Επαμεινώνδα, οι εικόνες σου δεν είναι “καθαρές” και δεν φαίνεται τίποτα!!!
Αν θες στείλε μου στο vasilisdoukatzis@gmail.com σε καλύτερη ανάλυση και μέγεθος και τις προσαρμόζω αν δεν μπορείς να τις αλλάξεις εσύ.
Ευχαριστώ Επαμεινώνδα, είδα τη λύση της μαθήτριας.
Σωστή μεν, δύσκολη δε….
Αφού υγρ κάθετη στην ακτίνα, άρα και στη υ του σημείου, γιατί
να μην χρησιμοποιήσει κατευθείαν το Πυθαγόρειο στο ορθογώνιο
τρίγωνο, με υποτείνουσα τη υ(cm) και κάθετες τις υγρ και υ….
Σίγουρα όμως η λύση της μαθήτριας είναι μια λύση από κάποια που ξέρει “γράμματα”….
Καλημέρα σε όλους. Δίνω το θέμα συχνά και παρατηρώ ότι η πλειοψηφία το αντιμετωπίζει όπως η μαθήτρια. Ίσως δεν συνειδητοποιούν ότι η εφαπτόμενη σε σημείο κύκλου είναι κάθετη στην αντίστοιχη ακτίνα…
Θα διαφωνήσω για τη χρήση αξόνων; βγαίνει σε μια περίπου γραμμή ως εξής:
κατά το στιγμιότυπο ταχυτήτων της άσκησης … έστω Ε το σημείο επαφής … ξέρουμε από τη θεωρία ότι όλα τα σημεία ως προς το Ε συμμετέχουν σε στιγμιαία αμιγώς περιστροφική κίνηση περί το Ε οπότε για
(α) το κέντρο μάζας έχουμε υ_cm = ω*R (1), όπου (KE) = R
(β) για το σημείο Α έχουμε υ_Α = ω*R_A (2), όπου (AE) = R_A
κι επίσης (ΚΑ) = r.
Στην συγκεκριμένη άσκηση το τρίγωνο ΚΕΑ είναι ορθογώνιο τρίγωνο, οπότε (ΑΕ) = Sqrt[R^2 – r^2] = … = R/2 = R_A (3)
Aπό τις (2) και (3): υ_Α = ω*(R/2) = (1/2)*(ω*R) = υ_cm/2 (λόγω της (1))
Μπορεί η μαθήτρια να διάλεξε το δύσκολο και χρονοβόρο δρόμο, αλλά το σχήμα της και η ανάλυσή της δείχνει ότι το «κατέχει το άθλημα». Αν και έχει σημειώσει στο σχήμα τη γωνία ορθή δεν είδε ότι οι δυο πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου είναι γνωστές. Εμείς τα βλέπουμε όλα; Πολλές φορές ο εθισμός σε κάτι δεν μας επιτρέπει να δούμε παραπέρα.
Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης
Καλημέρα Παντελή.
“Θα διαφωνήσω για τη χρήση αξόνων” Να προτείνεις μια άλλη λύση, δεκτόν. Να προτιμάς μια άλλη λύση, επειδή σου φαίνεται πιο απλή ή πιο όμορφη και πάλι δεκτόν. Αλλά διαφωνείς με την πρότασή μου, γιατί είναι λάθος τρόπος; Μόνο αν είναι λανθασμένος δρόμος, μπορείς να διαφωνείς!!!
Επί της ουσίας τώρα για την πρότασή σου, νομίζω ότι γνωρίζεις ότι ο στιγμιαίος άξονας, δεν διδάσκεται στο σχολείο.
Δεν μπορώ να διαβάσω την απάντηση της μαθήτριας, Επαμεινώνδα
Δεν ξέρω αν είμαι μόνο εγώ….
Ίσως εδώ Θοδωρή
https://drive.google.com/file/d/1ED3heLILGx0lcn0-OaGMI9ZCTn8BpDM-/view?usp=drivesdk
Επαμεινώνδα, οι εικόνες σου δεν είναι “καθαρές” και δεν φαίνεται τίποτα!!!
Αν θες στείλε μου στο vasilisdoukatzis@gmail.com σε καλύτερη ανάλυση και μέγεθος και τις προσαρμόζω αν δεν μπορείς να τις αλλάξεις εσύ.
