Στο σχήμα βλέπετε ένα δίσκο ο οποίος βρίσκεται σε επαφή με το κεκλιμένο κλίσης 600 και με το ζυγό δαπέδου του οποίου το επίπεδο επαφής είναι λείο και οριζόντιο . Περιφερειακά στο δίσκο, σε ελάχιστου βάθους αυλάκι, είναι τυλιγμένο αμελητέας μάζας μη εκτατό νήμα το οποίο περνά από τροχαλία χωρίς τριβή στον άξονα και αν στο ελεύθερο άκρο του κρεμάσουμε σώμα βάρους W=30Ν ,η ένδειξη του ζυγού μηδενίζεται ενώ ο δίσκος παραμένει ακίνητος .
Η συνέχεια…εδώ σε Word εδώ σε pdf
Καλημέρα Παντελή και καλό ΣΚ.
Ωραία η ισορροπία σου και η ζυγαριά, που είτε υπάρχει, είτε δεν υπάρχει το ίδιο κάνει!
Καλό απόγευμα Διονύση.
Γνωστές τέτοιου είδους ισορροπίες με το νήμα σε διάφορες διευθύνσεις σε σχέση με το κεκλιμένο ,οπότε είπα να βάλω μια ζυγαριά και σιγά σιγά μεταβάλλοντας το βάρος που κρέμασα και αλλάζοντας την κλίση του κεκλιμένου να πετύχω μηδενισμό της ένδειξης του ζυγού τη στιγμή που επίκειται η ολίσθηση με κάποιες σκέψεις ενδιάμεσες
που δεν ολοκληρώθηκαν μένοντας στο απλό και πράγματι άνευ ιδιαίτερου ρόλου στο ζυγό .
Με την ευκαιρία μια “απορία” :στον 1ο τρόπο λύσης στο 2ο ερώτημα, βλέπω δεν παίζει το κρεμασμένο βάρος και …απορώ.
Καλό Σαββατοκύριακο
Υ.Γ
Προς Παππούδες
290-5+15Χ2:3-100=290-5+30:3-100=290-5+10-100=195 λέω στη μικρή (Δ’ τάξη ),
ενώ η Δασκάλα λέει …=300Χ2:3-100=200-100=100
Παντελή καλησπέρα.
Ωραία η ισορροπία που η ζυγαριά τελικά δεν επιτέλεσε τον αρχικό της στόχο όπως λες.
Ενδιαφέρον το ερώτημα που θέτεις. Με ανάλυση σε οριζόντια και κατακόρυφη συνιστώσα της δύναμης Ν αυτό που βγάζω είναι ότι στην κατάσταση που έχει χαθεί η επαφή με το ζυγό Wδίσκου=ρίζα3*Wκρεμασμένου σώματος
Καλημέρα Χρήστο.
Με την ανάλυση που λες απαντάς άμεσα στο 3ο ερώτημα ,μέσω των συνθηκών μη μεταφοράς (ΣFx=0 ,ΣFψ=0) χωρίς να απαιτηθεί συνθήκη μη περιστροφής
Σ’ ευχαριστώ . Καλή Κυριακή
Όμορφη Παντελή, με την απαραίτητη απαιτούμενη γεωμετρία….
Ανάρτηση δική σου χωρίς γεωμετρία, δεν γίνεται….
Όσο για τη σειρά των πράξεων σε αριθμητική παράσταση…. πονεμένη ιστορία
Ευχαριστώ Θοδωρή.
Πάντως απλές οι γεωμετρικές απαιτήσεις της και οι φυσικές βεβαίως.
Με τα νούμερα τι γίνεται ; “Πονεμένη ιστορία” λες ,μα ακόμη δεν γιατρεύτηκε ;
Το έτσι κι αλλιώς στα μαθηματικά, δεν γίνεται …νομίζω.
Ο Scientific Calculator πάντως βγάζει …195 κι εγώ πρέπει να ισορροπήσω ευσταθώς τις σχέσεις μεταξύ των εμπλεκομένων.
Καλό υπόλοιπο Κυριακής
Υ.Γ
Αν με δεις κανένα πρωινό στη πύλη του Βαρβάκειου ,μη παραξενευτείς ,… οι γέροντες ξυπνούν αχάραγα και η άσκηση είναι απαραίτητη.
Καλησπέρα Παντελή. Πολύ καλή. Πολύ λεπτομερές σχήμα, αφού ο ζυγός δείχνει μηδέν! Το 1ο ερώτημα είναι από τα πιο ουσιαστικά σε ισορροπία στερεού, με απαραίτητο τον κανόνα που διατυπώνεις στο 2ο ερώτημα. Πολλοί ε’ιναι κάθε χρόνο οι μαθητές που δεν το έχουν συνειδητοποιήσει. Παίρνουν μηχανικά Στ = 0 και δεν έχουν καταλάβει την ουσία.
Και ένα i.p. ΕΔΩ όπου επαληθεύεται η ανυπαρξία δύναμης από τη ζυγαριά.
Καλημέρα Ανδρέα.
Ο κανόνας βοηθά και στο σχεδιασμό και στη λύση, μόνο να τον δικαιολογούν στοιχειωδώς όταν τον χρησιμοποιούν.
Σ’ ευχαριστώ και για το ΙΡ