Δομή δοκιμίου Πανελλαδικών εξετάσεων

Συνάδελφοι  αν  δούμε τη δομή των θεμάτων των Παγκύπριων εξετάσεων θα διαπιστώσουμε   ότι το δοκίμιο αποτελείται από Δύο μέρη .Το πρώτο μέρος έχει 10 ερωτήσεις των  5 μονάδων  η κάθε μια (όχι πολλαπλής επιλογής-που τόσα ακούγονται αλλά κάνεις δεν λέει κάτι -) και το Β μέρος έχει  5 ερωτήσεις των 10 μονάδων .Αυτήν η δομή υπάρχει πάνω από 30 χρόνια . Μήπως είναι καιρός να αλλάξει  η  δομή του δοκιμιού των Πανελλήνιων εξετάσεων ;  Αυξάνοντας τον αριθμό των  θεμάτων εύκολα καλύπτουμε  την εξεταστέα ύλη  και σταματάμε  τις  υπερπαραγωγές .

ΥΓ:

Επιτέλους ας ακούσουν οι υπεύθυνοι ……

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
21 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γεώργο.
Παλιότερα είχα γράψει:
Να αλλάξει η δομή των θεμάτων Φυσικής;
Στα σχόλια μου ζητάει ο Φασουλόπουλος να κάνω συγκεκριμένη πρόταση.
Έκανα μία.(Κάποια θέματα).
Πιστεύω σε μικρότερο αριθμό θεμάτων από τα 15 της Κύπρου.

Διονύσης Μάργαρης
13/06/2022 8:57 ΜΜ

Καλησπέρα Γιώργο.
Συμφωνώ απολύτως με την πρόταση. Νομίζω κράτησε πολλά χρόνια η παρούσα δομή και έχει δείξει τις αδυναμίες της.
Είχα συμφωνήσει και με την παλιότερη πρόταση του Γιάννη, που έδωσε παραπάνω (καλησπέρα Γιάννη). Εκεί είχα γράψει:

“Να, ένα κείμενο που θα έπρεπε να προβληματίσει όσους παίρνουν τις αποφάσεις και καθορίζουν στο πώς εξετάζονται τα παιδιά.
Θα διαβαστεί, θα ληφθεί υπόψη; Φοβάμαι πώς όχι… Οι ειδικοί τα ξέρουν όλα, ενώ οι σύμβουλοι του υπουργού (του όποιου υπουργού…) που θα δώσουν το οk, έχουν άλλα κριτήρια (τα ονομάζουν πολιτικά…) με βάση τα οποία θα αποφασίσουν.
Έτσι για παράδειγμα, αν υπάρχει ένα 30% των μαθητών που δεν μπορεί να γράψει ΤΙΠΟΤΑ και θα φέρει 0, τότε υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις.
1) Παρεμβαίνεις, τροποποιείς τη διδασκαλία, βοηθάς, ψάχνεις τρόπους, δοκιμάζεις… ώστε τα παιδιά “κάτι να μαθαίνουν”.
2) Αφήνεις το Α΄θέμα ως έχει για να αντιγράφουν τα παιδιά και να πιάνουν τουλάχιστον 20-25 (συνήθως φτάνουν τα 32-33 μόρια).
“Πολιτικά” ευκολότερο είναι το 2ο. Το πρώτο είναι δύσκολο, μπορεί να μην βρεθεί και ο τρόπος ή τα αποτελέσματα να θέλουν χρόνο και ποιος ενδιαφέρεται τι θα γίνει μετά από 4 χρόνια;;;
Επί της ουσίας τώρα.
Συμφωνώ απόλυτα ότι αυτό που εφαρμόζεται με τα 4 θέματα, σχεδιάστηκε άλλη εποχή με άλλους στόχους, σε άλλο κλίμα. Ήδη είμαστε αλλού…
Συμφωνώ να σπάσουν τα θέματα, και να πάμε σε μεγαλύτερο αριθμό, όπου θα “αναμιγνύονται” θεωρία και άσκηση. Όπως το είδαμε στην Κύπρο, το α) ερώτημα να είναι θεωρία και το β) μια εφαρμογή της (μια άσκηση).
Αλλά και κάτι βασικό. Να επιστρέψουν τα προβλήματα, με ένα το πολύ δύο ερωτήματα ουσίας, χωρίς άσχετα παραγεμίσματα.”

Θοδωρής Βαχλιώτης
13/06/2022 9:22 ΜΜ

Καλησπέρα. Συμφωνώ με την πρότασή σας. Τι θα λέγατε, για 3ωρη εξέταση, 8 θέματα των 5 μονάδων και 4 θέματα των 10 μονάδων, με άριστα το 80 (ή 4 θέματα των 15 μονάδων με άριστα το 100); Και να είναι τα θέματα από μια τράπεζα θεμάτων που να υπάρχουν και οι αναλυτικές απαντήσεις και να δίνονται κεντρικά από το υπουργείο οδηγίες για την κατανομή των μορίων ώστε όλοι να βαθμολογούνται με τον ίδιο τρόπο. Σας φαίνεται ορθολογική η πρόταση;

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
13/06/2022 9:47 ΜΜ
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Θοδωρή καλησπέρα, ας μην υπάρχει παντού η τράπεζα, ας αφήσουμε και στο απρόοπτο, στην έκπληξη μια θέση. Κάποιοι μαθητές θα γίνουν επιστήμονες από αυτες τις εξετάσεις, ας μάθουν και να σκέφτονται και να αυτενεργούν. Εξάλλου είναι διαγωνισμός οι πανελλαδικές, όχι εξέταση.

Θοδωρής Βαχλιώτης
13/06/2022 10:12 ΜΜ
Απάντηση σε  Στάθης Λεβέτας

Απλά Στάθη μπορεί να υπάρχουν και πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις. Δεν νομίζω ότι υπάρχει σοβαρός λόγος να γίνεται αυτό. Μια σωστή τράπεζα θεωρώ ότι δεν απαγορεύει στους μαθητές να σκέφτονται και να αυτενεργούν. Η λογική της τράπεζας δεν είναι να ξέρουν όλοι τις απαντήσεις των θεμάτων από πριν και να απαντούν όλοι σωστά.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Θοδωρή δεν πρέπει να αρχίζει μια προετοιμασία στην οποία θα προσπαθούν όλοι να μάθουν τα θέματα της τράπεζας.

Θοδωρής Βαχλιώτης
13/06/2022 10:39 ΜΜ

Γιάννη θεωρώ ότι αν η τράπεζα είναι σωστά δομημένη θα είναι άνευ ουσίας να γίνεται μια τέτοια προσπάθεια. Και τελικά δεν θα γίνεται

Κώστας Παπαδάκης
14/06/2022 3:58 ΠΜ
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Χρειαζόμαστε μια συλλογή θεμάτων από όπου θα εξετάζονται οι μαθητές.
Αν ξεκινούσε άμεσα η δημιουργία μιας τέτοιας συλλογής, σε δέκα χρόνια θα μπορούσαμε να είχαμε θέματα μόνο από την συλλογή αυτή.
Προϋποθέσεις:

  • Τα θέματα θα ελέγχονται και θα σχολιάζονται, από όλους τους καθηγητές (όσους έχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος).
  • Θα δεσμευτεί η βουλή ότι θα τηρηθεί ένα 20ατες πλάνο ανάπτυξης της εκπαίδευσης, από όλες τις κυβερνήσεις που θα ακολουθήσουν
  • Τα θέματα που θα προταθούν θα ξεπερνάνε ένα αριθμό (2000+) οπότε θα είναι αδύνατο να προσπαθήσει κάποιος να τα μάθει, δεδομένου ότι συνέχεια θα αυξάνεται ο αριθμός αυτός.
Θοδωρής Βαχλιώτης
14/06/2022 12:58 ΜΜ
Απάντηση σε  Κώστας Παπαδάκης

Ναι Κώστα, κάπως έτσι το σκέφτομαι κι εγώ. Ωστόσο, με προβληματίζει κι εμένα αν γίνει αυτό που λέει ο Γιάννης. Θα μπορούσε να δοκιμαστεί όμως. Επίσης, σε μια τέτοια τράπεζα δεν χρειάζεται τα θέματα να είναι ισοδύναμα, οπως στις εξετάσεις Α και Β λυκείου, διότι όλοι θα γράφουν τα ίδια θέματα. Αντίθετα, αυτή η τράπεζα θα πρέπει να έχει “πλουραλισμό”.

Κώστας Παπαδάκης
14/06/2022 1:32 ΜΜ
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Ναι, υπάρχει αλήθεια και στον προβληματισμό του αγαπητού Γιάννη,
αλλά και σε άλλους προβληματισμούς, έχουν διατυπωθεί και στο ylikonet σε συζητήσεις διάφοροι λογικοί προβληματισμοί.
Απλά θα υπάρχουν προβληματισμοί και θα έχουμε και διορθώσεις σε οποιαδήποτε αλλαγή, αλλά πρέπει να προχωρήσουμε σε αλλαγή με σχεδιασμό και σε βάθος χρόνου (20ατες πλάνο) γιατί απλά το σημερινό σύστημα δεν .. μπαλώνεται, έφτασε στα όρια του..

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Κώστας Παπαδάκης

Ναι έφτασε στα όριά του.
Σχεδιάστηκε για άλλο σύστημα με όλα τα μαθήματα μέσα.
Στην πορεία διεστράφη. Τα Α θέματα μεταβλήθηκαν σε θέματα κρίσης από θέματα δηλωτικής γνώσεις. Τα Β΄ σε ασκήσεις.
Η (αναγκαία) ύπαρξη δύσκολότερων ερωτημάτων σε υπερπαραγωγές με πολλές πράξεις.

Τα φετινά θέματα είναι καλά. Αν τα στατιστικά τους αποτύχουν θα γίνει φανερό σε όλους πως πρέπει να αλλάξει η δομή των θεμάτων.
Ακόμα όμως και αν τα στατιστικά πετύχουν, χρειάζεται αλλαγή.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Θοδωρή η διδασκαλία θα διαστρεφόταν. Αντί να προσπαθεί ο διδάσκων να κάνει τα παιδιά να σκέφτονται θα προσπαθήσει από την Α΄ Λυκείου να τους παρουσιάσει όλη την τράπεζα ή έστω όλα τα στυλ που κυκλοφορούν σ’ αυτήν. Πάντα πρέπει να υπάρχει το ενδεχόμενο του θέματος-έκπληξη.
Πάντα πρέπει να επιδιώκεται η βαθύτερη κατανόηση.
Παπαγαλία δεν έχουμε μόνο τα θέματα είναι λίγα.

Υπήρξε εξαιρετική τράπεζα (το μπλε βιβλίο) αλλά δεν έπεφταν ατόφια θέματα από εκεί.

Ο Στάθης πρόλαβε την αντίρρησή μου. Απλά είμαι κατηγορηματικότερος από τον Στάθη. Δεν έχω απλά επιφυλλάξεις, είμαι σίγουρος για τη ζημιά.

Θοδωρής Βαχλιώτης
13/06/2022 10:20 ΜΜ
Απάντηση σε  Θοδωρής Βαχλιώτης

Το ότι είναι διαγωνισμός δεν σημαίνει ότι δεν δημιουργούνται αδικίες από το διαφορετικό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων. Παλαιότερα, επί δεσμών, μπορούσες να κρατήσεις μαθήματα και αν έπεφταν οι βάσεις είχες εύνοια έναντι αυτών που έδιναν πρώτη φορά. Κάτι τέτοιο δε γίνεται τώρα και με το 10%;
Επίσης δύσκολα θέματα δεν σημαίνει μόνο τράβηγμα των βαθμολογιών προς τα κάτω. Σημαίνει και δημιουργία αρνητικής ψυχολογίας και απογοήτευσης στον εξεταζόμενο και γενικότερα ανισορροπία.

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Θοδωρής Βαχλιώτης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Στάθης Λεβέτας

Ο Στάθης έχει δίκιο.

