Ηλεκτρόνιο βρίσκεται αρχικά ακίνητο μέσα σε ομογενές μαγνητικό πεδίο, επαγωγής Β. Στο ηλεκτρόνιο προσπίπτει φωτόνιο μήκους κύματος λ, συγκρούεται με αυτό ελαστικά οπότε αποκτά μήκος κύματος λ’ >λ.
(Visited 813 times, 2 visits today)
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Ηλεκτρόνιο βρίσκεται αρχικά ακίνητο μέσα σε ομογενές μαγνητικό πεδίο, επαγωγής Β. Στο ηλεκτρόνιο προσπίπτει φωτόνιο μήκους κύματος λ, συγκρούεται με αυτό ελαστικά οπότε αποκτά μήκος κύματος λ’ >λ.
Καλησπέρα Άρη.
Νομίζω ότι σε αυτό το επίπεδο θα κινηθούν οι ασκήσεις στο φαινόμενο compton.
Κάθε τι περισσότερο θα είναι υπερβολή…
Ευχαριστούμε Άρη, συνδυαστική στο επιθυμητό μέτρο και ταυτόχρονα
πλήρης εννοιών..
Κάτι διαδικαστικό…
Αν δίνεται η ταχύτητα u του ηλεκτρονίου, νομίζω πως ο υπολογισμός αυτής
μέσω της σχέσης (1) είναι περιττός
Αντίστοιχα η ακτίνα στη σχέση (2) δεν χρειάζεται να εκφραστεί μέσω των λ,λ’
αλλά μπορεί να μείνει στην αρχική μορφή με την u.
Θα πρότεινα να μην θεωρείται γνωστή η ταχύτητα u και στις σχέσεις που
δίνουν τον αριθμό των βημάτων και τον χρόνο κίνησης να αντικατασταθεί
από τη σχέση (1)
Καλημέρα Διονύση και Θοδωρή.
Σωστά καταλάβατε το πνεύμα της άσκησης.
Θοδωρή προφανώς έχεις δίκιο για την u. Εκ παραδρομής μπήκε στα “Δίδονται”. Βρίσκεται μέσω της (1) και χρησιμοποιείται σε όλους τους άλλους τύπους.
Ήδη διορθώθηκε στο κείμενο.
Σας ευχαριστώ.
Καλησπέρα Άρη.
Όμορφη, χρησιμότατη, διδακτική και συνδυαστική. Στο σύνολό της άριστη σύλληψη.
Ευχαριστώ πολύ Χριστόφορε.
πολύ ωραία κ. Άρη, λιτή ,χρήσιμη συνδυαστική που οριοθετεί και το επίπεδο εξέτασης του συγκεκριμένου θέματος.
Σε ευχαριστώ πολύ Μανόλη.
Μια μικρή προσπάθεια είναι να βοηθηθούν τα παιδιά εξαρχής να διακρίνουν πότε χρειάζεται η σχέση Compton και πότε όχι.
Καλημέρα Άρη. Η ιδέα σου διδάσκει τους μαθητές, τον βασικό κανόνα: Διαβάζουμε προσεκτικά την εκφώνηση…
Η σχέση της μετατόπισης Compton, συγκρίνει λ και λ΄και περιέχει τη γωνία φ, που σχηματίζει το εκπεμπόμενο φωτόνιο με τη διεύθυνση του προσπίπτοντος. Δεν αφορά το ηλεκτρόνιο, με το οποίο ασχολείσαι εδώ…
Επίσης έχει αποδειχτεί με σχετικιστικούς τύπους, ενώ εσύ δίνεις υ << c.
Γιαυτό είναι απαραίτητο να μαθαίνουν τις αποδείξεις οι μαθητές. Με αυτές μαθαίνουν και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ισχύει μια εξίσωση. Αλλιώς είναι παπαγαλία.
Να περνάς καλά!
Καλημέρα Αντρέα.
Ναι, αυτά που επισημαίνεις ήθελα να τονίσω.
Σε ευχαριστώ.