Μια εναλλακτική μελέτη της κεντρικής κρούσης, και της θερμότητας που εκλύεται ανάλογα με το είδος της, που χρησιμοποιεί το σύστημα του κέντρου μάζας CM των δύο σωμάτων.
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Μια εναλλακτική μελέτη της κεντρικής κρούσης, και της θερμότητας που εκλύεται ανάλογα με το είδος της, που χρησιμοποιεί το σύστημα του κέντρου μάζας CM των δύο σωμάτων.
Αφιερώνεται στον συνάδελφο Νίκο Κυριάκο, με αφορμή την τελευταία του ανάρτηση (ΕΔΩ), με τις ευχαριστίες μου για τις όμορφες αναρτήσεις που ανεβάζει στο υλικονέτ! 🙂
Καλημέρα Διονύση! Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.Η αναφορά σου και μόνο στο όνομα μου με τιμά. Η ανάλυση σου είναι αυτό που λέμε “όλα σε ένα”.Βέβαια μόνο ένας γνώστης του CM συστήματος, της έννοιας της σχετικής ταχύτητας σωμάτων και των συστημάτων αναφοράς μπορεί να αντιληφθεί πλήρως το περιεχόμενο της. Να είσαι καλά και καλό καλοκαίρι
Καλημέρα Διονύση. Κάντο κοινόχρηστο, για να το δούμε 🙂
Καλημέρα Αποστόλη, νομίζω το έκανα 🙂
Μια εργασία με την σφραγίδα του Διονύση Μητρόπουλου!
Σε ευχαριστούμε Διονύση.
Αν σε …βλέπαμε και λίγο πιο συχνά…
Ωραία δουλειά Διονύση! Και πάνω που ελπίζαμε ότι με το μεταβατικό θα διδάσκαμε σχετικές κινήσεις, μας πήραν πίσω την ελπίδα…
Καλησπέρα Διονύση. Εξαιρετική μελέτη, για καθηγητές βέβαια. Και όμως κάποτε με τις Δέσμες κάναμε και κέντρο μάζας και ανοιγμένη μάζα. Και η σχετική ταχύτητα υπήρχε στην Α΄τάξη! Τότε ήταν 3ωρη η Φυσική στην Α΄…
Καλησπέρα Διονύση.
Εξαιρετική δουλειά. Μακάρι να ήταν στα προς διδασκαλία.
Καλησπέρα Διονύση.
Αριστοτεχνικά χτισμένο, έχει να κερδίσει πολλά οποίος το κοιτάξει με προσοχή. Μου άρεσε ειδικά το πως φτάνεις στις σημαντικές ενότητες Γ και ΣΤ, με τα ανάλογα συμπεράσματα. Δυστυχώς εκτός εμβέλειας για τους μαθητές.
Να σαι καλά.
Συγχαρητήρια δάσκαλε για την όμορφη μελέτη.
Καλησπέρα σε όλους,
Νίκο, Διονύση, Αποστόλη, Ανδρέα, Χριστόφορε, Στάθη, Μανόλη σας ευχαριστώ θερμά για τα σχόλια!
Δυστυχώς συνάδελφοι …
Το … μακρινό 1972 υπήρξα ευτυχής πρωτοετής φοιτητής στο Φυσικό του ΕΚΠΑ και φέτος, 50 χρόνια μετά, βαίνω προς … συνταξιοδότηση 🙂
Λένε ότι η … ελπίδα πεθαίνει τελευταία, αλλά … πόσο πια να αντέξει!
Για κάθε μια από τις πολλές … εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που … αναγγέλθηκαν και … εφαρμόστηκαν από το Υπουργείο, κατάντησε σλόγκαν η φράση «κάθε πέρσι και καλύτερα …».
Τυχαίες προσθαφαιρέσεις (και κυρίως περικοπές) στην ύλη, που σε κάνουν να απορείς ποιοι να είναι οι … «διδακτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι» (τρομάρα μας …).
Τυχαίες, σε βαθμό που να σου φέρνουν στο μυαλό την … κίνηση Brown, η οποία μάλιστα γίνεται εντονότερη όσο αυξάνεται η θερμοκρασία!
Λέτε να έχει βάλει χεράκι και η … κλιματική αλλαγή;
Αν αφήσουμε έξω … θεωρίες συνομωσίας, η μόνη πιθανή εξήγηση που μπορώ να δώσω, είναι ότι το Υπουργείο αποτελεί ένα … κλειστό «θερμοδυναμικό σύστημα».
Νομοτελειακά επομένως, η … εντροπία του αυξάνεται διαρκώς!
Τέλος πάντων …
Κατάφεραν να αφαιρέσουν την ομορφιά και τη μαγεία της Φυσικής από τη διδασκαλία της …
Να δυσκολέψουν ή / και να εμποδίσουν τη συμβολή της στη βαθύτερη κατανόηση του φυσικού κόσμου, και των φυσικών φαινομένων και διεργασιών,
Αλλά και τη συμβολή της στην κριτική σκέψη και στην ικανότητα συμπερασμών …
Ας μην περάσουμε σε αναλυτική λίστα με παραδείγματα, δεν γίνεται αυτό σε πέντε γραμμές! Εξάλλου δεν … κομίζω γλαύκα εις Αθήνας 🙂
Ας σχολιάσουμε όμως δύο τέτοιες περιπτώσεις που μου … κάθονται στο στομάχι!
Η 1η περίπτωση είναι οι … σχετικές κινήσεις!
Στο Μεσαίωνα … έκαιγαν ανθρώπους στην πυρά επειδή πίστευαν ότι… η Γη κινείται!
Στο σχολικό της Α΄ αναφέρεται ότι «όλες οι κινήσεις είναι σχετικές»
Μάλλον θα τους … ξέφυγε όμως, αφού ή αναφορά στην έννοια της σχετικής ταχύτητας είναι … απαγορευμένο ταμπού!
Έτσι, ο μαθητής … απαγορεύεται να ξέρει ότι η ταχύτητά του ως προς το κάθισμα του λεωφορείου είναι μηδενική, ότι ο πιλότος βλέπει τη βόμβα να κάνει ελεύθερη πτώση, ότι δεν είναι λάθος να λέω πως η κολώνα έρχεται … κατά πάνω μου όταν περπατάω αφηρημένος …
Από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνεις στην ιστιοπλοΐα, είναι ότι αν βλέπεις ένα πλοίο υπό σταθερή γωνία διόπτευσης, το βλέπεις δηλαδή ακίνητο, τότε … πάτε για σύγκρουση!!
Θα πρέπει όμως από φέτος να … μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά τις πληροφορίες που μας δίνει η εξίσωση Schrödinger για την πιθανότητα να βρίσκεται το ηλεκτρόνιο κάπου στο χώρο …
Η 2η περίπτωση είναι, τι άλλο, το κέντρο μάζας!
Θα πρέπει να ξέρουν τα παιδιά την … ύπαρξή του κι ότι «κινείται όπως ένα υλικό σημείο που θα δεχόταν τη δράση …»
Θα πρέπει να … παπαγαλίσουν ότι «σε ομογενές πεδίο βαρύτητας συμπίπτει με το κέντρο βάρους».
Θα πρέπει να το χρησιμοποιούν στη σύνθετη κίνηση του στερεού …
Αλλά είναι απαγορευμένο ταμπού να μπορούν να το προσδιορίσουν …
Ή να κατανοήσουν την ιδιαιτερότητά του στον χειρισμό της ορμής, της στροφορμής και της κινητικής ενέργειας ενός συστήματος …
Ή να το χρησιμοποιήσουν ως … σύστημα αναφοράς, γιατί προϋποθέτει … την … απαγορευμένη γνώση των σχετικών κινήσεων!
Πως μπορώ να μην εκφράσω το θαυμασμό μου για την ποιότητα των άρθρων και των απόψεων του εκλεκτού συναδέλφου Διονύση Μητρόπουλου.
Το συμπέρασμα είναι ότι στο τόπο μας υπάρχουν άνθρωποι με γνώσεις με ιδέες και με κύρος. Δυστυχώς δεν λαμβάνουν θέσεις ευθύνης και δεν εισακούονται. Τα πράγματα καθορίζονται από αρκετά υποδεέστερους. Με αποτέλεσμα η Φυσική να έχει σχεδόν καταργηθεί από τα σχολεία μας.
Καλημέρα Παναγιώτη,
Σ’ ευχαριστώ θερμά για τα καλά σου λόγια!
Με συγκινεί μάλιστα ιδιαίτερα το γεγονός ότι προέρχονται από έναν εξαιρετικό και έμπειρο συνάδελφο!
Οφείλω να πώ όμως, ότι είμαι ένας από τους πάμπολλους συναδέλφους που τρέφουν μεγάλη αγάπη για τη Φυσική και τη διδασκαλία της …