Διάβασα ένα εφ’ όλης της ύλης διαγώνισμα του ΨΕΒ. Μου άρεσε πολύ. Το επισυνάπτω στο τέλος.
Στήθηκε από τους Σταύρο Κουσίδη και Γιώργο Ντούβαλη τους οποίους γνωρίζω.
Με τον φίλο Σταύρο είμασταν συμφοιτητές και με τον Γιώργο συμφοιτητές στο Μεταπτυχιακό, το 1981-1982.
Η δυάδα ήταν βασικά στελέχη της ομάδας του μπλε βιβλίου. Τόσα μάθαμε από το μπλε βιβλίο που διανεμόταν από το Κράτος στα Σχολεία δωρεάν. Μια δουλειά υψηλής ποιότητας που κυριάρχησε στα βοηθήματα. Ασκήσεις και ερωτήσεις υψηλού επιπέδου που αναβάθμισαν τη διδασκαλία, χωρίς να την εκτρέψουν όπως σήμερα την εκτρέπει η Τράπεζα.
(Visited 826 times, 2 visits today)
Εκτός από το “Ζορρό εναντίον Μασίστα” κυκλοφορούσαν και άλλες ταινίες την ίδια περίπου εποχή.
Συνέχεια…..
Καλό μεσημέρι Γιάννη.
Προσυπογράφω τις θέσεις πάνω στα βιβλία του ΚΕΕ, όταν εφαρμόστηκε η μεταρρύθμιση Αρσένη. Δεν ήταν μόνο το μπλε…
Πολύ καλή δουλειά η οποία χρησιμοποιήθηκε πολύ και βοήθησε επίσης πάρα πολύ όλους μας.
Ήταν και άλλα χρώματα.
Στάλθηκε πρώτα το μπλε και “έδωσε το όνομα στην ομάδα”.
Συμφωνώ στο “βοήθησε πάρα πολύ” αλλά διατηρώ επιφυλλάξεις για το “όλους μας”.
Την αισθητική του δεν ενστερνίζονται σήμερα όλοι. Ακολουθούν τη νέα μόδα οι περισσότεροι και δυστυχώς η ΚΕΕ από μια στιγμή και μετά.
“διατηρώ επιφυλλάξεις για το “όλους μας”
Όλους μας Γιάννη, εκείνη την εποχή, όταν κάναμε μάθημα.
Το σήμερα είναι άλλη ιστορία…
Καλημέρα Γιάννη και από εδώ,
την ανάρτηση την έκανες για να υπερθεματίσεις υπέρ του “Μπλε” βιβλίου
(στείλε μια φωτο εξώφυλλου να το δούμε και εμείς που δεν
το προλάβαμε) ή θέλεις κάτι άλλο να πεις και αποφεύγεις;
Έτσι και εγώ θα ρωτήσω ποιος σέρνει το χορό ;;;; τα τελευταία χρόνια;;;;;
Καλημέρα Θοδωρή ,καλημέρα στην παρέα.





Μια και αναφέρθηκε ότι…”δεν ήταν μόνο το μπλε”
καθώς και η παραίνεση “στείλε μια φωτό…”
και επειδή και σε μένα φάνηκαν πολύ χρήσιμα τα περί ου ο λόγος …
και η ωραία γελοιογραφία του εξώφυλλου
Επίσης μια και ο Γιάννης ανέφερε τους δύο φίλους και συμφοιτητές του
ως μέλη της συγγραφικής ομάδας να αναφέρω το σύνολο…
Ευχαριστώ Παντελή ….
Θυμήθηκα…οι ερωτήσεις φυσικά είχαν κυκλοφορήσει και στο χώρο
των φροντιστηρίων …. που ακόμα ήμουν…. και τουλάχιστον
για μένα είχαν αποτελέσει “οδηγό” στην προετοιμασία των μαθητών…
Ήταν ολοκληρωμένη δουλειά, δομημένη σωστά που μπορούσε
να βοηθήσει από την αρχή μέχρι και το επίπεδο των θεμάτων των εξετάσεων..
