Προβλήματα Fermi για τη σχολική τάξη

Δημοσιεύω μια συλλογή από προβλήματα Fermi που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη σχολική τάξη στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών.

Ανάμεσα στα θετικά και αρνητικά self test, στις τάξεις ακορντεόν που γεμίζουν και αδειάζουν, στο τρέξιμο για να καλύψουμε τη χαμένη χρονιά του webex, στο βγαίνει δε βγαίνει η ύλη, στον καταιγισμό ασκήσεων της πνιγηρής Τράπεζας Θεμάτων πρέπει να βρούμε το οξυγόνο να αναπνεύσουμε εμείς και οι μαθητές μας. Λίγο παραπάνω χρόνο στο εργαστήριο και στην ομαδική δουλειά, λίγα παραπάνω φτερά στη φαντασία τους…

Η συλλογή αυτή αποτελεί συνέχεια μιας παλαιότερης ανάρτησής μου: Τα Προβλήματα Fermi πάνε σχολείο

Η συλλογή: Προβλήματα Fermi II

Παρακάτω δημοσιεύω και μια φόρμα για την επίλυση προβλημάτων Fermi: Φορμα για προβλήματα Fermi

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιώργο. Εξαιρετική ιδέα. Δεν ήξερα την παλιά ανάρτηση και την εκεί παρουσίαση. Εκεί γράφεις
Οι μαθητές που καλούνται να ασχοληθούν με ένα πρόβλημα Fermi πρέπει να διαθέτουν μια σειρά από βασικές δεξιότητες:
1. Να μπορούν να πραγματοποιήσουν μετρήσεις βασικών φυσικών μεγεθών (μήκος, εμβαδόν, όγκος, μάζα, χρόνος κλπ).
2. Να κάνουν με άνεση αριθμητικές πράξεις.
3. Να κατανοούν τη χρήση κλασμάτων, τους δεκαδικούς αριθμούς και την έννοια του ποσοστού.
4. Να κατασκευάζουν αριθμητικές εξισώσεις ώστε να απαντήσουν σε ένα ερώτημα.  

Δυστυχώς το σπρώξιμο που γίνεται από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, με υψηλές μάλιστα βαθμολογίες, έχει κάνει τους περισσότερους μαθητές να μην έχουν τα βασικά παραπάνω εφόδια, ούτε να γνωρίζουν τις αδυναμίες τους.
Η φόρμα επίλυσης που ανέβασες στην ουσία είναι μια διαδικασία που ακολουθούμε σε κάθε πρόβλημα Φυσικής, όταν θέλουμε ο μαθητής να μάθει να σκέφτεται και όχι να παπαγαλίζει τύπους.

Θα δοκιμάσω κάποια αυτά στην τάξη και ας πνιγόμαστε να τελειώσουμε την ύλη.
Να είσαι καλά!

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Εξαιρετικά προβλήματα!
Απαιτούν ανώτερη νοημοσύνη.
Μου ειχαν πει ένα, όχι του Φέρμι:
-Πόσο είναι το μέγιστο ύψος ενός ελέφαντα που θα μπορουσε να περπατήσει στο έδαφος με ανεση;

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Kαι αν πας στην Google για δουλεια σε ρωτανε ποσα παραθυρα εχει το Seattle
Εγω θα ρωταγα με δεκα οκαδες λαχανο ποσους ντολμαδες φτιαχνεις?

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Προβλήματα για σκεπτόμενους πολίτες. Σε ευχαριστούμε Γιώργο γι αυτά, αλλά και για την Μαφάλντα στην προμετωπίδα.

Διονύσης Μάργαρης
1 έτος πριν

Καλημέρα Γιώργο.
Προβλήματα ουσιαστικά και μιας άλλης λογικής, από την επικρατούσα στα σχολεία μας.
Η εμπλοκή μαθητών και με την βοήθεια της φόρμας επίλυσης, νομίζω ότι μπορεί να έχει πολύ θετικά αποτελέσματα.
Ένα ζήτημα είναι, πόσο μια αντίστοιχη πορεία μπορεί να πλησιάσει την πραγματικότητα ή ο υπολογισμός δίνει μια εντελώς υποκειμενική απάντηση (αποτελούμενη από πολλές μικρές εκτιμήσεις). Αλλά ακόμη και τότε η διαδικασία μετράει…