Subscribe
Ειδοποίηση για
20 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Δεν μπορώ να διαβάσω την απάντηση της μαθήτριας, Επαμεινώνδα

Δεν ξέρω αν είμαι μόνο εγώ….

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
14/11/2022 12:11 ΠΜ

Επαμεινώνδα, οι εικόνες σου δεν είναι “καθαρές” και δεν φαίνεται τίποτα!!!
Αν θες στείλε μου στο vasilisdoukatzis@gmail.com σε καλύτερη ανάλυση και μέγεθος και τις προσαρμόζω αν δεν μπορείς να τις αλλάξεις εσύ.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μπράβο της!
(Το άνοιξα από τον πίνακα πολυμέσων.)

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Ευχαριστώ Επαμεινώνδα, είδα τη λύση της μαθήτριας.
Σωστή μεν, δύσκολη δε….
Αφού υγρ κάθετη στην ακτίνα, άρα και στη υ του σημείου, γιατί
να μην χρησιμοποιήσει κατευθείαν το Πυθαγόρειο στο ορθογώνιο
τρίγωνο, με υποτείνουσα τη υ(cm) και κάθετες τις υγρ και υ….

Σίγουρα όμως η λύση της μαθήτριας είναι μια λύση από κάποια που ξέρει “γράμματα”….

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
14/11/2022 12:34 ΠΜ

Το διόρθωσα Επαμεινώνδα!

Διονύσης Μάργαρης
14/11/2022 7:25 ΠΜ

Καλημέρα Επαμεινώνδα.
Μάλλον δύσκολο δρόμο επέλεξε η μαθήτρια!
Θα της πρότεινα ότι η χρήση αξόνων, κάνει συνήθως πιο εύκολα τα πράγματα.

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα σε όλους. Δίνω το θέμα συχνά και παρατηρώ ότι η πλειοψηφία το αντιμετωπίζει όπως η μαθήτρια. Ίσως δεν συνειδητοποιούν ότι η εφαπτόμενη σε σημείο κύκλου είναι κάθετη στην αντίστοιχη ακτίνα…

Παντελεήμων Λάπας
14/11/2022 10:48 ΠΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Θα διαφωνήσω για τη χρήση αξόνων; βγαίνει σε μια περίπου γραμμή ως εξής:

κατά το στιγμιότυπο ταχυτήτων της άσκησης … έστω Ε το σημείο επαφής … ξέρουμε από τη θεωρία ότι όλα τα σημεία ως προς το Ε συμμετέχουν σε στιγμιαία αμιγώς περιστροφική κίνηση περί το Ε οπότε για

(α) το κέντρο μάζας έχουμε υ_cm = ω*R (1), όπου (KE) = R
(β) για το σημείο Α έχουμε υ_Α = ω*R_A (2), όπου (AE) = R_A
κι επίσης (ΚΑ) = r.

Στην συγκεκριμένη άσκηση το τρίγωνο ΚΕΑ είναι ορθογώνιο τρίγωνο, οπότε (ΑΕ) = Sqrt[R^2 – r^2] = … = R/2 = R_A (3)

Aπό τις (2) και (3): υ_Α = ω*(R/2) = (1/2)*(ω*R) = υ_cm/2 (λόγω της (1))

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Συνάδελφοι καλημέρα

Μπορεί η μαθήτρια να διάλεξε το δύσκολο και χρονοβόρο δρόμο, αλλά το σχήμα της και η ανάλυσή της δείχνει ότι το «κατέχει το άθλημα». Αν και έχει σημειώσει στο σχήμα τη γωνία ορθή δεν είδε ότι οι δυο πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου είναι γνωστές. Εμείς τα βλέπουμε όλα; Πολλές φορές ο εθισμός σε κάτι δεν μας επιτρέπει να δούμε παραπέρα.

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης
Διονύσης Μάργαρης
14/11/2022 11:39 ΠΜ
Απάντηση σε  Παντελεήμων Λάπας

Καλημέρα Παντελή.
Θα διαφωνήσω για τη χρήση αξόνων”
Να προτείνεις μια άλλη λύση, δεκτόν.
Να προτιμάς μια άλλη λύση, επειδή σου φαίνεται πιο απλή ή πιο όμορφη και πάλι δεκτόν.
Αλλά διαφωνείς με την πρότασή μου, γιατί είναι λάθος τρόπος; Μόνο αν είναι λανθασμένος δρόμος, μπορείς να διαφωνείς!!!
Επί της ουσίας τώρα για την πρότασή σου, νομίζω ότι γνωρίζεις ότι ο στιγμιαίος άξονας, δεν διδάσκεται στο σχολείο.

Παντελεήμων Λάπας
14/11/2022 11:45 ΠΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Αλλά διαφωνείς με την πρότασή μου, γιατί είναι λάθος τρόπος;  … δεν είναι καταφανώς λάθος δρόμος απλά δεν μου φαίνεται ο πιο απλός για θέμα Β