Για την εξέταση του μαθήματος «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, ισχύουν τα εξής:
Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:
α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.
β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, καθώς και οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων πειραματικών δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.
γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.
δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για την επίλυσή του/της. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.
Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Πουθενά δεν λέει ότι το πρώτο θέμα πρέπει να αποτελείται από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ούτε καν κλειστού τύπου. Μόνο ερωτήσεις που θα ελέγχουν μεγάλο εύρος της θεωρίας. Μήπως ήρθε η ώρα να φύγουμε από αυτήν τη λογική; Τι λέτε;
Τα ίδια ισχύουν και για τη Φυσική
Καλησπέρα Θοδωρή.
“σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.”
Αν βάζεις σαν στόχο το παραπάνω, μπορεί να έχεις ερωτήσεις ανοικτού τύπου με κάποια ανάπτυξη;
Οι οδηγίες είναι για τις Πανελλαδικές ή για τις ενδοσχολικές με την Τράπεζα θεμάτων;
Για Πανελλαδικές Πέτρο
https://www.alfavita.gr/panellinies/394495_panellinies-2023-o-neos-tropos-exetasis-ton-panelladika-exetazomenon-mathimaton
Νομίζω δεν έχει διαφορά με την περσινή χρονιά.
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/%CE%A6%CE%95%CE%9A_%CE%A4%CE%A1%CE%9F%CE%A0%CE%9F%CE%A3_%CE%95%CE%9E%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%A3%CE%97%CE%A3_2022.pdf
άρα δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός για το α θέμα.
«Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις…»
Δεν αναφέρει αριθμό, π.χ. πέντε, ως είθισται.
Εγώ θα έβαζα τουλάχιστον 10 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για 2 λόγους.
Θα εξέταζα περισσότερα μέρη της ύλης και θα μειωνόταν η υψηλή βαθμολογική βαρύτητα αυτών των ερωτήσεων (5 μονάδες στις 100).
Δεν ισχύουν τα ίδια για τη Φυσική. Στις οδηγίες της Φυσικής υπάρχει και αυτό:
“Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που θα συνοδεύονται από πίνακα δεδομένων και τύπων ο οποίος θα περιλαμβάνεται στις διδακτικές οδηγίες.”
Αυτό δεν υπήρχε στις περσινές οδηγίες και αλλάζει πάρα πολύ τα πράγματα!
Ο πίνακας είναι αυτός που υπάρχει στις 3 τελευταίες σελίδες των οδηγιών.
Αυτός ο Πίνακας θα δίνεται την ώρα των εξετάσεων;
Άρα δεν θα χρειάζεται να γνωρίζουν σχεδόν καμία σχέση από έξω;
Ενδιαφέρον το Β Θέμα. Ισως οδηγήσει στο να γίνουν επιτέλους πειράματα στις τάξεις τόσο των σχολείων όσο και των φροντιστηρίων με μεγάλο όφελος για τα παιδιά.
Αν σκεφτούμε ότι σύμφωνα με έρευνα που έκανε το Τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ το 95% των μαθητών δεν έχει κάνει ποτέ συστηματικό πειραματισμό, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η αλλαγή αυτή θα φέρει μελλοντικά και αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας της φυσικής και της χημείας.
Καλημέρα Τίνα.
“καθώς και οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων πειραματικών δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.”
Δεν είναι καινούργιο!
Υπάρχει για πολλά χρόνια στον νόμο…
Καλημέρα Τίνα και Διονύση.
Θα γίνουν πειράματα ή θα αρχίσει διδασκαλία “επί χάρτου” πειραματικών θεμάτων;
Καλημέρα Γιάννη.
Προφανώς το δεύτερο… αφού είναι και πιο εύκολο και πιο αποδοτικό!
Αν έχουμε δίκιο τότε πρέπει να προβληματισθούμε με το “γιατί γίνονται τέτοιες εισηγήσεις”.
Καλημερα.Ποια η διαφορα του τριτου απο το τεταρτο? Οτι το τεταρτο θελει στρατηγικη ενω το τριτο οχι?
Καλησπέρα σε όλους.
Στον πίνακα δεδομένων για τη Φυσική, διαβάζουμε (το ορθότερο) g = 9,8m/s^2. Να υποθέσω ότι θα “υπερισχύει” το g = 10m/s^2 που θα δίνεται στο τέλος των προβλημάτων;