Subscribe
Ειδοποίηση για
20 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Δεν μπορώ να διαβάσω την απάντηση της μαθήτριας, Επαμεινώνδα

Δεν ξέρω αν είμαι μόνο εγώ….

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
15 ημέρες πριν

Επαμεινώνδα, οι εικόνες σου δεν είναι “καθαρές” και δεν φαίνεται τίποτα!!!
Αν θες στείλε μου στο vasilisdoukatzis@gmail.com σε καλύτερη ανάλυση και μέγεθος και τις προσαρμόζω αν δεν μπορείς να τις αλλάξεις εσύ.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μπράβο της!
(Το άνοιξα από τον πίνακα πολυμέσων.)

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Ευχαριστώ Επαμεινώνδα, είδα τη λύση της μαθήτριας.
Σωστή μεν, δύσκολη δε….
Αφού υγρ κάθετη στην ακτίνα, άρα και στη υ του σημείου, γιατί
να μην χρησιμοποιήσει κατευθείαν το Πυθαγόρειο στο ορθογώνιο
τρίγωνο, με υποτείνουσα τη υ(cm) και κάθετες τις υγρ και υ….

Σίγουρα όμως η λύση της μαθήτριας είναι μια λύση από κάποια που ξέρει “γράμματα”….

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
15 ημέρες πριν

Το διόρθωσα Επαμεινώνδα!

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
15 ημέρες πριν

Καλημέρα Επαμεινώνδα.
Μάλλον δύσκολο δρόμο επέλεξε η μαθήτρια!
Θα της πρότεινα ότι η χρήση αξόνων, κάνει συνήθως πιο εύκολα τα πράγματα.

Παντελεήμων Λάπας
14 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Θα διαφωνήσω για τη χρήση αξόνων; βγαίνει σε μια περίπου γραμμή ως εξής:

κατά το στιγμιότυπο ταχυτήτων της άσκησης … έστω Ε το σημείο επαφής … ξέρουμε από τη θεωρία ότι όλα τα σημεία ως προς το Ε συμμετέχουν σε στιγμιαία αμιγώς περιστροφική κίνηση περί το Ε οπότε για

(α) το κέντρο μάζας έχουμε υ_cm = ω*R (1), όπου (KE) = R
(β) για το σημείο Α έχουμε υ_Α = ω*R_A (2), όπου (AE) = R_A
κι επίσης (ΚΑ) = r.

Στην συγκεκριμένη άσκηση το τρίγωνο ΚΕΑ είναι ορθογώνιο τρίγωνο, οπότε (ΑΕ) = Sqrt[R^2 – r^2] = … = R/2 = R_A (3)

Aπό τις (2) και (3): υ_Α = ω*(R/2) = (1/2)*(ω*R) = υ_cm/2 (λόγω της (1))

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
14 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Παντελεήμων Λάπας

Καλημέρα Παντελή.
Θα διαφωνήσω για τη χρήση αξόνων”
Να προτείνεις μια άλλη λύση, δεκτόν.
Να προτιμάς μια άλλη λύση, επειδή σου φαίνεται πιο απλή ή πιο όμορφη και πάλι δεκτόν.
Αλλά διαφωνείς με την πρότασή μου, γιατί είναι λάθος τρόπος; Μόνο αν είναι λανθασμένος δρόμος, μπορείς να διαφωνείς!!!
Επί της ουσίας τώρα για την πρότασή σου, νομίζω ότι γνωρίζεις ότι ο στιγμιαίος άξονας, δεν διδάσκεται στο σχολείο.

Παντελεήμων Λάπας
14 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Αλλά διαφωνείς με την πρότασή μου, γιατί είναι λάθος τρόπος;  … δεν είναι καταφανώς λάθος δρόμος απλά δεν μου φαίνεται ο πιο απλός για θέμα Β

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
14 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Παντελεήμων Λάπας

Δεν διαφωνώ με την πρότασή σου, επειδή είναι λάθος! Σωστή είναι.
Δεν διδάσκεται όμως, άρα στους μαθητές κάτι άλλο πρέπει να ειπωθεί…

Παντελεήμων Λάπας
14 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

τότε μάλλον γίνεται μια χαρά με την σύνθεση ταχυτήτων όπως το κανε η μαθήτρια απλά δεν έδωσε βάση στο ότι τα τρία διανύσματα υ_Α, υ_rot (ή υ_περ) και υ_cm σχηματίζουν ορθογώνιο τρίγωνο στο Α και δεν χρειάζονται οι γωνίες φ και θ ούτε εκείνος ο μακροσκελής τύπος με την τετραγωνική ρίζα για μη κάθετα διανύσματα (εδώ λογικά επικαλέστηκε τον γενικό τρόπο που της έμαθαν) … αρκεί να γίνει σωστά η αντιστοιχία των τριών διανυσμάτων ταχύτητας στις πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου και μετά ένα πυθαγόρειο θεώρημα …

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
14 ημέρες πριν

Καλημέρα σε όλους. Δίνω το θέμα συχνά και παρατηρώ ότι η πλειοψηφία το αντιμετωπίζει όπως η μαθήτρια. Ίσως δεν συνειδητοποιούν ότι η εφαπτόμενη σε σημείο κύκλου είναι κάθετη στην αντίστοιχη ακτίνα…

Κωνσταντίνος Σαράμπαλης

Συνάδελφοι καλημέρα

Μπορεί η μαθήτρια να διάλεξε το δύσκολο και χρονοβόρο δρόμο, αλλά το σχήμα της και η ανάλυσή της δείχνει ότι το «κατέχει το άθλημα». Αν και έχει σημειώσει στο σχήμα τη γωνία ορθή δεν είδε ότι οι δυο πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου είναι γνωστές. Εμείς τα βλέπουμε όλα; Πολλές φορές ο εθισμός σε κάτι δεν μας επιτρέπει να δούμε παραπέρα.

Τελευταία διόρθωση14 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Σαράμπαλης
Χριστόπουλος Γιώργος
14 ημέρες πριν

Καλημέρα σε όλους! Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί όλη η φασαρία με την λύση της μαθήτριας. Πόσες φορές εμείς δεν ακολουθούμε αρχικά έναν πίο περίπλοκο δρόμο και αργότερα δινουμε μια άλλη (ή και περισσότερες) λύσεις πιο βατές; Η μαθήτρια άλλωστε γράφει διαγώνισμα με περιορισμάνο χρόνο, Αυτός ο τρόπος της ήρθε πρώτα αυτόν έγραψε , Τι πιο φυσιολογικό, Αριστη λύση που δείχνει ότι κατέχει το “άθλημα”