Το κυνήγι των Β΄ θεμάτων.

Αναζητούνται δεύτερα θέματα.

Όχι ασκήσεις χωρίς νούμερα με τρεις απαντήσεις που από αυτές θα επιλέξουμε τη μία αφου λύσουμε την άσκηση.

Διατηρώ το δικαίωμα να απορρίπτω θέματα που κατά τη γνώμη μου δεν είναι Β΄ θέματα.

Σχόλια θα κάνω τις περισσότερες φορές, όμως είναι τουλαχιστον ευπρόσδεκτα σχόλια φίλων για κάθε προτεινόμενο θέμα.

Το θέμα ας είναι από την παρούσα, την αμέσως μελλοντική ύλη ή την μελλοντική ύλη.

(Visited 2.360 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
69 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Ηπιαμε δυο μπουκαλια chateau petrus 1982.Στους φελλους καρφωσαμε 6 καρφιτσες. Τρεις στον εναν ακριβως πανω στον αξονα και τρεις στον αλλον, παλι κατα μηκος του αξονα αλλα κοντα στην παραπλευρη επιφανεια.Αφηνουμε τους φελλους να κυλησουν χωρις αρχικη ταχυτητα απο το ιδια υψος ενος κεκλιμενου επιπεδου.
α)Πρωτος θα φτασει κατω ο φελλος με τις καρφιτσες στο κεντρο,
β)Πρωτος θα φτασει κατω ο φελλος με τις καρφιτσες οχι στο κεντρο.
γ) Θα φτασουν μαζι.

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Δεν θελει σχεδον καθολου αυτο.Μια σειρα ειναι
Και ουτε χρειαζεται μολυβι

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Εγω το διατυπωνω ως εξης:(ενας τροπος.Υπαρχουν και αλλοι) Προφανως μεγαλυτερη ροπη αδρανειας εχει ο φελος με τις καρφιτσες μακρυα απο τον αξονα,ενω οι μαζες τους ειναι ισες.
Δεν εχω παραγωγη θερμοτητας αρα η μηχανικη ενεργεια διατηρειται.
Αρα στο ιδιο υψος καθως κατεβαινουν θα εχουν ισες κινητικες ενεργειες.
Αν ειχαν ισες μεταφορικες ταχυτητες , θα ειχαν και ισες γωνιακες ταχυτητες,αρα η στροφικη κινητικη ενεργεια θα ηταν μεγαλυτερη
στον φελλο με τις καρφιτσες μακρυα απο τον αξονα. Ομως οι μεταφορικες κνητικες ενεργειες ειναι ισες Αρα οι κινητικες ενεργειες ειναι ανισες.Ατοπον.Στο ιδιο ατοπο καταληγουμε αν υποθεσουμε οτι στο ιδιο υψος η ταχυτητα του φελου με την μεγαλη ροπη αδρανειας ειναι μεγαλυτερη.Αρα αναγκαστικα ειναι μικροτερη.Αρα σε καθε σημειο της διαδρομης προς τα κατω,ο φελος με την μικρη ροπη αδρανειας κινειται γρηγοροτερα.Αρα φτανει πρωτος.
Αυτη κατα την γνωμη μου ειναι μια ωραια εφαρμογη των κανονων της φυσικης με χρηση απλης λογικης.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
2 μήνες πριν

Καλησπέρα
Σύμφωνα με την τελευταία απόφαση :
( Κοπυπαστώνω )
Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

Δεν προκύπτει αποκλεισμός κάποιου θέματος με αριθμούς …

Δείτε 4η σελίδα ΦΕΚ

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Δημήτρης Γκενές
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Αυτο το θεμα ειναι μια σαχλαμαρα διοτι οι πιθανες απαντησεις παιζουν διακοσμητικο ρολο.Ας ελεγε να υπολογιστει ο χρονος χωρις τζιριτζάντζουλες 

Χαράλαμπος Κασωτάκης

1.Μια κυλινδρική δεξαμενή με πολύ μεγάλη διάμετρο σχετικά με το ύψος της περιστρέφεται με σταθερή γωνική ταχύτητα γύρω απο σταθερό άξονα περνάει από το κέντρο της χωρίς τριβές. Η δεξαμενή είναι ανοιχτή στο πάνω μέρος και έχει νερό μέχρι τη μέση. Ξαφνικά αρχίζει να βρέχει ομοιόμορφα και κατακόρυφα. Η κινητική ενέργεια της δεξαμενής με τη βροχή α) θα αυξηθεί β) θα ελαττωθεί γ) θα παραμείνει σταθερή. Να διακαιολογήσετε την απάντηση σας.

