Α2. Μια σφαίρα Α κινείται σε λείο οριζόντιο επίπεδο με ταχύτητα και συγκρούεται με μια σφαίρα Β, ίσης ακτίνας αλλά διαφορετικής μάζας, η οποία ηρεμούσε. Θεωρούμε ορθογώνιο σύστημα αξόνων με αρχή Ο την αρχική θέση της Β σφαίρας, ενώ ο άξονας x’x συμπίπτει με τη διεύθυνση της αρχικής ταχύτητας της σφαίρας Α όπως στο σχήμα (σε κάτοψη). Μετά την κρούση η Α σφαίρα κινείται κατά μήκος του ημιάξονα Οy. Η σφαίρα Β θα κινηθεί:
- i) Κατά μήκος του ημιάξονα Οx. ii) Πάνω στη διχοτόμο της ορθής γωνία y’Οx.
iii) Στο τεταρτημόριο y’Οx σε διεύθυνση που σχηματίζει γωνία θ>45ο με τον άξονα y’y
Δίνεται πως γωνίες θ>45ο έχουν εφθ>1.
Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας. Μονάδες 15
Καλησπέρα Θοδωρή και σε ευχαριστώ για την κοινοποίηση του διαγωνίσματός σου.
Επί της ουσίας… το ξετίναξες το κεφάλαιο.
Μια ολοκληρωμένη πλήρης εξέταση!
Αυτός ήταν ο στόχος Διονύση, να το “ξετινάξουμε”…
Ευχαριστώ
Καλησπέρα Θοδωρή. Πολύ καλό τεστ, με διαβάθμιση και έξυπνα ερωτήματα. Το έδωσα ήδη στους μαθητές μου. Δυσκολεύτηκαν στο Α2 και στο Γ. Στο Γ υπάρχει και δουλειά που δε φαίνεται. Νόμος Newton για κάθε σώμα για εύρεση επιτάχυνσης – ή τουλάχιστον απόδειξης ότι έχουν ίδιο μέτρο επιτάχυνσης – και χρήση των τύπων της ταχύτητας σε ΟΕΠΧ κίνηση, με θετική φορά προς τα πάνω. Οι μαθητές προσπαθούσαν να βρουν τις υ1, υ2 με ΘΜΚΕ…
Η ανάλυση της πλάγιας κρούσης και η άμεση εφαρμογή των τύπων μετωπικής ελαστικής κρούσης στον Ψ άξονα είναι απόλυτα νόμιμη και γλυτώνει πολύ κόπο.
Καλό βράδυ!
Έτσι είναι Ανδρέα, το Α2 και το Γ δυσκόλεψαν περισσότερο.
Σήμερα τα λύσαμε.
Τους ρώτησα αν στο Α2 χρειάστηκε κάτι extreme
Η απάντηση ήταν πως κάθε βήμα, ήταν γνωστό….
“Τότε γιατί το θεωρείτε δύσκολο;” τους ρώτησα…
Συμφωνήσαμε πως η δυσκολία είναι γιατί ξεφεύγει από τις νόρμες
που συνήθως ακολουθούμε…. τύπους και ποσοστά….
Το Γ, επίσης δυσκόλεψε γιατί δεν υπολόγισαν την επιτάχυνση
που ήταν κοινή αφού δεν εξαρτάται από τη μάζα…
Μου είπαν και είχαν δίκιο, πως όλα τα ερωτήματα είχαν “κάτι”
και πως όλα μαζί δίνουν δύσκολο τελικό αποτέλεσμα
Συμφώνησα, αλλά τους εξήγησα πως ζητούμενο δεν είναι ο βαθμός,
αλλά η γνώση που θα αποκομίσουν….σε συνθήκες εξέτασης,
που συνήθως δεν ξεχνιέται….
Ευχαριστώ Ανδρέα, η γνώμη συναδέλφων έχει αξία….
Καλημέρα Θοδωρή.
Δυνατή προπόνηση στους “παίκτες”.
Το Α2 πράγματι ζορίζει.
Το Γ ΚΑΛΟ και για τον πλουραλισμό λύσεων χωρίς υπολογισμό του κοινού χρόνου :
με βάση την Κ=Ρ^2/2m βρίσκω ΔΚ=5Κ1/2
ΑΔΟ: υ2=3υ1/2
Απο τις δυο Κινήσεις: υ1=υο-υ2 Αρα υ1=2υο/5
Τέλος ΔΚ= m1υο^2/5
Να είσαι καλά , καλορίζικο και αβανδάλιστο το σπίτι της ομάδας!
Παντελή, τα σχόλιά σου πάντα κτυπάνε “φλέβα συναισθήματος”
Για τους μεγαλύτερους, καλά τα νέα σύγχρονα γήπεδα, αλλά
η καρδιά είναι μαζί με όλους όσους μας συνόδεψαν στα τσιμέντα
του παλιού, πριν και από τη “σκεπαστή”…
Γιατί μην ξεχνάμε πως
Ευχαριστώ και για την εναλλακτική λύση