Ευκλείδεια Γεωμετρία-οι κανόνες του παιχνιδιού.

Στο πόκερ ποιο χερι κερδιζει το φουλ ή η κεντα;  Με τι κανονες θα κανουμε μια γεωμετρικη κατασκευη?Θα την βαλουμε σε υπολογιστη; Θα χρησιμοποιησουμε κανονα και διαβητη; Η μηπως μονο διαβητη;  Και τι διαβητη; Διαβητη με σταθερο ανοιγμα σαν στερεο σωμα; Διαβητη που μπορει μονο να γραφει κυκλους ή διαβητη που μπορει να μεταφερει μηκη απο ενα μερος του επιπεδου σε ενα αλλο;
Ο Πλατωνας και ο Ευκλειδης με τι κανονες επαιζαν το παιχνιδι; Ο Λεοναρντο; (Ο Ντα Βίντσι οχι ο Ντι Κάπριο.) Πως θα τριχοτομησουμε μια γωνια? Δεν γινεται? Τι σημαινει οτι δεν γινεται?  Σε ποια Γεωμετρια? Μηπως με τα καταληλα εργαλεια γινεται? Η συνεχεια στο αρθρο που ακολουθει.

Συνέχεια:

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
25 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Και μου άρεσε πάρα πολύ και έμαθα πολλά που αγνοούσα.
Λόγου χάριν τον σταθερό διαβήτη και τον άλλο που καταρρέει.
Ο σταθερός διαβήτης είναι σαν τον φραγμένο κανόνα. Επιτρέπει τριχοτόμηση μέσω κινηματικής Γεωμετρίας.
Όντως η Γεωμετρία είναι ένα νοητικό παιγνίδι. Την αγάπησα μικρόθεν.

Υ.Γ.
Υπό μία προϋπόθεση (που όμως δεν την βλέπω, ούτε την κατονομάζω) θα μπορούσε να πρωταγωνιστήσει στον νέο σχολικό Ηλεκτρομαγνητισμό. Κάτι που μάλλον δεν θα συμβεί. Ίσως κρίμα, ίσως καλύτερα.

Μανόλης Μαργαρίτης
11 μήνες πριν

ωραίο άρθρο Κωνσταντίνε , μας έφερες στη μνήμη την αξία και την ομορφιά της ευκλείδειας Με κανόνα τον κανόνα και το διαβήτη

Δημήτρης Σκλαβενίτης

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο Κωνσταντίνε. Αγνοούσα τους πρωταγωνιστές και τη διάκριση στα είδη των διαβητών.Θεωρούσα ότι όλοι οι διαβήτες είναι “σταθεροί”, άρα μας επιτρέπεται η μεταφορά ευθυγράμμων τμημάτων.Ίσως η τελευταία παρομοίωση είναι λίγο υπερβολική. (μάλλον θέμα γούστου)

Διονύσης Μάργαρης
11 μήνες πριν

Καλημέρα Κωνσταντίνε.
Πολύ ωραίο άρθρο!

Θρασύβουλος Πολίτης
11 μήνες πριν

Κωνσταντίνε καλημέρα
Πολύ αξιόλογη δουλειά, μπράβο!

Βαγγέλης Κουντούρης
11 μήνες πριν

καλημέρα σε όλους
μπερδεύτηκα, Κωνσταντίνε, με τον Ευκλείδιο διαβήτη
(και τον είχα σε εκτίμηση αυτόν τον Ευκλείδη…)
“Ποτε καταρρεει ο Διαβητης; Οταν
και μονον οταν η βελονα του θα σηκωθει απο το χαρτι.Αυτος ο Διαβητης εξ
ορισμου λεγεται Ευκλείδιος Διαβήτης.”
πιο κάτω όμως, στα παραδείγματά σου ο διαβήτης σηκώνεται αρκετές φορές
μήπως θέλεις να πεις ότι μπορεί μεν να σηκωθεί, αλλά να γράψει κύκλο με “φωναχτή” ακτίνα, όχι τυχαία;
(στο 8.1, κάνε Αχ και Αy τις ημιευθείες Οχ και Οy)

Βαγγέλης Κουντούρης
11 μήνες πριν

μα, Κωνσταντίνε αυτό, ακριβώς, σε ρώτησα
“μήπως θέλεις να πεις ότι μπορεί μεν να σηκωθεί, αλλά να γράψει κύκλο με “φωναχτή” ακτίνα, όχι τυχαία;”
“φωναχτή” είναι η ακτίνα με γνωστά άκρα
(κατάλαβα από τα πιο κάτω παραδείγματα, πολύ ωραία όλα)

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Συνονόματε Κωνσταντίνε,

εντυπωσιακή η εργασία σου, τόσο για την πρωτοτυπία της (έξω από αυτά που συνήθως ασχολούμαστε), όσο και για τη νέα γνώση που εμπεριέχει σχετικά με τους κανόνες μιας γεωμετρικής κατασκευής. Κάποια πράγματα τα αγνοούσα, πχ τα είδη διαβητών, αν και μεγαλώσαμε (πολύ παλιός γαρ) με τη Γεωμετρία και την Τριγωνομετρία (και κατασκευές τριγώνου με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά) που τα δίναμε ως ανεξάρτητα μαθήματα. Η γοητεία των γεωμετρικών τόπων.

Δυστυχώς στο σημερινό σχολείο είναι πλήρως υποβαθμισμένη με αποτέλεσμα τα παιδιά να στερούνται στοιχειωδών γνώσεων.

Να είσαι καλά.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλό μεσημέρι Κωνσταντίνε.
Το άρθρο σου με πέτυχε σε φάση που είχα προγραμματισμένη και εκτελούσα την τοποθέτηση μιας πόρτας με σιδερένιο σκελετό και πλέγμα στο επίπεδο που ορίζει ο σκελετός, σε ένα χωράφι με ελιές και ένα πρόβλημα με μη οριζόντιο το έδαφος με ανάγκασε να σκεφτώ τη λύση της οριζοντίωσης η οποία έγινε με χρήση απλής γεωμετρίας ,όμως η παρέμβαση του πολυτεχνίτη γείτονα (τέτοιους έχουν τα χωριά) μου έδωσε άλλη λύση με γνώση φυσικής (απ’ το μελλοντικά κομμένο κεφάλαιο) και για τις λύσεις έχω ξεκινήσει να φτιάχνω ένα αρχείο για το υλικό εν ευθέτω χρόνο .
Πολύ μου άρεσε το άρθρο σου από το οποίο συμπλήρωσα στη γνώση μου ,την άγνοιά μου για τον “σταθερό διαβήτη” .
Αναπαρήγαγα με “διαβήτη” και “κανόνα” ,το χέρι μου και το μάτι μου και πήγα πίσω στα σχολικά χρόνια (61-67) αναπολώντας τα τότε δρώμενα … που η διαφορά τους από ορισμένα δικά σου ήταν πως δεν ολοκληρώναμε τους κύκλους αλλά μέναμε σε …τόξα κύκλων .
Το χάρηκα ,να είσαι καλά