Ερώτηση

Παρακολουθώ τις αναρτήσεις των συναδέλφων και ιδιαίτερα τα διαγωνίσματα. Μου γεννήθηκε η εξής απορία. Ένας μαθητής που παρακολουθεί το “υλικό” όλο το χρόνο, τις παλαιότερες αναρτήσεις, τα σχόλια και τα διαγωνίσματα χρειάζεται φροντιστήριο; Κατά τη γνώμη μου όχι.

(Visited 740 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Άρη.
Υπάρχουν και παιδιά που δεν κάνουν φροντιστήριο και στηρίζουν την προετοιμασία τους στο ylikonet…

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Άρη. Τα περισσότερα παιδιά,
α) δεν ξέρουν πως και τι να διαβάσουν.
β) δεν έχουν συναίσθηση τι γνωρίζουν. {Σε αυτό “βοηθάνε” και οι συνάδελφοι με τις τεράστιες βαθμολογίες, οι οποίοι έχουν τάση να είναι large στις χαμηλές βαθμολογίες και τσιγκούνηδες στις ψηλές – με την έννοια ότι παίζουν με τα δεκαδικά π.χ. 18,8 και 19,3, ενώ ο μαθητής του 3 παίρνει άνετα 12. Ακούω συχνά το “εγώ ξεκινάω από 14”, αδιαφορώντας για τη διαφορά βαθμολογίας ανάμεσα στον άριστο και στον κακό μαθητή…}
Χρειάζονται λοιπόν να μπουν σε μια σειρά, στην οποία ο Φυσικός του Δημόσιου Σχολείου δε μπορεί να εύκολα το κάνει. Ο καθηγητής για το Υπουργείο είναι ένας Ελβετικός σουγιάς, υπεύθυνος για ένα σωρό εκτός διδακτικής θέματα, με ελάχιστες ώρες που του απομένουν να διδάξει και να αξιολογείται κάνοντας σεμινάρια για οτιδήποτε άσχετο με τη Φυσική.
Αν ένας μαθητής διαβάζει μόνος του Ylikonet, μπορεί να βοηθηθεί πάρα πολύ αν έχει λύσει τα παραπάνω, αλλιώς θα χαθεί σε έναν λαβύρινθο ασκήσεων.
Πρέπει να:
α) ξέρει πως και τι να διαβάσει, αφού
β) ξέρει τι δεν γνωρίζει και αναζητά αυτό ακριβώς που χρειάζεται.
Προσωπικά πιστεύω πως ένας πολύ καλός μαθητής θα έχει μεγάλη ωφέλεια από το Υλικό και θα γίνει καλύτερος.
Όμως το Υλικό δεν είναι Φροντιστήριο, γιατί το Υλικό δεν είναι οι ασκήσεις του. Είναι οι εξαιρετικοί δάσκαλοι, που βρίσκονται πίσω τους και τις φτιάχνουν. Αν βγαίνει μεράκι στις αναρτήσεις, φαντάζεσαι τι βγαίνει ζωντανά στην τάξη τους;
Το Φροντιστήριο όμως μπορεί να βοηθήσει όλα τα παιδιά και έτσι όπως είναι αυτή τη στιγμή η κατάσταση, έχει σημαντικό ρόλο. Με τους φροντιστές εμείς στα σχολεία πρέπει να αλληλοσυμπληρωνόμαστε.
Δυστυχώς η παιδεία είναι πλέον εντελώς ταξική και φυσικά δε φταίνε οι φροντιστές και ο αντίστοιχος θεσμός.

Βασίλειος Γκάγκας
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Ραμαντάς Άρης

Κύριε Ραμαντά κάνετε λάθος και επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω το σκεπτικό μου. Ένας μαθητής προκειμένου να “οργανώσει τις αναρτήσεις στις δικές του απαιτήσεις” όπως λέτε, θα πρέπει να διαθέτει αυξημένες Μεταγνωστικές Ικανότητες οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν Στρατηγικές μάθησης, Γνώση των Συνθηκών της Μάθησης και Πλαισιοθετημένη Γνώση. Η Μεταγνωστική Γνώση αποτελεί το τέταρτο είδος γνώσης (τα υπόλοιπα τρία είναι η Τεκμηριωμένη Γνώση, η Εννοιολογική Γνώση και η Διαδικαστική Γνώση) και διδάσκεται στους μαθητές. Δηλαδή προκειμένου να αναπτυχθεί η μεταγνωστική ικανότητα στους μαθητές των ηλικιών 15-18 ετών θα πρέπει να τους διδαχθούν ρητά αυτές οι στρατηγικές. Αυτό είναι το πρώτο δεδομένο που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας.
Το δεύτερο δεδομένο που θα πρέπει να αναλογιστείτε είναι πως το ισχύον Διδακτικό Μοντέλο που επικρατεί στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τη σήμερον ημέρα είναι το Μοντέλο Μεταφοράς της Γνώσης. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, η γνώση είναι μια οντότητα η οποία μπορεί να μεταφερθεί από το διδάσκοντα προς το μαθητή. Σε αυτό το μοντέλο, ο Εκπαιδευτικός είναι ο φορέας της γνώσης (εγκυροποιητής) και ο Μαθητής είναι το δοχείο (tabula rasa) στο οποίο θα μεταφερθεί η γνώση. Σε αυτό το Διδακτικό Μοντέλο ο αναστοχασμός από το μαθητή είναι ανύπαρκτος και ως εκ τούτου είναι αδύνατο να αναπτύξει μεταγνωστικές ικανότητες. Επομένως η μεταγνωστική ικανότητα στους μαθητές δεν μπορεί να αναπτυχθεί μέσω του (παραδοσιακού) Μοντέλου Μεταφοράς της γνώσης με το οποίο διδάσκονται στα σημερινά σχολεία οι Φυσικές Επιστήμες.

