Μερικές Κριτικές Παρατηρήσεις για B θέματα Θερμοδυναμικής που ανέβηκαν τον τελευταίο μήνα ( Απρίλιο 2022 ) στην Τράπεζα Θεμάτων Φυσική Β Λυκείου Θετικού Προσανατολισμού.
Οι Κριτικές παρατηρήσεις εδώ
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Καλησπέρα Δημήτρη και χρόνια πολλά.
Το θέμα 20789 φαίνεται σήμερα να έχει αποσυρθεί από την τράπεζα!
Αυτή η τράπεζα είναι πολύ μεταλλασσόμενη σαν τον covid!
Χθες είχε 257 θέματα στη Β΄ Λυκείου και σήμερα 220!!!
Προφανώς έφυγαν αρκετά που εντοπίστηκαν αβλεψίες.
Το ωραίο πάντως είναι αν κατεβάσεις το συνοπτικό αρχείο με το σύνολο των θεμάτων και το ξεζιπάρεις θα είναι πάλι τα θέματα 257!!!
Αυτά είναι μαγικά κόλπα!!
Καλησπέρα Μήτσο!!!
Για το 18913 έχω μιλήσει με τον θεματοδότη (εγώ άφησα ένα σχόλιο, αυτός με βρήκε) αλλά μάλλον δεν τον έπεισα να αλλάξει την φράση “θερμότητα που απορροφά” με την “το καθαρό ποσό θερμότητας που απορροφά” για να βγαίνει η προτεινόμενη λύση!!!
Το θέμα παρακάτω
Καλημέρα Μήτσο.
Πολύ καλές και σωστές οι παρατηρήσεις σου και ελπίζω να γίνουν οι προτεινόμενες αλλαγές.
Να πω κάτι πάνω στο θέμα 20808.
Ένα αέριο μάζας 0,2kg κλείνεται σε δοχείο και μεταφέρεται με ένα αυτοκίνητο το οποίο ξεκινά από την ηρεμία με σταθερή επιτάχυνση 2m/s^2 για χρονικό διάστημα 20s.
“Ποια είναι η μέση κινητική ενέργεια του αερίου”;
Η ερώτηση είναι ερώτηση μηχανικής ή θερμοδυναμικής;
Αναφέρεται στην μηχανική ενέργεια (προσανατολισμένη κινητική ενέργεια της μάζας όλου του αερίου) ή αναφέρεται στην μέση κινητική ενέργεια των μορίων του αερίου λόγω της άτακτης θερμικής τους κίνησης, εντός του δοχείου;
Και η απόλυτη θερμοκρασία με ποια από τις δύο συνδέεται;
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Νεκτάριε, Βασίλη, Διονύση , ευχαριστώ για τον σχολιασμό και συγνώμη για την καθυστέρηση απάντησης.
Νεκτάριε και Βασίλη δεν ξέρω τίποτα άλλο για την Τράπεζα θεμάτων εκτός από αυτά που όλοι παρατηρούν μελετώντας αυτά που αναρτώνται και … εξαφανίζονται.
Στο Δημόσιο σχολείο δίδαξα αλλά και διδάχτηκα. Φτιάξαμε μισθοδοτικές Καταστάσεις και ωρολοόγια προγράμματα με το χέρι με εξελάκια, και με ειδικά προγράμματα. Στήσαμε καινούρια εργαστήρια ξαναστήσαμε και λειτουργήσαμε παμπάλαια εργαστήρια, φτιάξαμε φύλλα εργασίας , τεστάκια, διαγωνίσματα. Βαθμολογήσαμε και …. σφουγγαρίσαμε και ξεσκονίσαμε ακόμα.
Το λάθος πάντα παραμόνευε κυρίως όταν βιαζόμασταν και τρέχαμε την τελευταία στιγμή. Γι αυτό μεγαλώνοντας αρχίσαμε να απαιτούμε χρόνο για μια τρίτη ματιά και από άλλον συνάδελφο.
Ας προσέξουν λοιπόν τι αναρτούν την τελευταία στιγμή. Φτάνουν τα θέματα . Καλύτερα να επικεντρωθούν οι συνάδελφοι σε επανέλεγχο και διορθώσεις.
Διονύση: Σωστή ερώτηση. Να συμβάλλω κι εγώ λέγοντας πως τώρα που σχεδιάζεται η διδασκαλία και των σχετικών κινήσεων θα μάθουμε και την σχετικότητα των Κινητικών Ενεργειών και σε ποιο σύστημα υπολογίζουμε την μέση Κινητική Ενέργεια των σωματιδίων ενός αερίου. 🙂
Καλημέρα Μήτσο, Νεκτάριε, Βασίλη Διονύση.

Μήτσο καλά τα λες.
Διονύση αυτό με τη σχετικότητα έχει πλάκα.
Καλημέρα Δημήτρη και συνάδελφοι. Ο θεσμός των Πανελλαδικών, με εμπειρία χρόνων και βλέπουμε ότι βρίσκουμε λάθη ακόμα και μετά την ανακοίνωση των θεμάτων.
Πόσο αδιάφοροι, άσχετοι ή επικίνδυνοι μπορεί να είναι εκείνοι που στηρίζουν αυτό το κατασκεύασμα; Τι κάνω εγώ ως διδάσκων, όταν τραβήξω τον κουλοχέρη και βγει θέμα με λάθη; Ποια η θέση μου απέναντι στην επιστήμη που διδάσκω και απέναντι στους μαθητές μου;
Υ.Γ. Το 20808 νομίζω άλλαξε … Πάει το δοχείο…