Εδώ η σχετική, εκεί η σχετική, που είναι η σχετική; Μια πρόταση…

Διαβάζουμε στο βιβλίο της Γ΄ τάξης την επικεφαλίδα

«5-6. ΣΧΕΤΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΑΔΡΑΝΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ»

Ακολουθεί η ανάλυση για τους μετασχηματισμούς Galileo, βλέπουμε συστήματα αξόνων, ακίνητο Σ, κινούμενο Σ΄, φτάνουμε στην πρόταση:

«Έστω ότι το σημείο Ρ κινείται με σταθερή ταχύτητα υ’, ως προς το σύστημα Σ’»

αλλά πουθενά ο ορισμός της σχετικής ταχύτητας.

Συνέχεια

(Visited 730 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
13 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ανδρέα αν θα έχουμε στην ύλη τη σχετική ταχύτητα θα έπρεπε πολλά να ειπωθούν γι’ αυτήν. Πολλά που ανήκουν σε μικρότερη τάξη (καλύτερα Α΄ Λυκείου).
Στην Κύπρο διδάσκεται σοβαρά και εκτεταμένα στην Β΄ Λυκείου.
Παρατίθενται και αποδείξεις σε ένθετα.
Την σχετική ταχύτητα διδάχτηκα όταν ήμουν στην Δ΄ Γυμνασίου και εμφανίστηκε σε διάφορα προβλήματα. Στην Στ΄ Γυμνασίου επανεμφανίστηκε σε προβλήματα με αδρανειακές δυνάμεις.
Δίδαξα σχετική ταχύτητα τα πρώτα χρόνια που δούλευα σε Λύκειο.

Σήμερα έχει επιλεγεί η περικοπή θεμελιωδών γνώσεων.

Γιώργος Κόμης
1 μήνας πριν

Καλημέρα.
Ανδρέα την έννοια της σχετικής ταχύτητας την διδάσκαμε στην Α λυκείου.
Είχα δει ότι δούλευε ο παρακάτω ορισμός.
Σχετική ταχύτητα ενός κινητού Α ως προς ένα κινητό Β ονομάζουμε την ταχύτητα που αντιλαμβάνεται το Β ότι έχει το Α αν θεωρήσει το Β τον εαυτό του ακίνητο.
Για να την βρούμε προσθέτουμε στην ταχύτητα του Α την αντίθετη της ταχύτητας του Β

Γιώργος Κόμης
1 μήνας πριν

Γεια σου Γιάννη

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Γιώργος Κόμης

Γεια σου Γιώργο.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Γεια σας συνάδελφοι και καλό μεσημέρι.
Εντάξει μην ανησυχείτε, δεν θα μπει στην ύλη η σχετική ταχύτητα!!! Την βάλαμε στο αναλυτικό πρόγραμμα…
Όσον αφορά τα bold γράμματα για τα διανύσματα Ανδρέα, έτσι είχαν γραφτεί στην σειρά που χρησιμοποιήθηκε σαν μοντέλο.
Τρόπος γραφής του Young…

Νίκος Ανέστης
1 μήνας πριν

Πολύ καλό Ανδρέα. Να μπουν σε μια σειρά. Μου άρεσε και ο ορισμός που έβαλε και ο Γιώργος Κόμης.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Ανδρέα.
Όλα είναι σχετικά!!!
Καί η προχειρότητα!!
Η κοπτοραπτική καλά κρατεί!
Ίσως είναι το νέο μοντέλο ανάπτυξης….

Ραμαντάς Άρης
1 μήνας πριν

Ανδρέα μια άλλη προσέγγιση είναι να δουλεύουμε σε άξονες απευθείας από τους μετασχηματισμούς Γαλιλαίου με την παρατήρηση ότι σχετική είναι η ταχύτητα που μετράει ο κινούμενος παρατηρητής. Πχ στον άξονα Χ : Πολύ κατανοητό για τους μαθητές, η θέση σημείου Α του Σ’ ως προς το Σ: Χ = Χ’ + υ’t => Δχ = Δχ’ + υ’Δt => Δχ/Δt = Δχ’/Δt + υ’ => υ = Vσχ + υ’, τα προσημα σε αυτή τη σχέση προκύπτουν εύκολα από τον προσανατολισμό των αξόνων.

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Ραμαντάς Άρης