Ένας τροχός ακτίνας R=0,6m ηρεμεί σε οριζόντιο επίπεδο. Τη στιγμή tο=0 τίθεται σε κίνηση αποκτώντας επιτάχυνση κέντρου μάζας Κ αcm, η οποία μεταβάλλεται όπως στο πρώτο από τα παρακάτω διαγράμματα και γωνιακή επιτάχυνση, όπως στο δεύτερο διάγραμμα και με κατευθύνσεις όπως στο σχήμα.
Να βρεθούν:
- Η ταχύτητα του κέντρου Κ του τροχού, καθώς και η γωνιακή ταχύτητα του τροχού την στιγμή t1=2s.
- Η ταχύτητα και η οριζόντια επιτάχυνση του σημείου επαφής του τροχού με το επίπεδο, σημείου Α, τις χρονικές στιγμές:
α) t1= 2s,
β) t3= 6s.
ή
Συντονίστηκες με τον Χρήστο, Διονύση…
Νομίζω, θα είχε θέση και ένα ακόμα ερώτημα:
Ποια χρονική στιγμή μηδενίζεται η ταχύτητα στο σημείο επαφής με το δάπεδο;
ή
Ποια χρονική στιγμή ο τροχός παύει να σπινάρει και αρχίζει να ολισθαίνει
προς τα μπρος;
Απ: 4,8s
Η σημαντική όμως πληροφορία είναι πως στο διάγραμμα α(γων)-t , το εμβαδόν ισούται με τη Δω
Διονύση καλημέρα.
Και ότι έλεγα να γράψω ότι συντονίστηκαμε αλλά πρόλαβε ο Θοδωρής.
Η δική σου μέσω των διαγραμμάτων μπορεί να δώσει πολλά ωραία ερωτήματα και να γίνει ενα ωραίο τρίτο θέμα. Πολλοι μαθητές συνεχίζουν να ρωτουν αν η ολίσθηση είναι εντός.
Καλημέρα Θοδωρή, καλημέρα και από εδώ Χρήστο.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Σίγουρα Θοδωρή το θέμα “σηκώνει” και πολλά άλλα ερωτήματα.
Απλά δεν γίνεται να μπουν όλα στο “ίδιο καλάθι”!
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή. Το εμβαδόν στο διάγραμμα α-t δεν είναι και πολύ δημοφιλές, αλλά η ολίσθηση ακόμα λιγότερο. Η κίνηση αυτή είναι εντός ύλης αφού κάνουμε τη σύνθετη κίνηση στερεού και όχι μόνο κύλιση. Ήδη περικόπηκε η Δυναμική και η Ενέργεια, ας μείνει τουλάχιστον λίγη Κινηματική.
Ανδρέα, καλό μεσημέρι και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.