Οδηγίες διδασκαλίας Φυσικής-Χημείας Λυκείου

Δόθηκαν οι οδηγίες διδασκαλίας για το σχολ. έτος 2022-23.

Δείτε:

Για τις τρεις τάξεις του Λυκείου στη Φυσική

ΣΥΝ_116377_ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΛ_2022_23

Για την Χημεία της Γ΄τάξης στη Χημεία

ΣΥΝ3_116191_ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΕΛ ΠΡΟΣ_2022_23

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
62 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
23/09/2022 9:43 ΜΜ

Καλησπέρα σε όλους.
Με μια πρώτη ματιά, διαπίστωσα να μην είναι στην ύλη οι ασκήσεις Αυτεπαγωγής. Δείτε:
comment image
comment image
Μήπως έγινε κατά λάθος η παράλειψη;

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Διονύσης Μάργαρης
Μίλτος Καδιλτζόγλου

Μάλλον κάτι δεν πήγε καλά…Η 4.59 από το Γ΄ τεύχος είναι στην ύλη…;

Ζάρας Γιάννης
23/09/2022 11:41 ΜΜ

Καλησπέρα σας.
Νόμιζα οτι θα ξεκαθάριζε και ταυτόχρονα θα ηρεμούσε το μυαλό μου μετά την ανακοίνωση των οδηγιών. Νόμιζα οτι δεν γινόταν να υπάρξει μεγαλύτερη σύγχυση. Αλλά δείτε σας παρακαλώ τις οδηγίες απο την συμβολή και τις ασκήσεις που ειναι εντός και εκτός.
comment image

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Διονύσης Μάργαρης
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Διονύση, δεν είναι οι light ασκήσεις αυτεπαγωγής, είναι όμως τα ultra προβλήματα
5.66 έως 5.69…αυτεπαγωγή εξετάζουν τα 5.68 και 5.69

Μέσα και το 5.67, άρα μέσα η διέλευση πλαισίου από ΜΠ…..

Ειλικρινά δεν κατανοώ γιατί να μην διδαχθεί το 5.42 (β) …. κόκκινη κάρτα στην ΑΔΕ;;;

Μίλτο προφανώς η 5.49 του Γ τεύχους γράφτηκε ως διδακτέα κατά λάθος…..

Μένει να δούμε αν τα θέματα της ΤΘΔΔ θα τηρήσουν τις οδηγίες, όχι μόνο ως προς τη θεματολογία, αλλά κυρίως ως προς το βαθμό δυσκολίας

Σαράντος Οικονομίδης

Καλημέρα σας. Πρόκειται για ακούσια παράληψη. Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να είναι εντός ύλης τα προβλήματα και όχι οι ασκήσεις. Αν χρειαστεί θα σταλεί προσθήκη με τη διευκρίνιση. Όσον αφορά το 2.46 Αναφέρεται μόνο στην τιμή του πλάτους.

Να είσαστε καλά

Διονύσης Μάργαρης
24/09/2022 11:22 ΠΜ

Καλημέρα Σαράντο.
Σε ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Αξίζει να παρατηρήσουμε ότι από την Κβαντομηχανική, ξεχωρίζει (μακράν των υπολοίπων) το Φωτοηλεκτρικό Φαινόμενο σε πλήθος προτεινόμενων διδακτικών ωρών.

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Απ’ ‘ότι φαίνεται τα φαινόμενα για τους γραφοντες την ύλη είναι σημαντικότερα από τους νόμους π.χ. του Snell. Αμφιβάλλω αν υπάρχει άλλο παγκόσμιο παράδειγμα σε δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου αφιερώνονται τόσες πολλές διδακτικές ώρες για φαινομενολογία και τέτοια ύλη που θυμίζει μορφοκλασματικό(Fractal). Σημεία των καιρών. Θα μπορούσαμε να δώσουμε στο μάθημα της Γ Λυκείου κατ αναλογία με τον τίτλο που εδωσε ο Νεύτωνας στο έργο του Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica (χωρίς το μαθηματικές μια και οι μαθητές δεν κατανοούν τα μαθηματικά των νόμων Biot-Savart, Ampere, της εξ Στρόντιγκερ,της αρχής αβεβαιότητας κ.λ.π) το
“Philosophiae et phaenomena Naturalis Principia,credideritis non intelligetis” Αρχές και φαινόμενα της Φυσικής Φιλοσοφίας, πίστευε και μην κατανοής”

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Γεια σου Χαράλαμπε.
Τα fractals όμως έχουν δομή και είναι καλαίσθητα!

