Δύο θέματα αστρονομίας στη φυσική Β’ λυκείου απλά επιβεβαιώνουν την ανάγκη εισαγωγής του μαθήματος της αστρονομίας στα σχολικά προγράμματα σπουδών. Αν όμως εισαχθεί έτσι ώστε να είναι η ώρα του παιδιού ή η μία ή δύο ώρες επιπλέον φυσική ή μαθηματικά, καλύτερα να μείνουμε με το “φεγγαράκι μου λαμπρό φέγγε μου να περπατώ…” . Παραθέτω τις λύσεις των ασκήσεων αστρονομίας με την παρατήρηση ότι τη πρώτη την είχε αναρτήσει σχεδόν αυτούσια ο Ριζόπουλος.
Καλησπέρα Άρη.
Βλέποντας τα θέματα, η πρώτη σκέψη που μου πέρασε από το μυαλό, ήταν ότι εσύ και ο Ανδρέας… φτιάξατε κλίμα 🙂
Είδες; Λες και είμαστε συνεννοημενοι με τους θεματοδοτες.
Θα συμφωνήσω, πως η επιλογή δύο θεμάτων από το βαρυτικό πεδίο δείχνει πως αποτελεί πεδίο εφαρμοσμένης Λυκειακής φυσικής ιδιαίτερης αξίας
Παράλληλα η ποιότητα αλλά και ο αριθμός των αναρτήσεων για το βαρυτικό πεδίο στο υλικονετ είναι άξια αναφοράς και δείγμα σωστής αντίληψης της διδακτικής του αξίας.
Για τα σημερινά θέματα….
Το 1ο το θεωρώ ιδιαίτερα δύσκολο στην προσέγγισή του από μαθητές.
Δεν έχω δει την ανάρτηση του Ανδρέα, ούτε την βρίσκω, δυσκολεύομαι να δω
πώς ο μαθητής μπορεί με γνώσεις Λυκειακής φυσικής να το προσεγγίσει.
Θα περιμένω τις λύσεις
Το 3ο Θέμα είναι αρκετά πιο απλό.
Άρη, η λύση με στροφορμή και θέση ΚΜ ξεφεύγει από τη Β’ Λυκείου.
Το διπλό αστέρι είναι ένα κλασικό μοντέλο που συνήθως διδάσκουμε
Μια λύση χωρίς θέση ΚΜ, νομίζω “φιλικότερη” στο μαθητή
Θοδωρή απέχω 12 ολόκληρα χρόνια από τη σχολική τάξη. Η λύση σου επομένως είναι η ενδεδειγμένη.
Μια τοποθέτηση για το 1ο Θέμα της Β’ Λυκείου
που καθιστά σαφές το προχθεσινό μου σχόλιο
“Το 1ο το θεωρώ ιδιαίτερα δύσκολο στην προσέγγισή του από μαθητές.”