- Ακτινοβολία μέλανος σώματος
- Φωτοηλεκτρικό φαινόμενο
- Φαινόμενο Compton
- Κυματικές ιδιότητες σωματιδίων Louis de Broglie
- Η εξίσωση του Schrοdinger
- Πηγάδια Δυναμικού – Φαινομένου σήραγγας
- 7.2 Ακτινοβολία μέλανος σώματος
1) Μέλαν σώμα θεωρούμε εκείνο το σώμα που απορροφάει όλη την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που προσπίπτει πάνω του σε όλο το φάσμα της (όλες τις συχνότητες). Δηλαδή είναι μια ιδανική τελείως απορροφητική επιφάνεια.
Ένα μέλαν σώμα μπορεί να προσεγγιστεί από την κοιλότητα του σχήματος .
Κάθε ακτινοβολία που περνάει από την οπή α και εισέρχεται μέσα στην κοιλότητα , ανακλάται στην ανώμαλη επιφάνεια μέχρι να απορροφηθεί πλήρως. Έτσι η οπή α είναι ένα μέλαν σώμα .
Η ακτινοβολία του μέλανος σώματος έχει δυο χαρακτηριστικά :
Ένα πείραμα στο φωτοηλεκτρικό φαινόμενο ΕΚΦΕ Σερρών
Καλημέρα.
Με την ελπίδα να φανούν χρήσιμα ανεβάζω λίγα στοιχεία κβαντικής φυσικής από μια παλιότερη εργασία….
…και μια εργαστηριακή μελέτη του φωτοηλεκτρικού φαινομένου που πραγματοποιήθηκε στο ΕΚΦΕ Σερρών..
Καλημέρα Μιχαήλ.
Καλό ξεκίνημα στα “καινούργια” για τους μάχιμους συναδέλφους.
Νομίζω θα τους διευκολύνει η δουλειά σου.
Να είσαι πάντα καλά.
Σαν έτοιμος από καιρό Μιχαήλ!
Δεν πρόλαβε να ανακοινωθεί το νέο πρόγραμμα σπουδών και μας προσφέρεις μια νέα δουλειά, χρήσιμη για κάθε διδάσκοντα.
Να είσαι καλά.
Άρη και Διονύση καλησπέρα και σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σας.
Τι να πω ρε Μιχάλη….Μπράβο….
Θαυμάζω τους ανθρώπους που έχουν την ικανότητα να μετέχουν
και να δημιουργούν σε τόσα πολλά και διαφορετικά αντικείμενα.
Γιατί η κβαντική φυσική είναι κάτι νέο για τη συντριπτική πλειοψηφία
όσων διδάσκουμε στη δευτεροβάθμια
Ευχαριστούμε, κρατείται για το καλοκαίρι
Μιχάλη ευχαριστούμε πολύ. Είχα ξεκοκαλλήσει τα βιβλία σου όταν εδινα ΑΣΕΠ, και κυρίως είχα μελετήσει σε βάθος το κομμάτι της σύγχρονης φυσικής. Μάλλον ήρθε η ώρα να τα ξεσκονίσω πάλι.
Θοδωρή και Τίνα καλημέρα. Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας σχόλια. Μακάρι το ylikonet να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια όλων μας..
Μπράβο Μιχαήλ. Πάντα αρωγός. Θυμάμαι και στα ρευστά ήσουν πρώτος που ανέβασες σημειώσεις.
Μιχαήλ συγχαρητήρια. Σίγουρα θα φανεί χρήσιμη η εργασία σου. Σε ευχαριστούμε.
Χρήστο, Γρηγόρη σας ευχαριστώ πολύ, να είστε πάντα καλά!
Ότι πιο χρήσιμο για εκπαιδευτικούς έχει αναρτηθεί. Ανεξάρτητα με τα τερτίπια διδακτέας εξεταστέας ύλης ο διδάσκων πρέπει να γνωρίζει ολη την ύλη και η παρουσίαση του Μιχαήλ είναι άψογη. Πολύ αναλυτική απόδειξη τύπων και στοχευμενες εφαρμογές. Τώρα εκεί στο υπουργείο έχουν τρικυμία εν κρανιω, βάλε ρε αδελφέ μια παραγραφουλα ειδικη σχετικότητα στο μεταβατικό πριν τη κβαντομηχανικη. Τέλος πάντων. Ένα μεγάλο μπράβο στον Μιχαήλ για τις τόσο αναλυτικές αποδείξεις και εφαρμογές που καθιστούν την κβαντομηχανικη… παιχνιδάκι.
Πολλά συγχαρητήρια Μιχάλη για την πληρέστατη εισαγωγή στην κβαντομηχανική.
Νομίζω πολύ στοχευμένη χωρίς κενά. Πολύ χρήσιμα τα πάμπολλα παραδείγματα (Το παράδειγμα 2 πρέπει μάλλον μπει στο κεφάλαιο
για το φαινόμενο Comton). Δύο παρατηρήσεις ήσσονος σημασίας
ίσως με παιδαγωγική χροιά: Ερώτηση μαθητή: Γιατί μελετάμε την ακτινοβολία του “μελανού” σώματος; Πώς τους ήρθε να εξετάσουν την θερμική ενέργεια που βγαίνει από μία κοιλότητα; Απάντηση: Παρατήρησαν ότι
τα χαρακτηριστικά την εκπεμπόμενης ενέργειας είναι ανεξάρτητα από το
υλικό της κοιλότητας. Άρα θα πρέπει να σχετίζονται με κάποιες θεμελιώδεις ιδιότητες
της ύλης.Και πραγματικά η κβαντομηχανική είναι θεμελιώδης θεωρία.
Επίσης από το τελευταίο παράδειγμα μπορεί κανείς προκλητικά να ισχυριστεί
ότι η ενέργεια του ταλαντωτή -για να είναι το n ακέραιος-
δεν μπορεί να έχει μια αυθαίρετη τιμή, όπως μαθαίνουμε στις ταλαντώσεις.
Και πάλι συγχαρητήρια!
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ Μιχάλη!!!
Πλήρης η μελέτη σου , θα βοηθήσει τους συναδέλφους να διδάξουν κβαντομηχανική .
Να είσαι πάντα καλά και να προσφέρεις!
Άρη, Δημήτρη, Πρόδρομε καλησπέρα.
Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας και τα καλά σας λόγια.
Να είστε πάντα καλά!
Μιχάλη εξαιρετική εργασία. 33 σελίδες για να μας βοηθήσουν να βρούμε έναν τρόπο να διδαξουμε του χρόνου φαινόμενα που δεν έχουμε εμπειρία στη διδασκαλία τους σε μαθητές.
Άραγε πως θα διδάξουμε εξισωση Schrondinger μαθητές που δεν ξέρουν διαίρεση δεκαδικών (δε λέμε παραγωγούς ή ολοκληρώματα);
Να είσαι καλά.