Στο βίντεο παρουσιάζεται μια πειραματική διαδικασία στην οποία:
– υλοποιούμε ένα πείραμα κατάλυσης και ένα αυτοκατάλυσης.
– διερευνούμε ποια είναι η σωστή καμπύλη αντίδρασης.
– σχεδιάζουμε τη γραφική παράσταση V(CO2)= f(t).
Μπορείτε να δείτε το ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ.
Είχαμε κάνει κάποιες συζητήσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα ΕΔΩ και ΕΔΩ.
Όμως τελικά τι είναι αυτό που θα μας δώσει την απάντηση;;;
Μα τι άλλο από το ΠΕΙΡΑΜΑ!!!!
Ευτυχώς για εμένα δεν υπάρχει Χημεία χωρίς την πειραματική επαλήθευση!!!
Πολύ κατατοπιστικό. Αντώνη μπράβο σου και σ’ ευχαριστούμε.
Είναι ξεκάθαρο (και μέσω του πειράματος) ότι το διάγραμμα του σχολικού βιβλίου είναι λάθος και το είχαμε επισημάνει και στις παλιότερες συζητήσεις.
Τι θα συστήσουμε να γράψουν οι μαθητές σε ενδεχόμενο ερώτημα στις Πανελλαδικές;
Μάλλον αυτό που έχει το σχολικό βιβλίο.
Πετάει ο γάιδαρος; Πετάει…
Να είσαι καλά Πέτρο! Εγώ πάντως όταν έστησα το πείραμα και όταν επεξεργάστηκα τα εργαστηριακά αποτελέσματα το χάρηκα αρκετά!!!
Ελπίζω Πέτρο οι φετινοί θεματοδότες να μας διαβάζουν.
Έτσι θα …… προσγειωθεί αυτός ο γάιδαρος!!!
Αντώνη συγχαρητήρια για το πείραμα και την ερμηνεία – είχα ξεχάσει ελαφρώς το διάγραμμα. Το πείραμα είναι στο αίμα σου …. χαμογελάνε και τα μουστάκια σου !
Εξαιρετικός όπως πάντα Αντώνη. Πολύ καλή η ιδέα σου. Μήπως με την χρήση multilog έπαιρνες μια καμπύλη PCO2-χρόνου για κάθε περίπτωση;
Πραγματικά το χάρηκα!!!
Βεβαίως και θα μπορούσαμε να το κάνουμε. Ήταν όμως αρκετά πιο εύκολη η συλλογή του αερίου και η μέτρηση του όγκου του ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Συγχαρητήρια κύριε Χρόνακη. Ευχαριστούμε πολύ.
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια!
Μερικές διαφάνειες που υπάρχουν στο βίντεο.
Διαφάνεια 1.
Διαφάνεια 2
Διαφάνεια 3
Διαφάνεια 4