ΥΓ προλαβαίνει να μπεί φέτος. Του χρόνου θα είναι εκτός ύλης.

2 ένας γαλαξίας περιστρέφεται γύρω από σταθερό άξονα. Αν Στ το μέτρο όλων των ροπών που του ασκούνται ως προς το άξονα περιστροφής και Στεξ των μέτρο των εξωτερικών ροπών που του ασκούνται ως προς τον ίδιο άξονα ισχύει Στεξ >Στ , Στεξ<Στ , Στεξ = Στ. να δικαιολογήσετε την απάντηση σας.

ΥΓ υπάρχει στο σχολικό.

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Χαράλαμπος Κασωτάκης
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλημερα.Σιγουρα ειναι Β θεμα και σχετικα δυσκολο.Το πρωτο ερωτημα με την δεξαμενη, ουσιαστικα παντα θα ειναι εντος υλης αφου το μονο απο την θεωρια του στερεου που χρειαζεται για να απαντηθει ειναι οτι ενα στερεο σωμα που στρεφεται εχει κινητικη ενεργεια,κατι το οποιο ειναι προφανες.Οταν μια σταγονα ενσωματωνεται στην δεξαμενη, η διαδικασια ισοδυναμει με μια πλαστικη κρουση οπου η σταγονα ειναι αρχικα ακινητη,διοτι η σταγονα δεν εχει συνιστωσα ταχυτητας πανω στο επιπεδο της επιφανειας του νερου.Αρα η τελικη κινητικη ενεργεια ειναι μικροτερη.Αν δεν θελουμε να αναφερθουμε σε πλαστικη κρουση αρκει να παρατηρησουμε οτι δεν υπαρχει καμμια εξωτερικη δυναμη που να παραγει θετικο εργο πανω στο συστημα,Απο την αλλη κατα την διαδικασια ενσωματωσης της σταγονας στην δεξαμενη,εχουμε παραγωγη θερμοτητας μεγαλυτερης απο αυτην που θα παραγοτανε αν η δεξαμενη ηταν ακινητη.Αρα τελικη κινητικη ενεργεια μικροτερη.Ετσι η ερωτηση απαντιεται με τελειως βασικη φυσικη χωρις να χρειαστει να αναφερθουμε στην στροφορμη του συστηματος ως προς τον αξονα περιστροφης η οποια διατηρειται, οποτε λογω της τετραγωνικης εξαρτησης της κινητικης ενεργειας απο την γωνιακη ταχυτητα,η κινητικη ενεργεια αναγκαστικα μειωνεται.

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Χριστάκος Παναγιώτης

Καλημέρα, συμμετέχει το νερό στη στροφική κίνηση της δεξαμενής; (δανικό ρευστό)

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Nαι προφανως συμμετεχει εξ υποθεσεως.Δεν μας ενδιαφερει πως επιταχυνθηκε το ρευστο.Αν ελεγε οτι μια αρχικα ακινητη δεξαμενη επιταχυνεται,τοτε θα υπηρχε προβλημα.

Χριστάκος Παναγιώτης

Ευχαριστώ Κωνσταντίνε. Γράφεις “Αν ελεγε οτι μια αρχικα ακινητη δεξαμενη επιταχυνεται,τοτε θα υπηρχε προβλημα”. Αυτό δε συμβαίνει για το νερό της βροχής; Δεν είναι αρχικά ακίνητο στροφικά; Εντάξει συμβαίνει πλαστική κρούση, χάνει την κινητική του ενέργεια αυξάνοντας τη θερμική ενέργεια. Πως όμως επιταχύνεται;

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Παναγιωτη φανταζομαι οπως επιταχυνεται μια σταγονα βροχης που πεφτει μεσα σε ενα ποταμι.Η θεωρια των ιδανικων ρευστων δεν το απαγορευει αυτο.Αλλωστε ποια η διαφορα μεταξυ της επιταχυνσης στον κατακορυφο αξονα λογω της οποιας η σταγονα χανει την κινητικη της ενεργεια και της επιταχυνσης στο οριζοντιο επιπεδο?Γιατι να μπορει να υπαρχει η μια επιταχυνση και οχι η αλλη?