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα σε όλους,
Στις οδηγίες της Α΄ Λυκείου (σελ. 8) εισάγει τη μέση ταχύτητα ως διανυσματικό μέγεθος (μετατόπιση/χρόνος):

comment image

Στο σχολικό όμως (σελ. 48) εστιάζει κυρίως στην αριθμητική μέση ταχύτητα (διάστημα προς χρόνος)

comment image

Πέρα από το προφανές ότι εμείς θα διδάξουμε και τις δύο,
δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια συνέπεια μεταξύ σχολικού και οδηγιών;

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Επισημαίνω ότι στο θέμα “αρχική φάση μόνο 0 ή π/2” στις ταλαντώσεις,
μπήκε λίγο … νερό στο κρασί 🙂
(Οδηγίες, σελ. 47)

comment image

Διονύσης Μάργαρης
25/09/2022 9:12 ΠΜ

Καλημέρα Διονύση και καλή Κυριακή.
Εδώ θα συμφωνήσω και θα συγχαρώ το ΙΕΠ. Ήταν κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει χρόνια… Και ας υπάρχει ασυνέπεια με το βιβλίο! Κάποια αυγά πρέπει να σπάσουν αν θέλουμε ομελέτα 🙂
Απλά μου δημιουργείται ξανά η απορία.
Αυτό δεν μπορούσε να γίνει στην στροφορμή υλικού σημείου; Γιατί δεν έγινε;
Δικαιούμαι να υποστηρίξω ότι δεν έγινε για να μην δοθεί χώρος για επιπλέον ασκήσεις.
Εντάξει βάζουμε και προωθούμε ασκήσεις στο φωτοηλεκτρικό (το επεσήμανε ο Μίλτος), αλλά προτιμάμε να διδάσκεται λάθος η στροφορμή, μην τυχόν και ασχοληθούν οι μαθητές. Ας μπορούν να διατυπώνουν απλά τον ορισμό (και ας είναι λάθος) και την ΑΔΣ και ας μην καταλαβαίνουν τι ακριβώς λένε και σε τι εξυπηρετεί…

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση,
Φοβάμαι πως, γράφοντας τις οδηγίες, δεν πρόσεξαν ότι το σχολικό αναφέρεται στη μέση αριθμητική ταχύτητα.
Διαφορετικά, θα έπρεπε να γράψουν οδηγία “να διδαχθεί η μια, ή η άλλη ή και οι δύο”.
Σε τυχόν ερώτηση:
“Πόση η μέση ταχύτητα σε χρόνο μιας περιόδου στην ΟΚΚ”
τί απαντά ο μαθητής; 2πR/T ή μηδέν;

Διονύσης Μάργαρης
25/09/2022 10:01 ΠΜ

Καλημέρα και πάλι Διονύση.
Νομίζω ότι και η αριθμητική μέση ταχύτητα, η οποία συνδέεται με το διάστημα που διανύει το κινητό έχει την αξία της και θα διδαχθεί.
Αλλά αν θέλουμε να περάσουμε από την μέση ταχύτητα στην στιγμιαία (πράγμα που προσπαθεί το βιβλίο), θα πρέπει η αφετηρία και η κατάληξη να είναι ίδιας φύσεως.
Δεν μπορείς να ξεκινάς από μέση (αριθμό) και και να καταλήγεις σε στιγμιαία (διάνυσμα).

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιαννης Μποκος
25/09/2022 10:39 ΠΜ

Καλημερα. μια απορια. Στις ταλαντωσεις, η 1.39 γιατι εινα ιμεσα στην υλη? Με αυτην δε δινουν το ευλογια τους σε ασκησεις που χρησιμοποιουν το στρεφομενο?
Αν ειναι να διδαξεις παλι το στρεφομενο και ολες αυτες τις ασκησεις που υπολογιζεις χρονικη διαρκεια, ε τοτε τι εκοψαν? γιατι εβγαλαν τις αρχικες φασεις πλην 0 και π/2? Μας δουλευουν?
Και κλεινωντας. ΠΩΣ ΘΑ ΒΓΕΙ Η ΥΛΗ? αν ειναι δυνατον.
Πιστευα πως με τις αναλυτικες οδηγιες, καπως θα περιοριζαν τα ειδη ασκησεων. Αμ δε…
Δωσαν τις πρωτες οδηγιες οταν τελειωσε η καλοκαιρινη προετοιμασια. οι πιο πολλοι κανα καποια κομματια που ηταν εκτος.
Τωρα θες εναμιση μηνα για πλακα, για τις ταλαντωσεις. εναμιση για τα κυματα ενα μηνα για το στερεο, εναμιση μηνα για κβαντο. και για τα εξτρα του ηλεκτρο, ακομα ενα μηνακι.
Δε βγαινει. Και δε σου εξηγουν τι και απο που να κοψεις. ολα μεσα….
Καλα θα παει αυτο….