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
13/06/2022 9:29 ΜΜ

Καλησπέρα Γιώργο,
Συμφωνώ με όλους σας, να παμε προς το παράδειγμα της Κύπρου, αλλά θεωρώ απαραίτητα δύο πράγματα, με την σειρά προτεραιότητας που τα παραθέτω: Πρώτα να αλλάξουν τα βιβλία και η ύλη να περιλαμβάνει ότι σήμερα έχει η Β προσανατολισμού και η Γ.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους
για το θέμα του βιβλίου έχω τοποθετηθεί και παλιότερα
τηλεγραφικά: το βιβλίο είναι ένα για όλες τις τάξεις του Λυκείου, περιέχει περιληπτικά και επαναληπτικά σε κάθε κεφάλαιο την ύλη που διδάχτηκε στο Γυμνάσιο και αναλυτικά και μελετημένα την παραπάνω ύλη που θα αποφασιστεί, διδάσκεται υποχρεωτικά ολόκληρο επί ποινή ροπάλου και όλη η ύλη του είναι η εξεταστέα στις Πανελλήνιες
για το θέμα των θεμάτων
ίσως 10 θέματα
προσωπικά δεν με “χαλάει” το πολλαπλής επιλογής, ίσως και 2 θέματα, αλλά με όχι ντε και καλά μία σωστή απάντηση, μπορεί και όλες, μπορεί και καμία π.χ.
(Σ, Λ) Δύο σώματα έλκονται με ηλεκτρική δύναμη όταν:
α. το πρώτο είναι φορτισμένο θετικά και το δεύτερο αρνητικά
β. το πρώτο είναι φορτισμένο θετικά και το δεύτερο είναι αφόρτιστο
γ. το πρώτο είναι φορτισμένο αρνητικά και το δεύτερο θετικά
δ. το πρώτο είναι φορτισμένο αρνητικά και το δεύτερο είναι αφόρτιστο
(όλες Σ)
(Σ, Λ) Το κύκλωμα που φαίνεται στην εικόνα συναρμολογήθηκε κατά λάθος οπότε κινδυνεύει να καταστραφεί:
α. ο λαμπτήρας β. το αμπερόμετρο γ. το βολτόμετρο δ. η μπαταρία
(όλες Λ)
(περισσότερες ερωτήσεις εδώ)
θα έβλεπα 3-4 θέματα καθαρής θεωρίας, όχι επιλέξτε πριν και δικαιολογείστε μετά
3-4 θέματα με ασκήσεις και προβλήματα όχι υπερκατασκευές και
1-2 “κερασάκια”, έξυπνα και πρωτότυπα ερωτήματα, ακυκλοφόρητα, που θα έκαναν και τη διάκριση μεταξύ των Αριστούχων
(τέτοια ωραία “κερασάκια” έχει γράψει πολλά ο δικός μας Γιάννης, ο Κυρ, υποθέτω να υπάρχουν και άλλοι)

comment image

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Διονύσης Μάργαρης
Κώστας Παπαδάκης
14/06/2022 4:07 ΜΜ

Θεωρώ ότι η εκπαίδευση έχει πρόβλημα, στη χώρα μας.
Λύσεις υπάρχουν, απλά οι πολιτικές αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν,
έχουν πολιτικό κόστος και απαιτούν ομοφωνία.
Δηλαδή τι είναι πιο σημαντικό για τους πολιτικούς;
οι πολίτες ή το πολιτικό τους μέλλον.

Τώρα απόψεις πάνω στην εκπαίδευση έχουμε ειδικά από τους εκπαιδευτικούς πολλές,
αλλαγές όμως, αλλαγές ουσιαστικές δεν βλέπω στον ορίζοντα.

Ακόμα και αν θέλουμε πολίτες υγιείς, καλοθρεμμένους με όλες τις τεχνολογικές ανέσεις (που ήδη έχουν σε πληθώρα),
θέλουμε πολίτες σκεπτόμενους;
Δεν νομίζω ότι η γνώμη η δική μας είναι και η άποψη των κυβερνόντων (σε κάθε χώρα),
η φυσική “ξυπνάει” τον άνθρωπο, τον κάνει να μελετάει, να παρατηρεί, να κρίνει, να συγκρίνει, να επαναλαμβάνει την μελέτη ή την παρατήρηση, να διορθώνει
τον κάνει να αμφισβητεί
το τελευταίο αυτό είναι και το πρόβλημα, άρα η φυσική θα καταλήξει science?
εδώ θα είμαστε να δούμε..

Γρηγόρης Καρίμαλης
Απάντηση σε  Κώστας Παπαδάκης

“Δηλαδή τι είναι πιο σημαντικό για τους πολιτικούς, οι πολίτες η το πολιτικό κόστος;”
Να φανταστώ κύριε Παπαδάκη ρητορικό το ερώτημα. Δυστυχώς για όλους μας και κυρίως για τους μαθητές μας έχει απαντηθεί εδώ και πολλά πολλά χρόνια.

Κώστας Παπαδάκης
15/06/2022 5:07 ΠΜ

Έκανα την ερώτηση γιατί με ενοχλεί σαν σκέψη,
έχετε όμως δίκιο
δυστυχώς είναι ρητορικό το ερώτημα..

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Καλημέρα σε όλους.
Μετά και τη δημοσιοποίηση της ύλης για τις Πανελλαδικές του 2023, είναι ξεκάθαρα επιτακτική η ανάγκη για αλλαγή της δομής των θεμάτων Φυσικής.
Δεν μου φαίνεται εφικτό να χωρέσουν (με φυσιολογικό τρόπο) όλα σε ένα διαγώνισμα…