Σώμα μάζας m1=m εκτοξεύεται με ταχύτητα υ0 προς ακίνητο σώμα μάζας m2=2m που βρίσκεται σε απόσταση L = 1 m. Μετά την κρούση, που είναι κεντρική και ελαστική, το m1 επιστρέφει και σταματά στην αρχική του θέση. Ο συντελεστής τριβής ολίσθησης των δύο σωμάτων με το δάπεδο είναι μ και η επιτάχυνση της βαρύτητας g = 10 m/s2. Τα σώματα ας θεωρηθούν αμελητέων διαστάσεων. Θεωρώντας ως σημείο x0=0 (μηδέν) του άξονα κίνησης των δύο μαζών την αφετηρία του m1, να υπολογίσετε…
Περισσότερα εδώ (pdf)…
Και εδώ (word)
Χριστόφορος καλημέρα.
Μπράβο πολύ καλή ανάλυση βήμα προς βήμα που διαβάζεται από μαθητές. Πολύ φοβάμαι ότι η σχετική ταχύτητα και το κέντρο μάζας θα είναι εκτός από αυτά που ακούγονται.
Καλημέρα Χριστόφορε, καλημέρα Χρήστο.
Πολύ καλή Χριστόφορε, σε μια περιοχή ύλης, που την διδάξαμε για ένα χρόνο και την … ξεχάσαμε.
Λες να … την ξαναδούμε;
Καλημέρα Χρήστο, καλημέρα Διονύση.
Ευχαριστώ για τον σχολιασμό και για την θετική αποδοχή της ανάλυσης.
Χρήστο, έτσι ακούω κι εγώ…
Διονύση, το εύχομαι…Θα ήταν ένα μικρό αντίβαρο μηχανικής, προς τον (αναίτιο) ακρωτηριασμό του στερεού…
Καλημέρα Χριστόφορε.
Μία όμορφη και “ελπιδοφόρα!” επέκταση άσκησης του σχολικού, που έχει αξιοποιηθεί επίσης όμορφα στις Πανελλαδικές. Υπενθυμίζω το Θέμα Γ του 2013.
Καλημέρα Μίλτο.
Σ΄ευχαριστώ πολύ για τον σχολιασμό και την θετική αποδοχή της ιδέας. Το θέμα Γ του 2013 ήταν μια καλή επέκταση άσκησης με πολλές προοπτικές και για άλλα ερωτήματα.
Χριστόφορε, υποκλίνομαι στην όλη εμφάνιση (σχήματα, βήματα επίλυσης, σαφήνεια, κλπ) και στην αντιμετώπισή της άσκησης με τη θεωρία του κέντρου μάζας. Δεν ξέρω (εκτός διδασκαλίας εδώ και ένα χρόνο) αν επιτρέπεται μια επέκταση και στην ταχύτητα του κέντρου μάζας.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Κωνσταντίνε.
Με τιμά αφάνταστα το σχόλιό σου. Σε σέβομαι απεριόριστα, τόσο για την ποιότητα των αναρτήσεών σου όσο και για το υψηλότατο γνωστικό επίπεδο της επιστήμης μας αλλά και για την προσφορά και συνεισφορά σου στο υλικό. Ζηλεύω τους μαθητές σου.
Καλημέρα Χριστόφορε. Ωραία, χορταστική και πλήρης η προσέγγιση. Κρίμα θα είναι να βγάλουν εκτός το c.m. Σε κάποια συστήματα, π.χ. διάσπαση πυροτεχνήματος, περπάτημα σε βάρκα, μπορεί να μας δώσει σύντομες λύσεις.
Το Υπουργείο της δήθεν αξιολόγησης, μας έχει βάλει να παίζουμε την κολοκυθιά, να μαντεύουμε, να μαδάμε μαργαρίτες, θα είναι, δε θα είναι, θα είναι, …
Οι καταληκτικές ημερομηνίες για να συμπληρώνουμε τις φόρμες του ΙΕΠ, δεν άλλαξαν με τίποτα, η ύλη έπρεπε να βγει δια ροπάλου, αλλά τι θα διδάξουμε στη Γ΄τάξη, τους έχει πέσει κομμάτι δύσκολο να το βγάλουν έγκαιρα.
Η ανοργανωσιά έχει πάει σε άλλα επίπεδα. Αφού βγάλαμε αποτελέσματα απολυτηρίων γραπτών εξετάσεων Γ΄Λυκείου, θυμήθηκαν ότι είχαν αλλάξει το νόμο Γαβρόγλου για το ποσοστό των γραπτών βαθμών, εδώ και 2 χρόνια, αλλά δεν είχαν ενημερώσει το Myschool! Και ξαναβγάλαμε αποτελέσματα…Παρακολουθώ ένα υποχρεωτικό σεμινάριο για τη διαφοροποιημένη μάθηση, που ορίστηκε για τον Απρίλιο και γίνεται μέσα στον …Ιούλιο.
Καλά μπάνια!
Καλησπέρα Ανδρέα.
Σ΄ευχαριστώ πολύ για τον σχολιασμό, χαίρομαι πολύ που σου άρεσε.
Πέφτω από τα σύννεφα…οι άριστοι….
ανοργάνωτοι;
Καλά μπάνια Ανδρέα!
Καλημέρα σε όλους.
Χριστόφορε αρκετά έξυπνη προσέγγιση.
Φυσικά μπράβο σου και για το κουράγιο της παρουσίασης!
Καλησπέρα Βασίλη.
Σ’ ευχαριστώ πολύ για τον σχολιασμό και για την θετική αποδοχή της ανάλυσης.
Να είσαι καλά, καλό Σ/Κ.