Σε ευχαριστώ Γιάννη! Δεν ξέρω αν επαναλαμβάνω πράγματα με τα οποία έχετε ήδη ασχοληθεί. Το πρότεινα για ανάρτηση γιατί έχει εγείρει αντιπαραθέσεις, εξ όσων γνωρίζω.
Καλώς ήρθες στο Υλικονέτ Γιώργο και καλές αναρτήσεις.
Πολύ καλή η ανάλυση σου, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης! Είχε γίνει μεγάλη συζήτηση πριν δύο χρόνια, αμέσως μετά τις εξετάσεις όπου είχε τεθεί θέμα.
Έρχομαι στη θέση ενός υποψηφίου και λέω:
Το σημείο επαφής έχει ταχύτητα μηδέν. Αυτή είναι η συνισταμένη της ταχύτητας του κέντρου μάζας υ(cm) του δίσκου και της γραμμικής ταχύτητας
υ(γρ.)=ωr . Άρα υ(cm)=ωr
Νομίζω ότι πρέπει να θεωρηθεί σωστή η απάντηση έτσι.
Από τη σχέση αυτή μπορούμε να εξάγουμε και
α(cm)=α(γων.)r
αλλά και υ(cm)=Ω•(R-r)
όπου Ω η γωνιακή ταχύτητα του κέντρου μάζας του δίσκου ως προς το κέντρο του τεταρτοκυκλιου.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα συνάδελφοι.
Ας δώσω και γω μια ανάρτηση του 2007, αφού το θέμα συζητήθηκε μεν πριν δυο χρόνια έντονα, αλλά δεν είναι χθεσινό… Και όμως ισχύει…
Αλλά και η προέκτασή της της εδώ.
Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Είναι η ίδια ακριβώς προσέγγιση που δεν έτυχε να δω. Η ουσία της έγκειται στο ότι η γωνία περιστροφής του δίσκου δεν είναι η φ αλλά η τ=φ-θ σύμφωνα με τους συμβολισμούς μου. Αν ήταν η φ, τότε σωστό θα ήταν το 3. Έτσι αποσαφηνίζεται πλήρως το Δ5 του 2020 για τον αριθμό των περιστροφών και αυτό να γίνεται χωρίς να παραβιάζεται η βασική συνθήκη της κύλισης χωρίς ολίσθηση. Για να μην θυμηθούμε ότι αυτό το θέμα προϋποθέτει ” άπειρο” συντελεστή τριβής…
Σε ευχαριστώ ! Επιχείρησα να ρίξω το βάρος στη βασική συνθήκη της κύλισης χωρίς ολίσθηση καθώς και στο ποια είναι η γωνιά περιστροφής. Και στις σχέσεις 2, 3, 4. Ο συνδιασμός τους μπορεί να γίνει και με άλλους τρόπους, καλύτερους .
Καλημέρα Γιώργο.
Καλή αρχή στις αναρτήσεις σου.
Καλημέρα Γιώργο και Διονύση.
Γιώργο καλή αρχή.
Χαίρομαι που σε βλέπω, έστω διαδικτυακά.
Ευχαριστώ πολύ Διονύση!
Σε ευχαριστώ Γιάννη! Δεν ξέρω αν επαναλαμβάνω πράγματα με τα οποία έχετε ήδη ασχοληθεί. Το πρότεινα για ανάρτηση γιατί έχει εγείρει αντιπαραθέσεις, εξ όσων γνωρίζω.
Πολλές αντιπαραθέσεις Γιώργο.
Καλώς ήρθες στο Υλικονέτ Γιώργο και καλές αναρτήσεις.
Πολύ καλή η ανάλυση σου, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης! Είχε γίνει μεγάλη συζήτηση πριν δύο χρόνια, αμέσως μετά τις εξετάσεις όπου είχε τεθεί θέμα.
Έρχομαι στη θέση ενός υποψηφίου και λέω:
Το σημείο επαφής έχει ταχύτητα μηδέν. Αυτή είναι η συνισταμένη της ταχύτητας του κέντρου μάζας υ(cm) του δίσκου και της γραμμικής ταχύτητας
υ(γρ.)=ωr . Άρα υ(cm)=ωr
Νομίζω ότι πρέπει να θεωρηθεί σωστή η απάντηση έτσι.
Από τη σχέση αυτή μπορούμε να εξάγουμε και
α(cm)=α(γων.)r
αλλά και υ(cm)=Ω•(R-r)
όπου Ω η γωνιακή ταχύτητα του κέντρου μάζας του δίσκου ως προς το κέντρο του τεταρτοκυκλιου.
Να είσαι καλά.
Σε ευχαριστώ πολύ Πρόδρομε!
Καλησπερα αν και ειναι καπως περασμενη η ωρα.
Γιωργο μας θυμιζεις ενα θεμα που στα θεματα του 2020 (με το παλιο) ειχε οντως χυθεί πολυ μελανη , ειχε γινει χαμός .
Ειχαν προταθει διαφορα πραγματα τότε που μπορεις να ρίξεις μια ματια οποτε εχεις χρόνο ΕΔΩ
Καλη η αποδειξη σου, ξεκαθαριζει για ακομη μια φορα το θεμα .
Θα μπορουσες την σχεση (2) να την γραψεις στην συνεχεια
S = r * (τ + θ) (2) και με την (1) δίνουν :
(R-r) * θ = r * τ ==> Scm = r * τ ==> υcm = r * ω .
Καλώς μας ήρθες και καλή συνέχεια!
Καλημέρα συνάδελφοι.
Ας δώσω και γω μια ανάρτηση του 2007, αφού το θέμα συζητήθηκε μεν πριν δυο χρόνια έντονα, αλλά δεν είναι χθεσινό…
Και όμως ισχύει…
Αλλά και η προέκτασή της της εδώ.
Είναι η ίδια ακριβώς προσέγγιση που δεν έτυχε να δω. Η ουσία της έγκειται στο ότι η γωνία περιστροφής του δίσκου δεν είναι η φ αλλά η τ=φ-θ σύμφωνα με τους συμβολισμούς μου. Αν ήταν η φ, τότε σωστό θα ήταν το 3. Έτσι αποσαφηνίζεται πλήρως το Δ5 του 2020 για τον αριθμό των περιστροφών και αυτό να γίνεται χωρίς να παραβιάζεται η βασική συνθήκη της κύλισης χωρίς ολίσθηση. Για να μην θυμηθούμε ότι αυτό το θέμα προϋποθέτει ” άπειρο” συντελεστή τριβής…
Σε ευχαριστώ ! Επιχείρησα να ρίξω το βάρος στη βασική συνθήκη της κύλισης χωρίς ολίσθηση καθώς και στο ποια είναι η γωνιά περιστροφής. Και στις σχέσεις 2, 3, 4. Ο συνδιασμός τους μπορεί να γίνει και με άλλους τρόπους, καλύτερους .