Επιβεβαίωση του νόμου Ampère

Ένα ευθύγραμμος απείρου μήκους αγωγός, είναι κάθετος στο επίπεδο της σελίδας, περνώντας από το σημείο Ο και διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι, με φορά προς τα μέσα. Με κέντρο το σημείο Ο χαράσσουμε δύο ομόκεντρους κύκλους με ακτίνες r και R και παίρνουμε δύο κάθετες ακτίνες ορίζοντας τα σημεία ΑΒΓΔ, όπως στο σχήμα.

  1. Να σχεδιάσετε το μαγνητικό πεδίο στο σημείο Α. Από ποια εξίσωση υπολογίζεται το μέτρο της έντασης του πεδίου στο Α;
  2. Να υπολογίσετε το άθροισμα ΣΒi∙Δli∙συνθi για το τόξο ΑΜΒ.
  3. Να επιβεβαιώσετε τον νόμο του Ampère για την κλειστή διαδρομή ΑΜΒΓΝΔΑ.
  4. Να επιβεβαιώσετε επίσης το νόμο του Ampère για την κλε ιστή διαδρομή ΑΜΒΓΡΔΑ.

Απάντηση:

ή

(Visited 1.036 times, 2 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Πάρα πολύ καλή άσκηση. Συναρτάται απολύτως με την θεωρία.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους
ευχαριστούμε Διονύση, πολύ σωστή επιλογή διαδρομών,
αλλά γιατί η αριστερόστροφη περιστροφή στον δακτύλιο είναι αρνητική για τα στοιχειώδη τμήματα του αγωγού;
(η πάγια θέση μου είναι ότι η φορά διανυσματικού μεγέθους υπόκειται σε κανόνα, το αν, όμως, χαρακτηρισθεί θετική ή αρνητική η τιμή του, είναι της απόλυτης επιλογής του γράφοντος, αρκεί αυτός να τηρήσει την ίδια επιλογή για όλα τα ομοειδή μεγέθη)
εξακολουθώ, πάντως, να έχω αντιρρήσεις, για τον νόμο
πρώτη και βασικότερη, και να με συγχωρεί ο κύριος Ampere, αν δηλαδή μας παρακολουθεί από κάπου…
νομίζω ότι ο νόμος αυτός δεν μας προσφέρει κάτι, το ξανάγραψα ότι δεν θα τον έβαζα στην ύλη του Λυκείου, γιατί να με νοιάζει, θα με ρωτούσε πιθανόν ένας μαθητής, πόσο είναι ένα περίεργο και αρκετά δύσκολο άθροισμα στοιχειωδών ποσοτήτων ΣΒΔlσυνθ, το οποίο, μάλιστα, ούτε καν όνομα δεν έχει, δεν έχω να το λέω κάπως π.χ. “γραμμική ροή”, “κλειστό αποτέλεσμα” κάτι, ούτε και η μονάδα του δεν έχει όνομα
και αυτό, στο τέλος της σελίδας, “ο νόμος του Ampѐre μας διευκολύνει να υπολογίζουμε την ένταση σε μαγνητικά πεδία που εμφανίζουν συμμετρία” δεν το σχολιάζω, ευκολάκι το θεωρώ, κανένας μαθητής δεν θα εκφράσει απορία για το τί θέλει να πει ο ποιητής
αυτό, όμως, με τον νέο ρόλο των δακτύλων του δεξιού χεριού, πάει το καημένο το FBI, συγχωρέθηκε, με ξεπερνάει, είμαι και Αλεξοπουλικός πώς να το κάνουμε;, και, να με συγχωρήσουν οι άλλες νεολαίες, αλλά με υψωμένη γροθιά σε πανώ της ΚΝΕ μου νοιάζει…

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Γεια σου Διονύση.
Νομίζω δίνεις μια υποδειγματική διαδικασία αντιμετώπισης προβλήματος που αφορά το ΣΒΔlσυνθ (κυκλοφορία του Β σε κλειστή διαδρομή) και τον νόμο Ampere.

Κρίμα που η ύλη δεν δίνει την ευκαιρία να δείξει κανείς ότι η αντίστοιχη ΣΕΔlσυνθ  (κυκλοφορία του Ε σε κλειστή διαδρομή) είναι πάντα μηδέν, διαφορά που αντιστοιχεί στο στρόβιλο και το αστρόβιλο των δυο πεδίων.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Αρης Αλεβίζος

καλό μεσημέρι Άρη
μου αρέσει ο όρος “κυκλοφορία” για το μέγεθος, μακάρι και ένα όνομα για τη μονάδα του, μειώνει τον σκεπτικισμό μου για την αναγκαιότητα εισαγωγής του, αλλά το σχολικό βιβλίο δεν…
ως προς την αναγκαιότητα εισαγωγής μια γνώσης πριν τη γνώση, άλλως από καθέδρας, έτσι “εν ψυχρώ”, είχα ώρες συζήτησης με το Δάσκαλο και φίλο, τον Ανδρέα, που με ενέπνευσε και ανάρτησα αυτό ως παράδειγμα: https://ekountouris.blogspot.com/2020/12/blog-post_15.html

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
30 ημέρες πριν

comment image

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
30 ημέρες πριν

Καλημέρα Διονύση. Αυτή είναι επιμόρφωση στο αντικείμενό μας, που προσωπικά μου φαίνεται σαν όαση μέσα στο βομβαρδισμό “επιμορφώσεων” από το ΙΕΠ. (Μόλις τελείωσα και την υποχρεωτική του ΙΕΠ στη …διαφοροποιημένη μάθηση για μειονότητες – αν έβλεπες τις προτάσεις διδασκαλίας θα νόμιζες ότι ζεις στο Άλφα του Κενταύρου!).
Η ανάρτησή σου είναι διδακτικότατη και απαραίτητη για μαθητές και καθηγητές. Αλλιώς πάμε σε παπαγαλία του Νόμου.
Το σχολικό λέει
comment image

Κι αν ρωτήσει κάποιος. Πως αποδεικνύεται;
Να είσαι καλά!

Μανόλης Μαργαρίτης
29 ημέρες πριν

εύγε Διονύση , διδάσκεις διδασκαλία