Μια σανίδα μάζας Μ=12kg κινείται σε λείο οριζόντιο επίπεδο, με σταθερή ταχύτητα υ0=4m/s. Σε μια στιγμή αφήνεται πάνω της (χωρίς ταχύτητα) ένα κουτί Κ, σχήματος κύβου, το οποίο βλέπουμε να παρασύρεται από την σανίδα.
i) Να σχεδιάσετε σε διαφορετικά σχήματα τις δυνάμεις που ασκούνται στο κουτί (Κ) και στην σανίδα (Σ) και να τις χαρακτηρίσετε ως εσωτερικές ή εξωτερικές για το σύστημα των δύο σωμάτων. Είναι το σύστημα αυτό μονωμένο;
ii) Σε μια στιγμή t1, η σανίδα έχει ταχύτητα υ1=3,5m/s. Να υπολογισθεί η ορμή του κουτιού, την στιγμή αυτή.
iii) Αν η μάζα του κουτιού είναι ίση με m=4kg, να βρεθεί η ταχύτητά του, όταν πάψει η ολίσθησή του πάνω στην σανίδα, τη στιγμή t2.
iv) Αν την στιγμή t1 η ορμή του κουτιού μεταβάλλεται με ρυθμό dp2/dt=4kgm/s2, να υπολογιστεί ο ρυθμός μεταβολής της ορμής της σανίδας, την ίδια στιγμή. Ποιος ο αντίστοιχος ρυθμός μεταβολής της ορμής της σανίδας την στιγμή t3= t2+1s.
ή
Ωραία είναι.
Έχεις καταλάβει γιατί κόπηκε η άσκηση του σχολικού βιβλίου με τη σανίδα;
Καλησπέρα Γιάννη.
Ξέρεις εσύ γιατί;
Αυτή όμως δεν ασχολείται με “κρούσεις” της Γ΄ τάξης. Ούτε ενδιαφέρεται για … εξετάσεις 🙂
Είναι άσκηση για την Β΄ τάξη και ασχολείται με ένα σύστημα σωμάτων, εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις και ΑΔΟ.
Ας μου πει κάποιος δεν είναι αυτή η θεωρία που πρέπει να διδαχτούν οι μαθητές στην Β;
Δεν ξέρω γιατί.
Ωραια ασκηση Διονυση.Η ασκηση που κοπηκε μαζι με την κρουση ειναι ασκηση Β Λυκειου.Ωραια ερωτηση σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι αν τα εργα των δυναμεων δρασης αντιδρασης μεταξυ σανιδας και κυβου ειναι αντιθετα η οχι.
Διονύση συμπέσαμε σήμερα με τις ορμές, με μια διαφορά: η δική σου είναι εκτός ύλης…
Καλημέρα Κωνσταντίνε, καλημέρα Αποστόλη και σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Πράγματι συμπέσαμε στην ορμή Αποστόλη, αλλά γιατί θεωρείς ότι η παρούσα είναι εκτός ύλης;
Καλημέρα Διονύση. Χιούμορ ήταν…
Καλημέρα Αποστόλη.
Το υποψιάστηκα, αλλά είπα να το… εκμαιεύσω 🙂