Πως θα διδάξουμε τη Στροφορμή;

Καλημέρα συνάδελφοι. Σύμφωνα με την νέα ύλη:

4.7 Στροφορμή (εκτός από την παράγραφο 4.7 Β: Στροφορμή στερεού σώματος και εκτός από την απόδειξη και
τη λεκτική διατύπωση της σχέσης 4.18 της παραγράφου 4.7 Γ που αναφέρεται σε στερεό)

4.8 Διατήρηση της Στροφορμής (έως και την πρόταση «Εάν η συνολική εξωτερική ροπή σε ένα σύστημα είναι μηδέν η ολική στροφορμή του συστήματος παραμένει σταθερή»)

Είναι σαφές ότι ασχολούμαστε μόνο με στροφορμή υλικού σημείου.

Η ροπή αδράνειας και ο θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης είναι ΕΚΤΟΣ.

Ο τύπος όμως για ένα σύστημα σωμάτων Στ = dL/dt δεν αφαιρείται!

Πως τον εξηγούμε; Υπάρχει Στ σε σύστημα υλικών σημείων στη θεωρία του βιβλίου;

Παρακάτω εντός της ύλης είναι η παράγραφος

stroformh

Πως διδάσκονται όλα αυτά; Η Γη είναι υλικό σημείο; Υπάρχει Στεξ σε σύστημα υλικών σημείων; Μπορούμε να προσαρμόσουμε τη διδασκαλία της Α.Δ.Σ. μόνο σε υλικό σημείο;

 

 

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
19 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπερα σε ολους. Καταλαβαινω οτι η μεθοδολογια,η δραστηριοτητα,η τεχνικη της διδασκαλιας ενος καθηγητη Φυσικης που διδασκει στην Γ Λυκειου εχει μια και μονον μια βασικη στοχευση.Την ιδια με την στοχευση του μαθητη ο οποιος ειτε πληρωνει χρηματα,αν ο καθηγητης δουλευει ιδιωτικα,ειτε οχι αν ο καθηγητης δουλευει σε δημοσιο Λυκειο,οπως εγω.Η στοχευση αυτη ειναι η επιτυχια στις γενικες εξετασεις και η εισαγωγη στην σχολη που επιθυμει ο καθενας. Οι μαθητες μας στην Γ λυκειου ειναι ενηλικοι Ανδρες και Γυναικες οι οποιοι επιθυμουν να μπουν στο Πανεπιστημιο και η επιθυμια τους για μενα ειναι διαταγη.Τους αντιμετωπιζω σαν να ειχα φροντιστηριο και εχουν ερθει σε μενα ιδιωτικα και το μαθημα μου ειναι αντιστοιχο.
Δεν μπορουμε στην Γ Λυκειου να εμβαθυνουμε και να δινουμε μεγαλη εμφαση σε λεπτομερειες που ξεφευγουν απο τον στοχο των γενικων εξετασεων.Οσοι γινουν φυσικοι ή μηχανικοι θα εκπαιδευονται στο Πανεπιστημιο ή το Πολυτεχνειο για μια επιπλέον τετραετια τουλαχιστον και θα τα μαθουν εκει καλυτερα. Αρα στην Γ Λυκειου ο στοχος ειναι ενας και χειροπιαστος.
Αρα πως διδασκουμε την στροφορμη?
Ετσι ωστε να κανουμε τον μαθητη ικανο να αντιμετωπισει οποιαδηποτε ερωτηση, της οποιας η απαντηση προκυπτει λογικα απο ενα συνολο προτασεων που αποτελουν την εξεταστεα υλη. Αυτο τεχνικα ειναι αρκετα απλο για τον καθηγητη. Πολυ πιο απλο απο οτι θα ηταν αν η Φυσικη αυτη διδασκοταν ας πουμε στην Α Λυκειου οπου οι ηλικιες ειναι μικροτερες και στοχοι της διδασκαλιας ειναι πολυσυνθετοι.
Εδω το μονο που χρειαζεται να ξερουμε ειναι τι ειναι εντος υλης και τι εκτος.
Η ασκηση του Διονυση Μητροπουλου ειναι χαρακτηριστικο παραδειγμα ασκησεως εντος υλης.
Η κινητικη ενεργεια ενος δακτυλιου που ανεφερε σε σχολιο του ο Ανδρεας ειναι εντος?
Ή η στροφορμη ενος συνολου απο απειρα υλικα σημεια και οχι μονον δυο οπως στην ασκηση του Διονυση ειναι εντος?
Εγω με την εμπειρια που εχω λεω οτι ναι μεν οι απαντησεις μπορει να προκυπτουν με μαθηματικο τροπο απο τις εντος υλης παραγραφους του σχολικου μονον, αλλα τετοιες ερωτησεις δεν προκειται να πεσουν διοτι κλασικα στην παγκοσμια βιβλιογραφια επονται της ροπης αδρανειας και τα παρατραγουδα αν πεσουν θα ειναι μεγαλα..
Δεν προκειται κανενας να μας δωσει καταλογο με ολες τις πιθανες
εντος υλης ερωτησεις.
Αν προκειται για θεωρια εντος ειναι οτι λεει το ΦΕΚ. Αν προκειται για ασκησεις,ό νοών νοείτω.
Ετσι ο καθενας επιστρατευει την εμπειρια του,την ευφυια του,διαβαζει και Υλικο και πραττει αναλογως.

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Αθανάσιος Παπαδημητρίου

Καλησπέρα, τωρα που ηρθαν οι οδηγιες εγινε κανεις σοφοτερος για το πως θα διδαξουμε τη στροφορμη;

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα κι από εδώ,

Ας μην παραπονιώμαστε.
Εμπλουτίσαμε τις … γνώσεις μας για τη ροπή δύναμης! 🙂
(Οδηγίες, σελ. 45)

comment image

Στη στροφορμή όμως φαίνεται ότι …το ξέχασαν!!