web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
29 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
07/09/2022 5:32 ΜΜ

Καλησπέρα Πάνο.
Κατά την εφαρμογή του νόμου του Ampere κατά μήκος μιας κλειστής καμπύλης, παίρνουμε το μαγνητικό πεδίο σε κάθε σημείο της καμπύλης. Αυτό το πεδίο που υπάρχει, ανεξαρτήτως σε ποια ρεύματα οφείλεται.
Το ότι αποδεικνύεται ότι το (ολοκλήρωμα) άθροισμα ΣΒiΔl1∙συνφiοΙεσ εξαρτάται από τις εντάσεις των ρευμάτων που περικλείει η καμπύλη, δεν σημαίνει ότι εφαρμόζεται μόνο, παίρνοντας τις εντάσεις που οφείλονται στα ρεύματα αυτά.
Κατά την γνώμη μου δηλαδή, η ερώτηση β είναι λάθος.

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Η γνώμη μου είναι ότι η πρόταση είναι λανθασμένη. Βεβαίως διατυπώνεται ασαφώς. Μια διατύπωση που θα μπορούσε να είναι σαφέστερη είναι ο νόμος του Ampere δίνει την ένταση του μαγνητικού πεδίου που οφείλεται σε Ρεύματα που εμπεριέχονται στο βρόχο. Αν υπάρχουν άλλα μαγνητικά πεδία που δεν οφείλονται σε αυτά τα ρεύματα αλλά από άλλα ρεύματα σταθερά ή όχι δεν υπολογίζεται το Β με εφαρμογή του νόμου του Ampere. Δηλαδή βάζουμε μόνο τα ρεύματα που εμπερικλείονται στο βρόχο για αν βρούμε το Β που οφείλεται σε αυτά απκλειστικά τα ρεύαμτα . Δεν λέει πουθενά η ερώτηση ότι δεν ισχύει ο νόμος. Επίσης το σχολικό βιβλίο λέει ότι ο νόμος του Ampere ισχύει μόνο για σταθερά ρεύματα(σωστό) αλλά και σταθερά μαγνητικά πεδία!!. Δηλ σε ευθύγραμμο ρευματοφόρο αγωγό που το Β δεν είναι σταθερό (αλλάζει η κατεύθυνση) ..ο νόμος του Αmpere δεν ισχύει!! (τσάμπα τον υπολογίζει το βιβλίο μετά. Το σαφέστερο θα ήταν ισχύει για μαγνητικά πεδία που δεν μετβάλλονται με το χρόνο.

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Χαράλαμπος Κασωτάκης
Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
07/09/2022 8:02 ΜΜ

Καλησπέρα Πάνο, ενδιαφέρουσα η παρατήρησή σου.Η άποψή μου παρακάτω.
comment image

Διονύσης Μάργαρης
07/09/2022 8:47 ΜΜ

Καλησπέρα Πάνο.
Απλά δεν θα το βρω!!!
Δεν σημαίνει ότι ο νόμος του Αμπέρ λύνει κάθε πρόβλημα…
Εκτός και αν καταφύγω στην αρχή της επαλληλίας και φέρω πρώτα τον ένα αγωγό και στη συνέχεια τον άλλον… και για κάθε περίπτωση πάρω ένα κύκλο με το κέντρο του, ένα σημείο του εκάστοτε αγωγού.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
07/09/2022 9:33 ΜΜ

Καλησπέρα
Δεν καταλαβαίνω τι συζητάμε.

Η πρόταση 4β είναι πολύ καλά διατυπωμένη
και
συμφωνώ απόλυτα με τον Πάνο

ηπρόταση είναι ολόσωστη.
χωρίς μήπως και χωρίς αστερίσκους.

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
07/09/2022 9:46 ΜΜ
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Καλησπέρα Δημήτρη. Πως είναι σωστή, όταν το Β στον τύπο δεν είναι απαραίτητα αυτό που μπορεί να υπολογιστεί από τον νόμο;
Να το θέσω διαφορετικά: αν στον τύπο βάλω το Β από όλα τα ρεύματα, άσχετα με το αν διαπερνούν την επιφάνεια που ορίζει η καμπύλη, ο νόμος δεν ισχύει;

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Στάθης Λεβέτας
Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
07/09/2022 9:49 ΜΜ

Καλησπέρα στην παρέα.
Συμφωνώ με αυτά ακριβώς που έγραψε ο Διονύσης και σαν συμπέρασμα καi ο Στάθης επί του θέματος.

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα κι από μένα,
Στο παράδειγμα 4-1, εδώ:
comment image
χρησιμοποιεί το νόμο του Ampere για τον υπολογισμό της Β στο εσωτερικό σωληνοειδούς απείρου μήκους.
Η χρησιμοποιούμενη Β στην απόδειξη προέρχεται μόνο από τα ρεύματα εντός της κλειστής γραμμής, ή από όλο το σωληνοειδές;

Παναγιώτη, Δημήτρη θα μπορούσαμε πράγματι να σχεδιάσουμε μόνο το πεδίο που προέρχεται από τα έγκλειστα ρεύματα. Πάλι θα ίσχυε ο νόμος του Ampere, αλλά δεν θα μπορούσαμε να τον χρησιμοποιήσουμε στην πράξη γιατί δεν θα γνωρίζαμε την ακριβή μορφή του πεδίου.

Η διαφωνία είναι στη διατύπωση “λαμβάνουμε υπόψιν μόνο“.
Αν η διατύπωση ήταν “… θα μπορούσαμε να λάβουμε υπόψιν μόνο ...” τότε θα ήταν σωστή.

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Διονύσης Μητρόπουλος
Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
07/09/2022 10:14 ΜΜ
Απάντηση σε  Στάθης Λεβέτας

Στάθη ο νόμος ισχύει και αν υπολογίσω και συνιστώσες Β από ρεύματα εκτός της περικλειόμενης επιφάνειας. ΣΡωτάει όμως τι πρέπει να βάλει ο μαθητής για να εφαρμόσει τον νόμο π.χ. σε συμμετρική κατάσταση. Να τον εφαρμόσει μήπως ψάχνοντας την Β την συνολική σε ένα σημείο ;
Στο γράφει παραπάνω ο Πάνος : όταν έχουμε έναν ευθ. αγωγό εντός και έναν εκτός να θεωρήσω ότι τα γινόμενα είναι της συνολικής Β επί το αντίστοιχο dl(ι). Και τότε τι κοινό παράγοντα να βγάλω ; Πως θα υπολογίσω τα γινόμενα όταν καταργώ την συμμετρία συνυπολογίζοντας και τις συνιστώσες των β που οφείλονται στα εξωτερικά ρεύματα. Η άχρηστη εφαρμογή ενός ολόσωστου νόμου σε ενδιαφέρει ή πως πρέπει να τον εφαρμόζει ο μαθητής;
Διότι η πρόταση α) ελέγχει αν ξέρεις ότι ισχύει γενικά. Η β) πρόταση σε ελέγχει αν ξέρεις να την εφαρμόζεις σε συμμετρία .

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
07/09/2022 10:52 ΜΜ

Πάνο, τώρα που κοίταξα ξανά το επισυναπτόμενο αρχείο, δεν καταλαβαίνω γιατί στην τελευταία σχέση, στην προτελευταία ισότητα, μηδενίζεις τον όρο ΣΒΔlσυν(θ).
Δημήτρη, εγώ δεν κατάλαβα ότι ρωτάει τι πρέπει να βάλει ο μαθητής, αλλά ποιο Β εμπλέκει ο νόμος, αυτήν δεν είναι η ερώτηση; Προφανώς με ενδιαφέρει η σωστή ερμηνεία του νόμου, την οποία δεν θεωρώ άχρηστη.
Νομίζω ότι σύμφωνα με την παρουσίαση του βιβλίου, δίνεται η λανθασμένη εντύπωση ότι η κύρια εφαρμογή του νόμου, είναι ο υπολογισμός του Β. Από εκεί ξεκινά το πρόβλημα, για αυτό θεωρώ την ερώτηση του Πάνου, όπως ήδη έγραψα παραπάνω, ενδιαφέρουσα.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλημερα σε ολους.Ο νομος Ampere στην διατυπωση του περιεχει την κυκλοφορια κατα μηκος μιας καμπυλης,του μαγνητικου πεδιου που οφειλεται σε ολα τα ρευματα και οχι μονο σε αυτα που περιεχονται στην καμπυλη.Εφαρμοζεται ακομα και αν στην καμπυλη δεν περιεχονται καθολου ρευματα.
Παραδειγμα: Ενας ευθυγραμμος αγωγος απειρου μηκους ειναι καθετος στο επιπεδο της σελιδας στο σημειο Α και διαρεεται απο ρευμα εντασης Ι και γνωστης φοράς. Να βρεθει η ποσοτητα ΣΒΔl κατα μηκος της χορδης ΒC του κυκλου με κεντρο το Α,γνωστης ακτινας,και με γνωστη γωνια BAC.
Λυση:Eφαρμοζω τον νομο Ampere στην κλειστη καμπυλη BCDB. Η κυκλοφορια του μαγνητικου πεδιου κατα μηκος αυτης της καμπυλης ειναι μηδεν διοτι στην καμπυλη δεν περιεχονται καθολου ρευματα,Αρα η ζητουμενη ποσοτητα ειναι αντιθετη απο την τιμη της κατα μηκος του τοξου
CDB η οποια υπολογιζεται ευκολα αναλυτικα λαμβανοντας υπ οψιν το μαγνητικο πεδιο του ευθυγραμου αγωγου,Ετσι εχω εφαρμοσει τον νομο Ampere εχοντας λαβει υπ οψιν ρευμα που δεν περιεχεται στην καμπυλη BCDB.
Αρα η προταση ειναι λαθος.
Επισης στην διατυπωση της ερωτησης,κατα την γνωμη μου κακως υπαρχει η λεξη βροχος, Σε κανενα βιβλιο μαθηματικων μια νοητη κλειστη καμπυλη δεν λεγεται βροχος.
comment image

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης