Καλησπερα.Η ασκηση ειναι πολυ ωραια.Μια παρατηρηση θελω να κανω μονο.Στο συγκεκριμενο προβλημα που ειναι προβλημα Γεωμετριας δεν μας ενδιαφερει ουτε αν το επιπεδο ειναι οριζοντιο,ουτε αν ειναι λειο,ουτε αν υπαρχουν τριβες στις αρθρωσεις,ουτε αν αρχικα αφηνεται να κινηθει το συστημα απο μια αρχικη κατασταση ακινησιας, ουτε η αρχικη του θεση με ημφ=0.8.Κατα την γνωμη μου ολες αυτες οι πληροφοριες,ειναι περιττες και ασχετες με το προβλημα και φυσικα δεν τις χρησιμοποιειτε πουθενα στην λυση σας.Αλλωστε με βαση τον τιτλο,δινετε εμφαση στο οτι αναφερεστε στην κινηματικη στερεων.Δεν υπαρχει φυσικα λαθος αλλα τα περιττα δεδομενα κανουν καπως ακομψη την διατυπωση ενος μαθηματικου προβληματος.Στο παρον προβλημα,το μονο που μας ενδιαφερει ειναι να συσχετισουμε δυο ταχυτητες κατι που απαιτει μονο Γεωμετρια.
Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Ναι, πριν την τελική ανάρτηση είχα συμπεριλάβει ένα σχόλιο για αυτά που τελικά όμως διάφυγε της προσοχής μου. Αυτά τα δεδομένα συμπεριλαμβάνονταν στην ανάρτηση του συνάδελφου Αρτέμιου Σαράντη όπου ζητούνταν η γωνιακή ταχύτητα στη τελική θέση οπότε ήταν απαραίτητα για την ενεργειακή προσέγγιση του θέματος.
Πολύ ωραία λύση Θρασύβουλε! Μου θυμίζει τα …μακρινα φοιτητικά μου χρόνια. Βέβαια στην Πανεπιστημιακή Φυσική συχνά- πυκνά προσφεύγουμε κυρίως λόγω του διαρκούς ενδιαφέροντος μας και του εμπλουτισμού της διδασκαλίας της Φυσικής.
Να προσθέσω μια λύση ακόμη σε ενα θεμα που έχει την ιδιαιτεροτητα του .
Το σημειο Γ κινειται κατα μηκος του οριζοντιου δαπεδου ,αξονας χ’χ , αρα η ταχύτητα του στον κατακορυφο αξονα ψ’ψ ειναι μηδεν .
Η ταχυτητα του σημειου Β ειναι η γραμμικη ταχύτητα λογω της περιστροφικης κινησης που κανει γυρω απο το Α που είναι ίση και με το διανυσματικο αθροισμα της ταχυτητας του κεντρου μαζας Κ συν την γραμμικη του ταχύτητα λογω της περιστροφης του γυρω απο το Κ .
Καλησπερα.Η ασκηση ειναι πολυ ωραια.Μια παρατηρηση θελω να κανω μονο.Στο συγκεκριμενο προβλημα που ειναι προβλημα Γεωμετριας δεν μας ενδιαφερει ουτε αν το επιπεδο ειναι οριζοντιο,ουτε αν ειναι λειο,ουτε αν υπαρχουν τριβες στις αρθρωσεις,ουτε αν αρχικα αφηνεται να κινηθει το συστημα απο μια αρχικη κατασταση ακινησιας, ουτε η αρχικη του θεση με ημφ=0.8.Κατα την γνωμη μου ολες αυτες οι πληροφοριες,ειναι περιττες και ασχετες με το προβλημα και φυσικα δεν τις χρησιμοποιειτε πουθενα στην λυση σας.Αλλωστε με βαση τον τιτλο,δινετε εμφαση στο οτι αναφερεστε στην κινηματικη στερεων.Δεν υπαρχει φυσικα λαθος αλλα τα περιττα δεδομενα κανουν καπως ακομψη την διατυπωση ενος μαθηματικου προβληματος.Στο παρον προβλημα,το μονο που μας ενδιαφερει ειναι να συσχετισουμε δυο ταχυτητες κατι που απαιτει μονο Γεωμετρια.
Ναι, πριν την τελική ανάρτηση είχα συμπεριλάβει ένα σχόλιο για αυτά που τελικά όμως διάφυγε της προσοχής μου. Αυτά τα δεδομένα συμπεριλαμβάνονταν στην ανάρτηση του συνάδελφου Αρτέμιου Σαράντη όπου ζητούνταν η γωνιακή ταχύτητα στη τελική θέση οπότε ήταν απαραίτητα για την ενεργειακή προσέγγιση του θέματος.
Καλησπέρα σε όλους

Γιώργο, μια λύση ακόμη.
Πρωτίστως για καθηγητές αλλά και . . .
κάθε ενδιαφερόμενο. 🙂
Φιλικά,
Θ.Π.
Πολύ ωραία λύση Θρασύβουλε! Μου θυμίζει τα …μακρινα φοιτητικά μου χρόνια. Βέβαια στην Πανεπιστημιακή Φυσική συχνά- πυκνά προσφεύγουμε κυρίως λόγω του διαρκούς ενδιαφέροντος μας και του εμπλουτισμού της διδασκαλίας της Φυσικής.
Να προσθέσω μια λύση ακόμη σε ενα θεμα που έχει την ιδιαιτεροτητα του .
Το σημειο Γ κινειται κατα μηκος του οριζοντιου δαπεδου ,αξονας χ’χ , αρα η ταχύτητα του στον κατακορυφο αξονα ψ’ψ ειναι μηδεν .
Η ταχυτητα του σημειου Β ειναι η γραμμικη ταχύτητα λογω της περιστροφικης κινησης που κανει γυρω απο το Α που είναι ίση και με το διανυσματικο αθροισμα της ταχυτητας του κεντρου μαζας Κ συν την γραμμικη του ταχύτητα λογω της περιστροφης του γυρω απο το Κ .
Πολύ ωραία!
Συνάδελφε Γιώργο, καλημέρα.
Μια διευρυμένη αντιμετώπιση του ίδιου συστήματος σε μια ανάρτησή μου πριν κάποιους μήνες εδώ