Η μεταγνωστική ικανότητα των μαθητών εξασφαλίζει τη δυνατότητα να σχεδιάζουν και να παρακολουθούν την επιτυχία τους και να διορθώνουν τα
λάθη τους, όταν χρειάζεται. Οι μαθητές με ανεπτυγμένη αυτήν την ικανότητα αποκτούν επίγνωση των μαθησιακών τους δυνατοτήτων και μπορούν να παρακολουθούν, να ρυθμίζουν την πορεία τους και να αλλάζουν τις στρατηγικές τους, όπου, όπως και όποτε χρειάζεται.
Οι μεταγνωστικές ικανότητες καλλιεργούνται σε κάθε μαθητή. Αυτό μπορεί να γίνει αρχικά με το να παροτρύνουμε το μαθητή να σκέφτεται φωναχτά, με το να τον παροτρύνουμε να αναζητά όχι μόνο το αποτέλεσμα στο πρόβλημα που του βάλαμε να επιλύσει αλλά και να μας αναφέρει τον τρόπο σκέψης που εφήρμοσε… δηλαδή τη διαδικασία – στρατηγική – που ακολούθησε. Τέλος να ενθαρρύνουμε το μαθητή να υποβάλει ερωτήσεις στον εαυτόν του πριν-κατά-μετά την επίλυση του κάθε προβλήματος.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Ραμαντάς Άρης

Άρη έχεις δίκιο σε αυτό. Αν δε μπορεί να πάει Φροντιστήριο, το Υλικό είναι πολύ σημαντικό βοήθημα. Πολλές φορές τέτοιοι μαθητές είναι πιο οργανωτικοί από πολλούς που πηγαίνουν και αφήνουν τα πάντα στον καθηγητή τους, μην παίρνοντας οι ίδιοι ευθύνη για την πρόοδό τους.

Βασίλειος Μπάφας
1 μήνας πριν

Καλησπέρα σε όλους.
Θεωρώ την ερώτηση εξαιρετικά σημαντική.
Θα αναφέρω και εγώ την ταπεινή μου γνώμη με στόχο μόνο να στηρίξω την ανάρτηση.
Αρχικά να τονίσω ότι το ylikonet δε βοηθάει μόνο μαθητές. Προσωπικά έχω βοηθηθεί σε απίστευτο βαθμό στο να λύσω απορίες μου, να διορθώσω λάθη μου (και ήταν και είναι πολλά), να βελτιώσω σημειώσεις μου. Πολλοί επίσης συνάδελφοι δήλωσαν ότι βοηθήθηκαν.
Στο ερώτημα τώρα:
Η απάντηση δεν είναι ίδια για όλους. Κάθε μαθητής έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες – ικανότητες, πνευματικές, αλλά και ψυχολογικές.
Κάποιος λοιπόν μπορεί να μη χρειάζεται φροντιστήριο. Υπήρχαν και στο παρελθόν πριν το διαδίκτυο μαθητές που με δανεικά εξωσχολικά και προσωπικό διάβασμα είχαν υψηλή βαθμολογία σε εξετάσεις. Όλοι γνωρίζουμε τέτοια παραδείγματα. Επομένως μπορεί ακόμα κάποιος να μη χρειάζεται φροντιστήριο, αλλά ούτε και το ylikonet. (που τόνισα πόσο βοηθά).
Από την άλλη κάποιος μπορεί με το ylikonet να είναι αυτάρκης στο διάβασμά του.
Υπάρχει όμως και ένα σύνολο μαθητών που θα βοηθηθούν από το ylikonet, αλλά θα έχουν ακόμη την ανάγκη επιπλέον στήριξης, είτε ατομικά, είτε ομαδικά. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΚΑΘΌΛΟΥ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΌ.
Δεν έχουμε όλοι τις ίδιες ανάγκες.
Πιστεύω ότι είναι σοβαρό εκπαιδευτικά, αλλά και γενικά λάθος, να λέμε σε μαθητές ή μη μαθητές: ”εγώ έκανα έτσι, εσύ γιατί δεν μπορείς;”
Όσο για το οικονομικό θέμα ότι κάποιοι δυσκολεύνται οικονομικά και ενώ έχουν ανάγκη το φροντιστήριο τελικά το στερούνται, εννοείται στηρίζω την άποψη για πιο δίκαιη οικονομικά κοινωνία ώστε η παιδεία και η υγεία να είναι για τις ανάγκες όλων.
Αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα.