Α. Ένα μικρό σώμα (υλικό σημείο) μάζας m ηρεμεί σε λείο οριζόντιο δάπεδο, δεμένο στο άκρο αβαρούς και μη εκτατού νήματος μήκους , το άλλο άκρο του οποίου είναι ακλόνητα στερεωμένο σε σημείο Ο του δαπέδου. Το σώμα εκτοξεύεται με ταχύτητα υ0 κάθετη στο νήμα, όπως φαίνεται στο σχήμα. Να χαρακτηρίσετε καθεμιά από τις παρακάτω προτάσεις με (Σ) αν είναι σωστή και με (Λ) αν είναι λανθασμένη, δικαιολογώντας τις επιλογές σας:
Κατά τη διάρκεια της κίνησης του σώματος:
α. η στροφορμή του σώματος ως προς το σημείο Ο είναι κάθετη στο επίπεδο κίνησης και με κατεύθυνση από τον αναγνώστη προς τη σελίδα
β. Ο ρυθμός μεταβολής της στροφορμής του σώματος ως προς το σημείο Ο είναι ίσος με μηδέν
γ. η στροφορμή του σώματος ως προς το σημείο Ο είναι μόνιμα κάθετη στην ορμή του
δ. η στροφορμή του σώματος ως προς το σημείο Ο έχει μέτρο L0 = m υ0 l μόνο τη στιγμή της εκτόξευσης
Η συνέχεια σε word
και σε pdf
Γεια σου Αποστόλη.
Πολύ καλή άσκηση με εξέχον το Γ, μπράβο!!
Έτσι που περιορίστηκε η ύλη στο στερεό, κατάφερες να θέσεις ερωτήματα εντός της εξεταστέας ύλης, με σημαντικά ερωτήματα που ξεκαθαρίζουν πράγματα.
Να είσαι καλά.
Αποστόλη καλησπέρα.
Πολύ καλό θέμα όπως αναφέρει ο Πρόδρομος.
Με απλά υλικά ουσιαστικά ερωήματα. Στο τρίτο σχήμα ίσως μπερδεύει το βέλος της ταχύτητας που προκύπτει μηδεν.
Γεια σου Αποστόλη. Όμορφος συνδυασμός περιπτώσεων σε μία ανάρτηση που θα φανεί χρήσιμη και θα βοηθήσει. Ευχαριστούμε.
Η πρόταση (α) στο σενάριο Γ νομίζω ότι θέλει τροποποίηση στη διατύπωση για να θεωρηθεί σωστή, καθώς δεν διευκρινίζεις χρονικό διάστημα. Όπως πολύ σωστά παρατηρείς στο σχόλιο, υπάρχουν χρονικά διαστήματα που το μέτρο της στροφορμής μειώνεται.
Καλημέρα παιδιά και σας ευχαριστώ.
Πρόδρομε προκαλεί αμηχανία η διδασκαλία του στερεού από φέτος.
Χρήστο την έβαλα, διότι δεν γνωρίζουμε προκαταβολικά αν είναι μηδέν.
Μίλτο έχεις δίκιο. Σε μια αρχική εκδοχή είχα βάλει “στο διάστημα 0 – π/2”, μετά το έσβησα και ξεχάστηκε στο δρόμο. Πρόσθεσα τη λέξη “αρχικά”.
Καλημέρα Αποστόλη.
Πολύ ωραίες οι τρεις παραλλαγές σου, που πρέπει να μπορεί να απαντήσει κάθε υποψήφιος…
Σε ευχαριστούμε.
Καλημέρα Αποστόλη.

Πολύ καλή η τριλογία μα super το Γ μέρος της “ιστορίας”
Χρήσιμο, συνειδητά ο υποψήφιος να αντιστοιχίζει εξισώσεις που αφορούν τα ω, Δθ
με αντίστοιχες της μεταφορικής υ , Δχ.
(Στο Ββ λοιπόν θα μπορούσε εναλλακτικά να γράψει,άσχετα πως προτιμώ την γραφική:
Καλή εβδομάδα
Καλημέρα Διονύση και Παντελή και σας ευχαριστώ.
Καλησπέρα Αποστόλη. Πολύ διδακτική η ανάρτηση. Μας δίνεις μια άσκηση που θα πρέπει να γίνει στην τάξη γιατί είναι εντοπισμένη στην κατανόηση της στροφορμής υλικού σημείου αλλά και τη διατήρησή της. Οι μαθητές θα χρειαστεί να σκεφτούν αρκετά στο Γ΄ θέμα.

Το έκανα και στο i.p. ΕΔΩ με αλγεβρικές τιμές.
Γεια σου Ανδρέα. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο και για το ip. Για το Γ θα βάλουμε κι εμείς ένα χεράκι.