γιώργος

Τα έχει τα δίκια του! Αλλά καλό είναι να μην ξανοιγόμαστε, όσο μπορούμε!

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
5 μήνες πριν

Καλησπέρα Διονύση. Εξαιρετική άσκηση και πολύ διδακτική.
Όσον αφορά την άνωση, έχω πάρει – όπως και πολλοί συνάδελφοι – σαφώς θέση υπέρ της χρήσης της. Στη χώρα του Αρχιμήδη δεν νοείται να μην την αναφέρουμε ή να την θεωρούμε εκτός ύλης. Ελπίζω να μη βρεθεί συνάδελφος που να μη δεχτεί λύση με άνωση στις εξετάσεις.
Πόσα από τα φυσικά μεγέθη που χρησιμοποιούνται στη Γ΄τάξη και πόσες εξισώσεις, νόμοι, αρχές έχουν διδαχτεί σε προηγούμενες τάξεις; Εύκολα μπορεί να γίνει κατάλογος όπου θα φανεί ποιος έχει την πλειοψηφία…
Ή θα κάνουμε διαχωρισμό ανάμεσα σε Γυμνάσιο και Λύκειο; Μία και ενιαία είναι η Φυσική και δε θα μπούμε εμείς – ιδιαίτερα εδώ στο Υλικό – στη λογική του κοπτοράπτη του Υπουργείου.
Εφόσον θεωρείται δεδομένη η Μηχανική της Α΄ Λυκείου, ο Ηλεκτρισμός της Β΄(Γενικής για να μην ξεχνιόμαστε), είναι δεδομένη και η Άνωση από τη Β΄ Γυμνασίου.
Ας μην απαξιώνουμε τη Φυσική του Γυμνασίου ή τη δουλειά των συναδέλφων εκεί.
Και αν ανοίξει νέους ορίζοντες για θεματοδότες ας το κάνει. Η ύλη είναι πολύ μικρή και έχουμε βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια συραμμένα θέματα, για να είναι ευχαριστημένοι όλοι…
Ας θυμηθούμε πόσο ωραία την έχει το βιβλίο της Β τάξης:
comment image

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος