Η αδυναμία ερμηνείας του φωτοηλεκτρικού φαινομένου από την Κλασική Φυσική

 

Σε μία τυπική διάταξη φωτοηλεκτρικού φαινομένου, να αποδείξετε ότι η Κλασική Φυσική προβλέπει ότι:

  1. Η μέγιστη κινητική ενέργεια των φωτοηλεκτρονίων εξαρτάται από την ένταση της ακτινοβολίας που προσπίπτει στην κάθοδο.
  2. Η μέγιστη κινητική ενέργεια των φωτοηλεκτρονίων δεν εξαρτάται από τη συχνότητα της προσπίπτουσας στην κάθοδο ακτινοβολίας.
  3. Μεσολαβεί αρκετό χρονικό διάστημα μεταξύ της πρόσπτωσης της ακτινοβολίας στην κάθοδο και της εμφάνισης του φωτορεύματος. Να γίνει κατάλληλη αριθμητική εφαρμογή.

 Η συνέχεια η με κλικ εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ραμαντάς Άρης
03/09/2022 11:45 ΜΜ

Πολύ καλή δουλειά Μίλτο. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν οι μαθητές την αδυναμία της κλασικής φυσικής να ερμηνεύσει την ακτινοβολία μελανος σώματος, το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο και τη σκέδαση Compton. Τρία φαινόμενα που η ερμηνεία τους έβαλε τα θεμέλια της κβαντικής φυσικής. Μπορείς να μας δώσεις κάτι αντίστοιχο για το φαινόμενο Compton;

Διονύσης Μάργαρης
04/09/2022 7:21 ΠΜ

Καλημέρα Μίλτο και καλή Κυριακή.
Συγχαρητήρια για την παραπάνω εργασία, που αποδεικνύει τα όρια της κλασσικής φυσικής και την αδυναμία της να ερμηνεύσει το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο.
“Όλα τα λεφτά” όμως είναι το αριθμητικό αποτέλεσμα πάνω στην χρονοκαθυστέρηση εκπομπής των ηλεκτρονίων. Δεν χρειάζεται ούτε πείραμα ούτε καμιά άλλη λογική ερμηνεία…

Δημήτρης Σκλαβενίτης

Συγχαρητήρια Μίλτο για την εργασία σου. Νομίζω ότι από την αδυναμία ερμηνείας των φαινομένων πρέπει να ξεκινάει η αντίστοιχη διδασκαλία. Όταν μάλιστα συνοδεύεται και από αριθμητικά παραδείγματα είναι πολύ σημαντικό.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Μίλτο. Σε ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση. Δε θα χαρακτήριζα την ανάρτηση επέκταση, αλλά πλήρη επεξήγηση της αποτυχίας της κλασσικής θεωρίας για το φως. Το φώτοηλεκτρικό φαινόμενο είναι ένα δύσκολο θέμα για να διδαχτεί στη φετινή Γ τάξη και κάθε ορθά δομημένη προσέγγιση βοηθά τους διδάσκοντες να αποκτήσουν πιο ολοκληρωμένη πρόταση διδασκαλίας. Η εξίσωση με την ενέργεια απορρόφησης, που δίνεις δε μπορεί να δοθεί στην τάξη(ή μήπως μπορεί;), όμως βοηθάει πολύ να την ξέρουμε εμείς, όταν λέμε για την εξάρτηση της απορροφούμενης ενέργειας από τη συχνότητα ή τη σχεδόν ακαριαία έναρξη του φαινομένου.
Καλή σχολική χρονιά.