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
2 μήνες πριν

Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα σε όλους.
Συμμετέχοντας στο παιχνίδι του “χαμένου θησαυρού”, να συνεισφέρω με ένα πρόσφατο θέμα, του Κώστα Μυσίρη, το οποίο θεωρώ ένα πολύ όμορφο Β΄ θέμα:
.comment imagecomment image
 

Γεώργιος Βουμβάκης
2 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Γειά σας Διονύση, Γιάννη . Ως Β θέμα θα μπορούσε να τεθεί η σύγκριση των εμβαδών των δύο χωρίων κατά απόλυτη τιμή ή αλγεβρικά, πάνω και κάτω από τον άξονα των χρόνων. Χωρίς τα αριθμητικά δεδομένα του διαγράμματος. Αφού πρώτα δικαιολογήσουν το τι εκφράζει το εμβαδό αυτό για να είναι πλήρης η απάντηση. Ή το ηλεκτρικό φορτίο που μετατοπίστηκε τα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα.

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Γεώργιος Βουμβάκης
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
2 μήνες πριν

Καλημέρα Γιώργο, καλημέρα σε όλους και καλό μήνα.
Ναι συμφωνώ, με την προσθήκη που προτείνεις.
Δείχνει ότι ο μαθητής γνωρίζει τι μετράει το εμβαδόν του αντίστοιχου χωρίου, αλλά και το επόμενο βήμα, να το συνδέει με το νόμο του Neumann.

Βασίλειος Μπάφας
2 μήνες πριν

Καλημέρα σε όλους.
Γιάννη ωραίο το ζήτημα που έθιξες. Υπάρχει και ανάλογος προβληματισμός και για το πρώτο θέμα.
Ας μείνουμε στο δεύτερο.

Τρεις όμοιοι τροχοί ισορροπούν όπως φαίνεται στο σχήμα.
i. Για τα μέτρα των δυνάμεων ισχύει:               F1=F2, F1=F3, F1=2F3
ii. Για τα μέτρα των δυνάμεων τριβής ισχύει:      Τ1=Τ2, Τ1=Τ3, Τ1=2Τ2

Είναι δεύτερο;
.comment image

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βασίλειος Μπάφας
2 μήνες πριν

Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη.

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα σε όλους. Κι ένα από εμένα:
καρφώνουμε στην άκρη ενός μολυβιού μια γόμα και κρατάμε το σύστημα υπό γωνία ως προς τον ορίζοντα. Το αφήνουμε να κινηθεί αγνοώντας την αντίσταση του αέρα. Η κίνησή του είναι:
α. μεταφορική
β. σύνθετη με ωρολογιακή περιστροφή
γ. σύνθετη με αντιωρολογιακή περιστροφή

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης

Κάπως έτσι Γιάννη
comment image

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπερα Γιάννη.Για μενα το κυριοτερο στοιχειο που πρεπει να χαρακτηριζει ενα δευτερο θεμα ειναι ο ουσιαστικος ρολος των πιθανων απαντησεων στην δομη της εκφωνησης.Αν ας πουμε μπορω με απλη λογικη να αποριψω τις λαθος απαντησεις τοτε αυτη που μενει ειναι η σωστη και ειναι δευτερο θεμα, Καθε ασκηση που υπαρχει σε καθε βιβλιο μπορει να μετατραπει σε δευτερο θεμα απο αυτα που βαζουν συνηθως,αν δωσω την σωστη απαντηση και κατασκευασω και δυο λανθασμενες και τους πω να διαλεξουν..Χαζο θεμα δηλαδη.Για αυτο ολα τα Β’ θεματα αυτου του ειδους που συνηθως προτεινωνται προσπαθω να τα λυσω (αν γινεται) καπως ετσι.Απορριπτοντας δηλαδη τις λαθος απαντησεις,χωρις πολλους αναλυτικους υπολογισμους.

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος