Το 4ο θέμα της ΤΘ Χημείας

Χριστός Ανέστη. Στο 4ο θέμα της ΤΘ της Χημείας, οι μαθητές μεταξύ των αναμενόμενων, καλούνται να απαντήσουν και στα εξής ερωτήματα, τα οποία δεν καλύπτονται από το βιβλίο στη θεωρία ή στις ασκήσεις:

  1. Δημιουργία διαλύματος με προσθήκη αέριας διαλυμένης ουσίας
  2. Συμπύκνωση διαλύματος με προσθήκη διαλυμένης ουσίας
  3. Υπολογισμός επιτρεπόμενης ή συνιστώμενης ημερήσιας κατανάλωσης (ΣΗΠ) ουσίας ανά Kg σωματικού βάρους (και παρόμοιο υπολογισμός τήρησης ορίων ΚΟΚ σε κατανάλωση αλκοόλ)
  4. Υπολογισμός πυκνότητας παρασκευασθέντος διαλύματος
  5. Υπολογισμός της μέγιστης ποσότητας διαλύματος που μπορεί να παρασκευαστεί με δεδομένη συγκέντρωση και ποσότητα διαλυμένης ουσίας
  6. Στρογγυλοποίηση αποτελέσματος σε 1ο ή 2ο δεκαδικό ψηφίο
  7. Ισοδυναμία γλυκύτητας γλυκαντικών υλών με ζάχαρη
  8. Υπολογισμός αναλογίας όγκων για επίτευξη δεδομένης περιεκτικότητας %v/v
  9. Προσδιορισμός περιεκτικότητας ουσίας σε δείγμα με προσμίξεις ή υγρασία
  10. Υπολογισμός συγκέντρωσης αέριου διαλύματος
  11.  Υπολογισμός συγκέντρωσης ιόντων
  12. Χρήση μονάδων στις οποίες οι μαθητές έχουν ελάχιστη ή καθόλου εμπειρία όπως mg,μg, mmol/Kg (σε κάποιες ασκήσεις δίνονται οι αντιστοιχίσεις)
  13. Άσκηση με περιεκτικότητα σε ppb
  14. Ανάμιξη διαλυμάτων διαφορετικών ουσιών, η οποία αποτελεί αραίωση στην ουσία.

Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν η ακριβής περιγραφή παρασκευής διαλύματος (με δεδομένα τα εργαστηριακά σκεύη), η σύγκριση ακρίβειας μεταξύ ογκομετρικών οργάνων και η ύπαρξη θεμάτων με εκτενή  εκφώνηση που φτάνει και τη 1 ολόκληρη σελίδα, ξεπερνώντας και αυτά των πανελλαδικών.          Θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει ότι οι μαθητές που έχουν τις βασικές γνώσεις, θα μπορούσαν να παράξουν την απάντηση για αυτά τα περισσότερα από αυτά τα ερωτήματα, αλλά η δική μου εμπειρία λέει ότι σε αυτή την ηλικία, θα πρέπει να έχουν ακούσει τουλάχιστον μία φορά κάποιο θέμα. Υπενθυμίζω ότι μιλάμε για προαγωγικές εξετάσεις του μαζικού πληθυσμού των μαθητών και όχι για διαγωνισμό Χημείας.

Για τη διδασκαλία όμως της ενότητας της συγκέντρωσης προβλέπονται 5 ώρες μαθήματος και 1 ώρα εργαστηρίου, ενώ για τις επί %  περιεκτικότητος 2 ώρες. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται σχολιασμός. Επισημαίνω ότι δεν είμαι κατά της ΤΘ. Αντιθέτως αφού επιμένουμε να έχουμε προαγωγικές εξετάσεις και να βαθμολογούμε τις επιδόσεις, είναι καλύτερο να υπάρχει μία τυποποίηση των θεμάτων. Πρέπει όμως να πω ότι θέματα σαν αυτά, είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποφασίσουν οι μαθητές που αμφιταλαντεύονται μεταξύ των διαφόρων προσανατολισμών, ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγουν με κάθε τρόπο αυτό το μάθημα (συμπαρασύροντας βέβαια μαζί και την Φυσική και τη Βιολογία).

(Visited 761 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
3 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιώργος Πασχαλίδης
1 μήνας πριν

Θα ήταν πολύ χρήσιμο, αν έδινες και έναν αριθμό θέματος σε κάθε περίπτωση που αναφέρεις π.χ. 10 –> θέμα 13866

Γιώργος Πασχαλίδης
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Περπερής Άγγελος

Πολύ σωστές και χρήσιμες οι παρατηρήσεις σου καθώς και η δουλειά του κ. Χαρκοπλιά.