Είναι το φαινόμενο της εκπομπής ηλεκτρονίων από την επιφάνεια (συνήθως μεταλλική ή ημιαγώγιμη) ενός υλικού, όταν προσπέσει σε αυτήν φως (συνήθως υπεριώδης ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία).
Παρατηρήθηκε γύρω στο 1890! Το ηλεκτρόνιο ανακαλύφτηκε το 1897 και όταν έγινε αντιληπτό ότι στο φωτοηλεκτρικό φαινόμενο εξέρχονται ηλεκτρόνια σκέφτηκαν και την πειραματική διάταξη, που περιγράφεται πιο κάτω, για την ποσοτική μελέτη του.
Και στο σπίτι μας μπορούμε να πραγματοποιήσουμε ένα πείραμα εξαγωγής φωτοηλεκτρονίων.
Μπάμπη είναι όπως τα λες!
όσο ανεβαίνουμε την εκπαιδευτική κλίμακα τόσο ελαττώνεται ο αριθμός των ερευνών στη Διδακτική Φυσικής & Χημείας
ίσως,
διότι ελαττώνεται ο αριθμός διδασκόντων και διδασκομένων που ασχολούνται με μαθήματα Φυσικής & Χημείας καθώς αυξάνει η βαθμίδα εκπαίδευσης
και ενδεχομένως επειδή το περιεχόμενο των μαθημάτων για τελειόφοιτους και φοιτητές προκρίνει τις προσεγγίσεις με την απλούστερη μαθηματική πραγμάτευση και ταυτόχρονα παραπέμπει σε πλέον εύληπτες αναλογίες ώστε να αποδίδεται φυσικό νόημα στις εξισώσεις
π.χ. η εισαγωγή της Κβαντομηχανικής μέσω των κυματοσυναρτήσεων και όχι απ την οδό της Άλγεβρας των Μητρών αποτελεί μια τέτοια επιλογή
και αυτές οι διαπραγματεύσεις συνήθως προκύπτουν από φυσικούς που δίνουν έμφαση στο περιεχόμενο της Φυσικής παρά από εκείνους που εστιάζουν στις γνωσιακές θεωρίες και στην παραγωγή διδακτικών μεθόδων που προκύπτουν απ αυτές
τις τελευταίες βέβαια δεκαετίες, οι Διδακτικοί ΦΕ έχουν συμβάλει ενεργά στην παραγωγή προσομοιώσεων που αποτελούν επιθυμητό αρωγό στη διδασκαλία ενός περιεχομένου όπου το πείραμα συνήθως αναφέρεται αλλά δύσκολα εκτελείται
καλησπέρα Ανδρέα
Σε ευχαριστώ Κώστα. Η αλήθεια είναι πως το ερώτημα που έθεσα για την αξιολόγηση είναι ρητορικό. Η Κβαντομηχανική θα διδαχτεί για πρώτη φορά, σε μαθητές με ανεπαρκές μαθηματικό υπόβαθρο, ως ύλη για το διαγωνισμό των Πανελλαδικών. Δεν υπάρχει αντίστοιχη εμπειρία και θα αυτοσχεδιάσουμε. Σαφώς και το τεράστιο οπτικό υλικό που υπάρχει στο διαδίκτυο, θα βοηθήσει. Αλλά πως θα με αξιολογήσει ένα Υπουργείο, που δεν έχει φροντίσει – ακόμα – να με επιμορφώσει στο πιο βασικό: Το αντικείμενό μου. Τη στιγμή που επιχειρεί αλλαγή στην ύλη με τα ήδη υπάρχοντα βιβλία, οφείλει να οργανώσει σχετικές ενημερώσεις. Αναμένουμε…
Καταλαβαίνω ότι οι απόψεις είναι προσωπικές, δεν παρεξηγείται φαντάζομαι ούτε και ο ίδιος ο κ. Τραχανάς.
Υπάρχει υποκειμενική άποψη του ¨καλός δάσκαλος” συμφωνώ, αλλά Χαράλαμπε αν δεν είναι μετρήσιμο με βάση τις υπάρχουσες ή τις μελλοντικές προσπάθειες αξιολόγησης το ποιος είναι καλύτερος από τους άλλους, ας βρούμε με ποιο τρόπο θα τον ξεχωρίσουμε.
Σκεφτείτε πως δεν υπάρχουν εξετάσεις, για να αποκτήσει κάποιος άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, σαν καθηγητής.
Το υπουργείο, θα κάνει ότι αποφασίσει να κάνει. Θα επηρεάσει αλλά δεν θα αλλάξει τίποτα ουσιαστικό.
Την ενημέρωση που κάνετε όλοι εσείς, εδώ στο ylikonet, δεν θα την προσφέρει άμεσα κανένας άλλος και μπράβο σας.
Μας γέμισες υλικό για διάβασμα,
σε ευχαριστούμε [ 🙂 ] για αυτό.
οι παραθέσεις Κώστα είναι ενδεικτικές αναφορικά με την ύπαρξη σχετικού υλικού
θα πρότεινα προσωπικό ψάξιμο
Ενημέρωσα το άρθρο, βάζοντας μια πιο ορθολογική σειρά στην παρουσίαση και επιπλέον πληροφορίες