Σε αυτό φαντάζομαι βοήθησε το γεγονός, ότι στηρίχτηκε σε προϋπάρχουσα δομή από βιβλία του κύριου Ντούβαλη, που είχα
την τύχη να χρησιμοποιώ…
Όμως….τα θέματα ήταν φυσική χωρίς ασκήσεις “πασαρέλας”
και αυτό έφτανε για τις εξετάσεις…
Νομίζω, αυτή είναι η διαφορά με το σήμερα….όπου κάθε χρονιά
κάτι νέο θα προσθέσουμε στη διδασκαλία, το οποίο για έναν
καθηγητή με 20+ χρόνια εμπειρία στο στερεό είναι λογικό, για ένα
μαθητή που πασχίζει να κατανοήσει τις βασικές αρχές……είναι εξαντλητικό.
Και φυσικά, οι εξετάσεις δεν γίνονται μόνο για το 2% των υψηλόβαθμων σχολών αλλά για το σύνολο….των σχολών…
Αν λοιπόν “διαφημίζουμε” θέματα για το 2%, έτσι θα είναι και τα θέματα στις εξετάσεις, αφού δίνουμε άλλοθι στους θεματοδότες…..
Τότε όμως οι υπόλοιποι που θα τσουβαλιαστούν στο 50-65, θα περάσουν όπου να ‘ναι, μπορεί και να κοπούν από την ΕΒΕ…
Θοδωρή υπάρχει λύση:
Σοβαρολογώντας οι συνομίληκοί μου έμπαιναν στην Ιατρική με βαθμό Φυσικής πολύ μακριά από το 20.
Δεν θα πείραζε το Β3 και το Δ4 να τα απαντούσαν ελάχιστοι.
Τα άλλα ας τα απαντήσουν πολλοί υποψήφιοι.
Σήμερα ποιος γράφει καλά, αυτός που ξέρει Φυσική ή ο γρήγορος που έχει προπονηθεί σε κοινοτοπίες με κομμένα νήματα;
Γεια σου Θοδωρή.
Και επαινώ την εξαιρετική δουλειά της ομάδας (μέλη της οι δύο συνάδελφοι) και θέλω να πω και άλλο. Δεν το απέφυγα, ανοιχτά το είπα. Τα θέματα δεν είναι υπερπαραγωγές, δεν είναι συνδυαστικά και δεν περιέχουν κομμένα νήματα.
Ούτε είναι χρονοβόρα.
Να στείλω ένα τμήμα της δουλειάς.
Δεν κατάλαβα ποιος σέρνει το χορό.
Γεια σου Γιάννη. Πολύ καλά έκανες και μας θύμησες το πολύ καλό δημόσιο βοήθημα των πολύ έμπειρων συναδέλφων, που έδωσε άλλον αέρα εκείνη την εποχή!
Έτυχε να συμπέσει χρονικά η ανάρτηση σου με αυτή του Μήτσου, όπου σχεδιάζονταν τω καιρώ εκείνο η νέα πορεία της διδασκαλίας της Φυσικής, που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε!
Σήμερα το s4exams είναι το δημόσιο βοήθημα που συμμετέχουμε αμφότεροι, και σε ένα βαθμό , δίνει διαδικτυακά μέσω των θεμάτων του και των διαγωνισμάτων του, μια χείρα βοηθείας στους υποψηφίους και τους συναδέλφους.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Πρόδρομε.
Το Υλικονέτ, το στάντυ φορ εξάμς αλλά και άλλοι χώροι προσφέρουν υλικό σε μαθητές και συναδέλφους. Η προσφορά αυτή είναι εθελοντική.
Το ύφος των αναρτώμενων θεμάτων επηρεάζει και τους διδάσκοντες και (ίσως) τα θέματα των Εξετάσεων. Καλό είναι να προτείνονται Β΄ θέματα που να είναι Β΄ και μονοθεματικά Δ΄ θέματα.
Το παρόν διαγώνισμα έχει τέτοιο ύφος και τέτοια δομή.
Παρατηρώντας την εξέλιξη των θεμάτων των Εξετάσεων αλλά και των αναρτήσεων βλέπουμε μια διολίσθηση “στις πολλές πράξεις”.