Μπράβο της!
(Το άνοιξα από τον πίνακα πολυμέσων.)
Βασίλη τώρα πρέπει να είναι οκ.
Ευχαριστώ Επαμεινώνδα, είδα τη λύση της μαθήτριας.
Σωστή μεν, δύσκολη δε….
Αφού υγρ κάθετη στην ακτίνα, άρα και στη υ του σημείου, γιατί
να μην χρησιμοποιήσει κατευθείαν το Πυθαγόρειο στο ορθογώνιο
τρίγωνο, με υποτείνουσα τη υ(cm) και κάθετες τις υγρ και υ….
Σίγουρα όμως η λύση της μαθήτριας είναι μια λύση από κάποια που ξέρει “γράμματα”….
Στην (ίδια) ερώτηση που έθεσα, η απάντηση είναι πως δεν της πέρασε καν από το μυαλό, υπό την πίεση του χρόνου!
Το διόρθωσα Επαμεινώνδα!
Ευχαριστώ!
Καλημέρα Επαμεινώνδα.
Μάλλον δύσκολο δρόμο επέλεξε η μαθήτρια!
Θα της πρότεινα ότι η χρήση αξόνων, κάνει συνήθως πιο εύκολα τα πράγματα.
Καλημέρα σε όλους. Δίνω το θέμα συχνά και παρατηρώ ότι η πλειοψηφία το αντιμετωπίζει όπως η μαθήτρια. Ίσως δεν συνειδητοποιούν ότι η εφαπτόμενη σε σημείο κύκλου είναι κάθετη στην αντίστοιχη ακτίνα…
Θα διαφωνήσω για τη χρήση αξόνων; βγαίνει σε μια περίπου γραμμή ως εξής:
κατά το στιγμιότυπο ταχυτήτων της άσκησης … έστω Ε το σημείο επαφής … ξέρουμε από τη θεωρία ότι όλα τα σημεία ως προς το Ε συμμετέχουν σε στιγμιαία αμιγώς περιστροφική κίνηση περί το Ε οπότε για
(α) το κέντρο μάζας έχουμε υ_cm = ω*R (1), όπου (KE) = R
(β) για το σημείο Α έχουμε υ_Α = ω*R_A (2), όπου (AE) = R_A
κι επίσης (ΚΑ) = r.
Στην συγκεκριμένη άσκηση το τρίγωνο ΚΕΑ είναι ορθογώνιο τρίγωνο, οπότε (ΑΕ) = Sqrt[R^2 – r^2] = … = R/2 = R_A (3)
Aπό τις (2) και (3): υ_Α = ω*(R/2) = (1/2)*(ω*R) = υ_cm/2 (λόγω της (1))
Συνάδελφοι καλημέρα
Μπορεί η μαθήτρια να διάλεξε το δύσκολο και χρονοβόρο δρόμο, αλλά το σχήμα της και η ανάλυσή της δείχνει ότι το «κατέχει το άθλημα». Αν και έχει σημειώσει στο σχήμα τη γωνία ορθή δεν είδε ότι οι δυο πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου είναι γνωστές. Εμείς τα βλέπουμε όλα; Πολλές φορές ο εθισμός σε κάτι δεν μας επιτρέπει να δούμε παραπέρα.
Καλημέρα Παντελή.
“Θα διαφωνήσω για τη χρήση αξόνων”
Να προτείνεις μια άλλη λύση, δεκτόν.
Να προτιμάς μια άλλη λύση, επειδή σου φαίνεται πιο απλή ή πιο όμορφη και πάλι δεκτόν.
Αλλά διαφωνείς με την πρότασή μου, γιατί είναι λάθος τρόπος; Μόνο αν είναι λανθασμένος δρόμος, μπορείς να διαφωνείς!!!
Επί της ουσίας τώρα για την πρότασή σου, νομίζω ότι γνωρίζεις ότι ο στιγμιαίος άξονας, δεν διδάσκεται στο σχολείο.
Αλλά διαφωνείς με την πρότασή μου, γιατί είναι λάθος τρόπος; … δεν είναι καταφανώς λάθος δρόμος απλά δεν μου φαίνεται ο πιο απλός για θέμα Β